De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Jens_dev, het zijn niet alleen kleine beleggers die naar de beurs komen. Ook grote professionele marktpartijen breiden hun belangen uit. Trouwens, de markt wordt niet gemaakt door kleine beleggers maar door de grote jongens.
Ik ga er ook van uit dat we met aandelen zeer goed zitten en dit nog voor enkele jaren.
Ik ga er ook van uit dat we met aandelen zeer goed zitten en dit nog voor enkele jaren.
Wanneer het misloopt zijn 'professionele marktpartijen' uit de markt voordat jij en ik kunnen reageren. Voor elk bullish artikel tover ik een bearish artikel tevoorschijn. Iedereen spreekt gewoon voor zijn eigen winkel en gebruikt de signalen die hem het beste uitkomen.
Ik zie echter dat aandelen duur zijn, de Europese minder duur dan de Amerikaanse maar dat maakt ze niet goedkoop, dat de groei in China tegenvalt of in de VS zelfs helemaal stilvalt ("dat komt door het weer!!") en dat de winst over het algemeen geen gelijke tred houdt met die oplopende waardering (opnieuw die vervelende winter!!). Ik zou dus zeker voorzichtig zijn en dergelijke artikels zoals op beursduivel/belegger met een reusachtige berg zout nemen.
Ik zie echter dat aandelen duur zijn, de Europese minder duur dan de Amerikaanse maar dat maakt ze niet goedkoop, dat de groei in China tegenvalt of in de VS zelfs helemaal stilvalt ("dat komt door het weer!!") en dat de winst over het algemeen geen gelijke tred houdt met die oplopende waardering (opnieuw die vervelende winter!!). Ik zou dus zeker voorzichtig zijn en dergelijke artikels zoals op beursduivel/belegger met een reusachtige berg zout nemen.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Onverwachte forse krimp Amerikaanse economie.Piper schreef:Na een correctie zitten de beurzen hun opwaartse mars voort.
Ook Amerika zou volgens de Futures positief openen.
Er lijkt opnieuw veel koopwoede.
Blame it on the weather...again
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
@Jens
"Een Selleke in May" gedaan?
"Een Selleke in May" gedaan?
Toch niet. Laatste clean-up dateert van eind februari en er werden toen slechts 3 aandelen afgebouwd of verkocht. Ik ben wel voorzichtiger geworden en daar zijn genoeg redenen toe.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Een groene opening is steeds goed voor de maagzuurspiegel, maar zou volgende scenario zich ook in Belgie kunnen afspelen ?
http://fd.nl/beurs/672994-1406/beurs-eg ... ingplannen" onclick="window.open(this.href);return false;
http://fd.nl/beurs/672994-1406/beurs-eg ... ingplannen" onclick="window.open(this.href);return false;
Krijg vandaag bericht van weer een renteverlaging op spaarboekjes ( 0.25% !!! + 1% getrouwheidspremie, Keytrade High fidelity), waar moet je nog met je geld naartoe? Goud dendert ook omlaag nota bene, ondanks schitterende vooruitzichten begin dit jaar.
En dus blijft de beurs de place to be, alhoewel ik dit aan mijn portefeuille niet onmiddellijk kan aflezen. Maar 1.25% op een jaar, makkelijk zat om beter te doen. Zelfs Ageas doet dat 3 keer beter, en dat kan je bezwaarlijk een duur aandeel noemen. Ook nog een beperkt downside risico. Niet direct mijn favoriete aandeel, maar gewoon 1 voorbeeld.
En dus blijft de beurs de place to be, alhoewel ik dit aan mijn portefeuille niet onmiddellijk kan aflezen. Maar 1.25% op een jaar, makkelijk zat om beter te doen. Zelfs Ageas doet dat 3 keer beter, en dat kan je bezwaarlijk een duur aandeel noemen. Ook nog een beperkt downside risico. Niet direct mijn favoriete aandeel, maar gewoon 1 voorbeeld.
@Fientje, bevaks zijn ook goede alternatieven.
Delen gemiddeld zeer veel dividend uit en er is koersstijging.
Bevaks halen ook makkelijk geld op, wat een hefboomeffect heeft.
Ttz ze lenen aan 3% en investeren dat in gebouwen, waar ze 7% winst scoren.
Dat is sowieso al 4% winst zonder veel risico.
Vastgoed wordt ook geindexeerd, dus geen inflatie.
EDIT: en ze moeten 80% van hun winst uitkeren!
Ik heb er goede ervaringen mee.
Het heeft toch ook een virtueel baksteen gevoel
Delen gemiddeld zeer veel dividend uit en er is koersstijging.
Bevaks halen ook makkelijk geld op, wat een hefboomeffect heeft.
Ttz ze lenen aan 3% en investeren dat in gebouwen, waar ze 7% winst scoren.
Dat is sowieso al 4% winst zonder veel risico.
Vastgoed wordt ook geindexeerd, dus geen inflatie.
EDIT: en ze moeten 80% van hun winst uitkeren!
Ik heb er goede ervaringen mee.
Het heeft toch ook een virtueel baksteen gevoel
Er komen koopjes aan
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Hmmm. Ik wacht nog even. Doe ik tijdens de solden ook altijd
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Goud ging weer te snel vooruit vandaag, deze namiddag met één klap een half procent teruggegooid - je ziet dat telkens met één klap (grote partij) op korte termijn gebeuren !
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Laat ze nog maar een maandje of 15 spelen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Het wordt een koude winter?
"Agencies reported on Tuesday that the "Brotherhood" pipeline, which supplies gas to most of Europe had been blown up in the eastern Ukrainian Poltava region. "
http://www.telegraph.co.uk/finance/news ... raine.html
Als dit geen invloed heeft op de beurs dan weet ik het helemaal niet meer
"Agencies reported on Tuesday that the "Brotherhood" pipeline, which supplies gas to most of Europe had been blown up in the eastern Ukrainian Poltava region. "
http://www.telegraph.co.uk/finance/news ... raine.html
Als dit geen invloed heeft op de beurs dan weet ik het helemaal niet meer
Weet er iemand waarom de beurzen nu al dagen na elkaar zakken? Vorige donderdag waren ze nog zo opgetogen na de beleidsvergadering van de Fed.
wou hier net hetzelfde vragen Yaris, het is toch sperperiode = geen solden