Montea
TIP
Re: Montea
Kapitaalsverhoging 100% onderschreven. Verkochte scrips worden uitbetaald aan 0.79€. (vanaf 27 juni)
cfr: http://www.montea.com/sites/montea/file ... n_-_nl.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
cfr: http://www.montea.com/sites/montea/file ... n_-_nl.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Kapitaalverhoging afgerond
Al bij al hebben de intekenrechten vrij goed stand gehouden. De scripts worden nu geveild aan €0.79, waarmee de kapitaalverhoging afgerond is.Als een kapitaalverhoging relatief beperkt is (hier 2/7) houdt de koers van het aandeel/sicav doorgaans beter stand tijdens de inschrijfperiode. Daardoor is ook het neerwaarts potentieel voor de rechten ingeperkt. Je moet er immers meer kopen om een bijkomende positie aandelen te kunnen bekomen.jens_dev schreef:Misschien een limietorder inleggen op de rechten voor het geval ze een 'Ascencioke' doen.
Ook nu à €0,91 is het al 4% goedkoper om de rechten te kopen i.p.v. de aandelen. Een efficiënte markt aan het werk.
Ze hebben bij Montea geleerd uit de fout van enkele jaren geleden. Toen werden er vier nieuwe aandelen per zeven bestaande uitgegeven. De scripts waren bijna waardeloos. Kort na de kapitaalverhoging ging de koers van Montea even onder de inschrijvingskoers voor nieuwe aandelen.
Als je meer dan de helft nieuwe aandelen uitgeeft, bestaat daar een ander woord voor dan kapitaalverhoging: een claim-emissie. ... en dat geeft geen erg goed teken naar de markt. Denk maar aan de onfortuinlijke Fortis en Imtech stories.
Zwygymor, ELKE uitgifte met voorkeurrechten is een CLAIM EMISSIE. Dat is de definitie van claim emissie...
Movianto een bedrijf dat de logistiek verzorgd voor geneeskundige bedrijven gaat uitbreiden in Erembodegem. Het kiest Montea om een nieuw distributiecentrum te realiseren in de eerste helft van 2015.
Geen cijfers over de hoogte van de investering, noch over het verwachte rendement.
bron: http://www.montea.com/sites/montea/file ... ericht.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Geen cijfers over de hoogte van de investering, noch over het verwachte rendement.
bron: http://www.montea.com/sites/montea/file ... ericht.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik meende af te leiden dat ze het pro rata dividend reeds gingen storten voor de oude aandelen maar blijkbaar heb ik dit verkeerd?
Gevonden...wordt pas betaald op 27/06/2014.
U verwart de uitbetaling van de niet uitgeoefende voorkeurrechten (coupon #12) met de uitbetaling van het pro-rata dividend (coupon #13, €0.94 bruto). Deze laatste is reeds onthecht (op 2 juni 2014) maar wordt slechts uitbetaald op hetzelfde ogenblik (dus ergens in 2015) als de coupon die het saldo van het dividend uitmaakt.Gerhard38 schreef:Gevonden...wordt pas betaald op 27/06/2014.
Ok, bedankt voor de info
Maar dit staat op de website van de tijd :
20.06.14 - Montea
Volgend op de verkoop van de scrips op 19/06/2014 wordt een nettobedrag van EUR 0,79 per coupon nr 12 uitbetaald vanaf 27/06/2014 aan de houders van coupon nr 12. Omschrijving: MONTEA (SUBS) C12 - ISIN: BE0970132354 - Produktnaam: MONTEA C.V.A.
ISIN code: BE0003853703 - Euronext code: BE0003853703 - Symbool: MONT
Maar dit staat op de website van de tijd :
20.06.14 - Montea
Volgend op de verkoop van de scrips op 19/06/2014 wordt een nettobedrag van EUR 0,79 per coupon nr 12 uitbetaald vanaf 27/06/2014 aan de houders van coupon nr 12. Omschrijving: MONTEA (SUBS) C12 - ISIN: BE0970132354 - Produktnaam: MONTEA C.V.A.
ISIN code: BE0003853703 - Euronext code: BE0003853703 - Symbool: MONT
Gerhard, lees wat Belca schrijft. Coupon 12 is GEEN dividendcoupon, maar het voorkeurrecht
Bericht gedeletet, omdat het thuishoort in de draad GIMV. Sorry
zeezout schreef: Ik verwacht dat binnen enkele maanden montea zal getipt worden als achtergebleven waarde en een remonte gaat inzetten.
ook net nadat de nieuwe aandelen op de markt komen kan er nog wat koersdruk komen richting uitgifteprijs gecombineerd met lage zomer handel kan opportuniteiten bieden.
de kleinere bevaks geven regelmatig sprongen naar boven en onder als er een groot order is.
voor wie nog geen/weinig bevaks heeft breekt het moment aan om een opportunistisch aankoop order in de markt te leggen.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Ik volg de koers van Montea van nabij omdat ik graag nog een pakketje zou bijkopen en hoop dan ook op nog wat verkoopdruk de komende dagen/weken n.a.v. de kapitaalsverhoging... Ziet iemand in die periode de koers nog dalen beneden de 30,50€? Dacht hierrond een order in te geven... Zag zonet dat er één groot verkooporder van meer dan 1.300 stuks staat aan limiet van 31,245 en ééntje van 12.500 stuks aan 31,25€... hopelijk doen dergelijke grote verkooporders de koers wat dalen...
Tijdens de kapitaalverhoging is de koers niet beneden €30,53 geweest. Die €30,5 is dus te scherp geprijsd. Zolang als het order van je grote verkoper niet wordt uitgevoerd, zit een koers beneden de €31 er misschien wel in.landethk schreef:Ik volg de koers van Montea van nabij omdat ik graag nog een pakketje zou bijkopen en hoop dan ook op nog wat verkoopdruk de komende dagen/weken n.a.v. de kapitaalsverhoging... Ziet iemand in die periode de koers nog dalen beneden de 30,50€? Dacht hierrond een order in te geven... Zag zonet dat er één groot verkooporder van meer dan 1.300 stuks staat aan limiet van 31,245 en ééntje van 12.500 stuks aan 31,25€... hopelijk doen dergelijke grote verkooporders de koers wat dalen...
kunt dat nooit weten
hangt af van algemeen sentiment, enz...
als die mens met zijn 12.000 het beu is en cash wil kunnen we ook onder de 30.
heb een vishengel uitgegooid je weet maar nooit.
hangt af van algemeen sentiment, enz...
als die mens met zijn 12.000 het beu is en cash wil kunnen we ook onder de 30.
heb een vishengel uitgegooid je weet maar nooit.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Heb mijn hengel ook uitgegooid, met een eerder opportunistisch order... we zien wel...