KBC Basisrekening gratis !?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
KBC Basisrekening gratis !?
Hallo
Wat denken jullie van de nieuwe gratis basisrekening van KBC?
https://www.spaargids.be/sparen/kbc-ban ... ening.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wij hebben momenteel een rekening met 2 kaarten bij KBC, 1 kaart zal dus onbruikbaar worden vermoed ik.
Maar goed, ook geen kosten meer bij KBC...
Wat denken jullie? De moeite om te switchen?
Ik moet bij KBC blijven voor mijn lening...
Wat denken jullie van de nieuwe gratis basisrekening van KBC?
https://www.spaargids.be/sparen/kbc-ban ... ening.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wij hebben momenteel een rekening met 2 kaarten bij KBC, 1 kaart zal dus onbruikbaar worden vermoed ik.
Maar goed, ook geen kosten meer bij KBC...
Wat denken jullie? De moeite om te switchen?
Ik moet bij KBC blijven voor mijn lening...
Re: KBC Basisrekening gratis !?
Het enige verschil met de Plusrekening schijnt te zijn dat je geen kredietkaart kunt hebben. Jammer, die zou ik toch willen houden, hoewel ik ze bijna nooit gebruik.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Er zijn meer verschillen hoor. Afhalen van geld bij een niet-kbc: betalen, 2e bankkaart: betalen, etc etc
Voor mij maakt dat geen verschil: ik haal uitsluitend geld af in mijn KBC-kantoor en ben alleen dus heb maar één bankkaart nodig.
Heb er daarnet één geopend; nu is eindelijk het probleem van dat cash afhalen en terug storten bij een andere bank gedaan.
Gratis zichtrekening bij de KBC; niet te geloven. Nu ja, hun bloedbroeders bij Dexia hebben het ook al. Dat gaat hun een pak geld kosten.
Gratis zichtrekening bij de KBC; niet te geloven. Nu ja, hun bloedbroeders bij Dexia hebben het ook al. Dat gaat hun een pak geld kosten.
Mooi, ga ik van €27 voor m'n (verplichte) duo-comfortrekening naar €6 voor gratis basisrekening + tweede kaart. Andere diensten heb ik niet nodig (heb ik bij Keytrade).
Yaris: waarom neem je dan geen gratis kredietkaart bij Europabank bijvb? Geen andere EB producten nodig, ze schrijven het af van je KBC rekening via domiciliëring.
Yaris: waarom neem je dan geen gratis kredietkaart bij Europabank bijvb? Geen andere EB producten nodig, ze schrijven het af van je KBC rekening via domiciliëring.
Ik heb geprobeerd om te switchen maar krijg de melding "U hebt momenteel geen rekeningen die omgezet kunnen worden naar een KBC-Basisrekening. Raadpleeg uw bankkantoor." In het omzetscherm lees ik iets over omzetten van een Compactrekening terwijl ik een Comfortrekening heb. Is dat misschien de reden?
Gaat het om gemeenschappelijke rekeningen?
Befluis deed daar ook moeilijk over.
Befluis deed daar ook moeilijk over.
Nee, een individuele rekening. Misschien is het omdat er nog een kredietkaart aan hangt.
Je zal waarschijnlijk inderdaad eerst je kredietkaart moeten opzeggen voor je kan omschakelen.
Ik heb zonet een gemeenschappelijke Duo-Compact rekening laten omzetten.
Ik heb zonet een gemeenschappelijke Duo-Compact rekening laten omzetten.
Zonet mijn compact rekening omgezet naar een gratis basisrekening zonder problemen.
Bedankt voor deze tip, wist niet eens dat deze rekening bestond.
Scheelt toch weer 24 euro op jaarbasis, weet niet of dit verrekend gaat worden met de reeds verlopen maanden van dit jaar.
Wie had dat ooit gedacht van KBC ?
Bedankt voor deze tip, wist niet eens dat deze rekening bestond.
Scheelt toch weer 24 euro op jaarbasis, weet niet of dit verrekend gaat worden met de reeds verlopen maanden van dit jaar.
Wie had dat ooit gedacht van KBC ?
Uit eigen ervaring: bij opzeggen van een (betalende) zichtrekening en ook bij omzetting van comfort naar compact, krijg je pro rata het aantal resterende (volledige) maanden terugbetaald. Dus ik neem aan dat het hier vergelijkbaar zal zijn.
Nooit gedacht van KBC, maar ze konden ook niet achter blijven.
ING is gratis, BNP is deels gevolgd, ...
Je kan toch een kredietkaart bij Beobank aanvragen, naar wat ik lees op het forum is dat de allerbeste.
ING is gratis, BNP is deels gevolgd, ...
Je kan toch een kredietkaart bij Beobank aanvragen, naar wat ik lees op het forum is dat de allerbeste.
Ik ben er al uit. Ik ga mijn huidige kredietkaart opzeggen en als het nodig is een prepaid kaart aanvragen. Dat is niet kosteloos maar vooral veel veiliger tegen fraude. Dan kunnen ze je bankrekening niet leegplunderen.
Als je je rekening omzet van compact / comfort naar basis behoud je je rekeningnummer en bankkaart ?