Waar gratis kredietkaarten?
Re: Waar gratis kredietkaarten?
kredietkaart van Argenta, Beobank, Europabank, Keytrade, ... zijn opties.
Als het echt van je Keytrade rekening moet afgaan, gebruik je misschien best de kaart van Keytrade zelf natuurlijk. Al kan je bv ook je gratis kaart van Europbank laten domiciliëren op je Keytrade rekening.
Als het echt van je Keytrade rekening moet afgaan, gebruik je misschien best de kaart van Keytrade zelf natuurlijk. Al kan je bv ook je gratis kaart van Europbank laten domiciliëren op je Keytrade rekening.
Thanks. Europabank lijkt me niet zo interessant wegens geen kortingen.
Keytrade is nogal beperkt in bedrag. 1250,- is niet echt veel hé ?Maarten schreef:kredietkaart van Argenta, Beobank, Europabank, Keytrade, ... zijn opties.
Fredje_76 schreef:Keytrade is nogal beperkt in bedrag. 1250,- is niet echt veel hé ?Maarten schreef:kredietkaart van Argenta, Beobank, Europabank, Keytrade, ... zijn opties.
Voor mij is dat genoeg. Het is tenslotte geen lening ook hé. Mijn VISA dient om dingen te kopen op internet (hoofdzakelijk) wanneer je niet kunt betalen met een maestro of Bancontact.
Of voor op reis en dan is 1250,- nogal krap... Maar dat moet iedereen voor zich uitmaken natuurlijk.Kevva schreef:Voor mij is dat genoeg. Het is tenslotte geen lening ook hé. Mijn VISA dient om dingen te kopen op internet (hoofdzakelijk) wanneer je niet kunt betalen met een maestro of Bancontact.
Als je meer nodig hebt, moet dat niet noodzakelijk van één kredietkaart komen.
5 euro voor een kredietkaart is niet veel. Beobank kolt interssanter uit omdat je dat met de kortingen direct terug hebt!
Maar ze schrikken een mens daar enorm af met de woekerrentes van 15%.
Daarom dat ik me de vraag stel of het wel een goed idee is?
Ik wil het laten domiciliëren maar dat wordt afgeraden, als de bank een fout maakt ben ik ook de pineut!![Sad :(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/sad.gif)
Is Keytrade dan beter?
Maar ze schrikken een mens daar enorm af met de woekerrentes van 15%.
Daarom dat ik me de vraag stel of het wel een goed idee is?
Ik wil het laten domiciliëren maar dat wordt afgeraden, als de bank een fout maakt ben ik ook de pineut!
![Sad :(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/sad.gif)
Is Keytrade dan beter?
Alle kredietkaarten hebben woekerrentes van > 10%Kevva schreef:Maar ze schrikken een mens daar enorm af met de woekerrentes van 15%.
Ok, dan maar aanvragen en laten domiciliëren van Keytrade rekening.
Sowieso haal ik die 5 euro er wel uit.
Je kan natuurlijk ook zelf de overschrijving uitvoeren natuurlijk. Ik doe dat alleszins zo, voor mij geen SEPA domiciliëringen waar je nog met veel moeite en na drie jaar van verlost geraakt.Kevva schreef:Ok, dan maar aanvragen en laten domiciliëren van Keytrade rekening.
@ Nete, bedankt voor je mening. Maar je moet mensen ook niet nodeloos schrik aanjagen (wat hier op spaargids nogal de toon is). Ik doe bijna alles via domi en ondervind geen problemen. Lekker makkelijk en niets over het hoofd zien en tijdsbesparing. Bovendien heb je toch veel tools om schuldeisers te blokkeren, geld terug te eisen,.....Je kan ook een helpdesk bellen en beleefd uw probleem voorleggen?
Natuurlijk, als je iedere 6 maand van energie,- tv,- internet,- telefonie leverancier wisselt, kan je het uzelf misschien moeilijk maken.![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
Natuurlijk, als je iedere 6 maand van energie,- tv,- internet,- telefonie leverancier wisselt, kan je het uzelf misschien moeilijk maken.
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
Die kaarten van Beobank zijn wel altijd met een kredietopening (min 3000 euro ?) Dan wordt dit wel geregistreerd bij de NBB als een lening van 3000 euro.
Dan worden er meestal nog meerdere van die kaarten genomen (Q8, classic, belgacom,...).
Dan worden er meestal nog meerdere van die kaarten genomen (Q8, classic, belgacom,...).
Ik heb een q8 mastercard van beobank met een kredietlijn van 750 euro. Denk wel dat het bedrag van je loon afhangt.
Je kan altijd vragen of ze da bedrag willen verlagen,voor een verhoging moest ik al die kaart al 6 maanden in gebruik hebben.
Ze hebben nu zelfs een brico mastercard waar je 2% korting krijgt op je aankopen bij brico,andere aankopen 1%.
Je kan altijd vragen of ze da bedrag willen verlagen,voor een verhoging moest ik al die kaart al 6 maanden in gebruik hebben.
Ze hebben nu zelfs een brico mastercard waar je 2% korting krijgt op je aankopen bij brico,andere aankopen 1%.
Let ook op met die "gratis" kaarten van Beobank!
Zolang je in de eurozone blijft, is die goed.
Eens je buiten de eurozone die kaart gebruikt, zit je aan wisselcommissies van 2,39%.
De kaarten van andere financiële instellingen variëren tussen 1% en maximum 1,60%
Eens je buiten de eurozone die kaart gebruikt, zit je aan wisselcommissies van 2,39%.
De kaarten van andere financiële instellingen variëren tussen 1% en maximum 1,60%
Klopt inderdaad. En ze vragen dacht ik ook nog een % op het bedrag van je aankoop.anonymous schreef:Let ook op met die "gratis" kaarten van Beobank!
Voor die zaken heb ik nog een MC van Argenta (binnenkort Visa van RecordBank).
Je moet tenslotte overal je oogjes openhouden.
Ik zou ook liever het systeem van Spaar en Pluk gebruiken, ware het reglement niet zo belachelijk.
Bij 25 euro krijg je 1 euro retour via een cheque (na 5 punten: 5 uitgaven van minstens 25 euro krijg je een cheque van 5 euro).
Mocht ik nu bv. voor 75 euro tanken dan krijg ik 1 punt = 1 euro. Als ik dan in 3 keer zou tanken (elke keer 25 euro) dan krijg ik 3 punten = 3 euro. Te gek om los te lopen. En betaal ik bv. een vliegreis online met die kaart van laat ons zeggen 1500 euro, dan heb ik 1 euro, bij Beo Visa is dat dan 45 euro (3% retour).