dividendgroei aandelen wereldwijd
TIP
dividendgroei aandelen wereldwijd
lijkt me beter alle aandelen wereldwijd die voldoen aan deze criteria samen te voegen
mooi dividend dat regelmatig stijgt , vooruitzichten zijn dat dit de volgende jaren ook zo zal zijn.
heb er een aantal die ik ken/volg samengevoegd in een excel met dividenden uit verleden en analist voorspelling en eigen "zeezout" score
De belgische staan er ook in ter volledigheid.
Bij gebrek aan interessante belgische aandelen ben ik in NOOR, Lux, NED en nu ook UK gaan zoeken.
Valt me op dat er veel zo'n aandelen te vinden zijn. Heb voor eerste aankoop voor AMEC gekozen AMEC is a focused supplier of consultancy, engineering and project management services to its customers in the world’s oil and gas, mining, clean energy, environment and infrastructure market een sector die ik nog niet had in portefeuille.
bph billiton en glaxo zijn de volgende om te kopen.
wat me opvalt is dat er op 4 6 en 9 (Ageas) nog 2 verzekeringsmaatschappijen in de lijst staan. 'Koers van Ageas is tov de sector niet zo abnormaal.
Heb in noorwegen mijn Yara international aandelen verkocht (score onder de 4,5 gedaald) en koop er mee Gjensidige Forsikring .
als je nog zo'n aandelen weet en hier de dividenden van de afgelopen jaren post zal ik ze aan de lijst toevoegen en opvolgen.
opmerkingen over Amec of andere aandelen ook welkom .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Re: dividendgroei aandelen wereldwijd
Zeezout,
Schitterende lijst ! Mooi werk.
Misschien nog toe te voegen aan je lijstje.
Fred Olsen Energy in Noorwegen: 20 NOK per share. (koers staat nu rond 173.)
Schitterende lijst ! Mooi werk.
Misschien nog toe te voegen aan je lijstje.
Fred Olsen Energy in Noorwegen: 20 NOK per share. (koers staat nu rond 173.)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Full Member
- Contacteer:
mooi lijstje, zou je die niet in googledocs zetten, zo is hij altijd online ter beschikking en up-to-date?
Een mooie lijst ja!
Een geweldig vertrekpunt om mij in een en ander eens te verdiepen...
Ik zie precies ook maar 7,5 per share?
Een geweldig vertrekpunt om mij in een en ander eens te verdiepen...
De koers is het voorbije jaar wel fors en gestaag gedaald. Enig idee over oorzaak en vooruitzicht? Anders misschien een goed aankoopmoment?Dvdend schreef:Fred Olsen Energy in Noorwegen: 20 NOK per share. (koers staat nu rond 173.)
Ik zie precies ook maar 7,5 per share?
Laatst gewijzigd door sleepnot op 26 juni 2014, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Acomo & Nordea stonden al op men watchlist.
Ga er Telenor en BHP Billiton ook bijnemen.
Zijn allemaal sectoren die ik niet in port heb.
Ga er Telenor en BHP Billiton ook bijnemen.
Zijn allemaal sectoren die ik niet in port heb.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Mooi lijstje en vooral: duidelijk!
Heb al andere lijstjes zien passeren, maar waar ik niet aan uit kan :-)
Anyway:
Ik was zelf ook bezig met dergelijke aandelen uit te zoeken, maar dan in belgie.
Maar hoe langer ik de dividendgroei aandelen bekijk, hoe meer ik me vragen stel. Bedrijven hebben moeite om boven water te blijven, maar keren toch dividend uit (hoger of gelijk dan het vorige jaar), hoe moeilijk het ook is voor het bedrijf. Met die politiek ben ik toch niet akkoord.
Hoe lang kan je bedrijf in leven blijven na enkele moeilijke jaren als je dividend moet uitkeren om beleggers tevreden te houden?
Ik ben akkoord met de stelling dat je dan maar kosten efficiënt moet gaan werken, maar eens komt er een grens aan productiviteit en efficiëntie. En dan toch nog dividend blijven uitkeren in moeilijke jaren, lijkt me gevaarlijk...
Heb al andere lijstjes zien passeren, maar waar ik niet aan uit kan :-)
Anyway:
Ik was zelf ook bezig met dergelijke aandelen uit te zoeken, maar dan in belgie.
Maar hoe langer ik de dividendgroei aandelen bekijk, hoe meer ik me vragen stel. Bedrijven hebben moeite om boven water te blijven, maar keren toch dividend uit (hoger of gelijk dan het vorige jaar), hoe moeilijk het ook is voor het bedrijf. Met die politiek ben ik toch niet akkoord.
Hoe lang kan je bedrijf in leven blijven na enkele moeilijke jaren als je dividend moet uitkeren om beleggers tevreden te houden?
Ik ben akkoord met de stelling dat je dan maar kosten efficiënt moet gaan werken, maar eens komt er een grens aan productiviteit en efficiëntie. En dan toch nog dividend blijven uitkeren in moeilijke jaren, lijkt me gevaarlijk...
Sleepnot, dacht ergens gelezen te hebben dat Fred Olsen energy dit jaar dividend had van zo'n goeie 10%. Is blijkbaar wel een goeie dividendbetaler. Heb wel geen idee waarom de koers zo naar beneden is gegleden. Heb niet direct iets zwaar negatief gehoord of gelezen. Wat mij betreft zijn de huidige koersen een mooie gelegenheid om in te stappen, zeker met dergelijk dividend.
analisten consensus is dat Fred Olsen Energy het dividend de komende twee jaar zal verlagen.
Geen dividendgroeier voor mij dus. Mss wel een interessant aandeel natuurlijk.
Heb ze indirect via Ganger Rolf een noorse holding , staat in de lijst omdat ik ze heb, twijfel om ze te verkopen.
@hansv dit is geen lijstje met aankoop tips. Iedereen moet zijn huiswerk maken.
Ik vul mijn portefeuille aan met aandelen met de hoogste score volgens mij maar sla er ook over omdat ik de sector of bedrijf toch maar niks vind , al genoeg in die sector heb, enz... Beleggen blijft voor een groot stuk subjectief, om de beurs te kloppen komt het er op aan om 58% juiste beslissingen te nemen. Niemand weet wat er de komende 6 ,12 laat staan 60 maanden gebeurd.
Zelf W.Buffet slaat de bal regelmatig mis.
Ook in economische moeilijke tijden zijn er bedrijven die hun winsten blijven verhogen/meer verkopen en dus zonder moeite hun dividend kunnen verhogen zonder de payout te verhogen.
Geen dividendgroeier voor mij dus. Mss wel een interessant aandeel natuurlijk.
Heb ze indirect via Ganger Rolf een noorse holding , staat in de lijst omdat ik ze heb, twijfel om ze te verkopen.
@hansv dit is geen lijstje met aankoop tips. Iedereen moet zijn huiswerk maken.
Ik vul mijn portefeuille aan met aandelen met de hoogste score volgens mij maar sla er ook over omdat ik de sector of bedrijf toch maar niks vind , al genoeg in die sector heb, enz... Beleggen blijft voor een groot stuk subjectief, om de beurs te kloppen komt het er op aan om 58% juiste beslissingen te nemen. Niemand weet wat er de komende 6 ,12 laat staan 60 maanden gebeurd.
Zelf W.Buffet slaat de bal regelmatig mis.
Ook in economische moeilijke tijden zijn er bedrijven die hun winsten blijven verhogen/meer verkopen en dus zonder moeite hun dividend kunnen verhogen zonder de payout te verhogen.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
-
- Newbie
- Contacteer:
@zeezout:
Ik ben nu enkele maanden lid van het spaargids forum, maar dit is mijn eerste bericht. Ik ben eerder een meelezer dan een poster, vooral omdat ik mezelf nog altijd beschouw als een beginnend belegger, ook al ben ik er al een aantal jaren op bescheiden wijze mee bezig.
Terzake: Jouw posts lees ik altijd met meer dan gewone belangstelling, omdat ik er vaak iets van kan opsteken. Samen met enkele andere leden (Piper,...) tillen jullie dit forum toch naar een hoger niveau dan andere fora. Waarvoor dank.
Dit wou ik even kwijt.
GroteBozeWolf
Ik ben nu enkele maanden lid van het spaargids forum, maar dit is mijn eerste bericht. Ik ben eerder een meelezer dan een poster, vooral omdat ik mezelf nog altijd beschouw als een beginnend belegger, ook al ben ik er al een aantal jaren op bescheiden wijze mee bezig.
Terzake: Jouw posts lees ik altijd met meer dan gewone belangstelling, omdat ik er vaak iets van kan opsteken. Samen met enkele andere leden (Piper,...) tillen jullie dit forum toch naar een hoger niveau dan andere fora. Waarvoor dank.
Dit wou ik even kwijt.
GroteBozeWolf
Eerst en vooral puik werk zeezout met je lijst die je onbaatzuchtig ter beschikking stelt. Ik heb er een aantal namen in teruggevonden die ik nu met meer aandacht zal opvolgen (vb. TKH, brill, ...)zeezout schreef:... Beleggen blijft voor een groot stuk subjectief ... Niemand weet wat er de komende 6 ,12 laat staan 60 maanden gebeurd. Zelf W.Buffet slaat de bal regelmatig mis....
Toch een vraagje: in welke mate hou je rekening met de toekomstige dividenden? en in welke mate zijn 2015E en 2016E relevant? Mijn inschatting is dat in vele gevallen de toekomstige dividenden een doodgewone extrapolatie zijn van de vorige jaren. En zoals jezelf schrijft: de toekomst is koffiedik kijken.
Persoonlijk hou ik er niet expliciet rekening mee, maar in de uiteindelijke afweging probeer ik in te schatten of het bedrijf groeimogelijkheden heeft.
PS: WDP heeft voor 2010-2012 een stabiel dividend en toch kleurt het groen?
Graag jullie meningen over DS Smith, een saaie industrie: verpakkingen. Speelt in op aantrekkende industrie. Denk o.a. aan alle online aankopen, die toch ooit moeten verzonden worden.
De onverklaarbare dip na de recente (26 juni) publicatie van de jaarresultaten is volgens mij een ideaal instapmoment (of bijtankmoment).
Dividendenrendement ~3.55% bruto (geen UK RV, wel 25% Belgische RV), Dividend Coverage 2.1
Noteert op LSE onder de ticker SMDS
Als aperitief volgende twee plaatjes:
De onverklaarbare dip na de recente (26 juni) publicatie van de jaarresultaten is volgens mij een ideaal instapmoment (of bijtankmoment).
Dividendenrendement ~3.55% bruto (geen UK RV, wel 25% Belgische RV), Dividend Coverage 2.1
Noteert op LSE onder de ticker SMDS
Als aperitief volgende twee plaatjes:
Laatst gewijzigd door Belca2 op 30 juni 2014, 08:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Interessant is dat de UK geen RV heft , net zoals Ierland en Griekenland trouwens, en hier de dubbele belasting niet van toepassing is maar wat voor de Noorse? Ik heb daar zo direct niets over terug gevonden.
Ik heb er geen ervaring mee, maar volgens dit artikel voor Noorwegen is bruto = netto. Zie voorlaatste kolom, helemaal onderaan. Artikel dateert van augustus 2013.mouche schreef:... maar wat voor de Noorse? Ik heb daar zo direct niets over terug gevonden.
correctie: er wordt wel degelijk RV aangerekend in Noorwegen voor de particuliere belegger. Zie antwoord Afrodiziak 12:18
Laatst gewijzigd door Belca2 op 29 juni 2014, 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Het artikel dat je citeert is geschreven vanuit het standpunt dat het beleggingsfonds de aandeelhouder is, en niet een privé-belegger. Er wordt vaak een onderscheid gemaakt in fiscaliteit tussen professionele partijen, en particulieren.
Voor een privé-belegger bedraagt de Noorse bronheffing wel degelijk 25%.
Hier wordt nu aangeraden om te kijken naar landen met een lage taxatie.
Mijn mening is dat je je bij een belegging - in eerste instantie - best niet laat leiden door de belastingsdruk. Taxatie is immers geen vaststaand gegeven, en is aan wijzigingen onderhevig. In extreme gevallen zelfs met terugwerkende kracht.
Zo is de trend de afgelopen jaren dat de belastingsdruk op dividenden/beleggingen alleen maar toenam. Als we enkel kijken naar belastingen op dividenden, dan gebeurde onder andere het volgende de voorbije jaren:
* België:
- Afschaffing VVPR-strips, waardoor voor heel wat belgische dividenden de RV de facto verhoogde van 15% naar 25%
- Verhoging RV bij vastgoedbevaks:
1. 15% => 25% voor "gewone" vastgoedbevaks
2. 0% => 15% voor residentiële vastgoedbevaks
* Frankrijk:
- Verhoging bronheffing van 25% naar 30%
* Duitsland=
- Verhoging bronheffing van 21.1% naar 26.375%
* Canada:
- Verhoging van bronheffing voor niet-inwoner van 15% naar 25%
* Italië:
- Verhoging van bronheffing van 20% naar 26% (van toepassing vanaf 01/07/2014)
Overheidsbudgetten stonden/staan door de financiële crisis onder druk, en dan zijn beleggers een makkelijke cash cow om voor meer inkomsten te zorgen. Mijn mening is dus dat je best gewoon zoek naar fundamenteel goede beleggingen, en niet alleen louter op basis van fiscaliteit.
Voor een privé-belegger bedraagt de Noorse bronheffing wel degelijk 25%.
Hier wordt nu aangeraden om te kijken naar landen met een lage taxatie.
Mijn mening is dat je je bij een belegging - in eerste instantie - best niet laat leiden door de belastingsdruk. Taxatie is immers geen vaststaand gegeven, en is aan wijzigingen onderhevig. In extreme gevallen zelfs met terugwerkende kracht.
Zo is de trend de afgelopen jaren dat de belastingsdruk op dividenden/beleggingen alleen maar toenam. Als we enkel kijken naar belastingen op dividenden, dan gebeurde onder andere het volgende de voorbije jaren:
* België:
- Afschaffing VVPR-strips, waardoor voor heel wat belgische dividenden de RV de facto verhoogde van 15% naar 25%
- Verhoging RV bij vastgoedbevaks:
1. 15% => 25% voor "gewone" vastgoedbevaks
2. 0% => 15% voor residentiële vastgoedbevaks
* Frankrijk:
- Verhoging bronheffing van 25% naar 30%
* Duitsland=
- Verhoging bronheffing van 21.1% naar 26.375%
* Canada:
- Verhoging van bronheffing voor niet-inwoner van 15% naar 25%
* Italië:
- Verhoging van bronheffing van 20% naar 26% (van toepassing vanaf 01/07/2014)
Overheidsbudgetten stonden/staan door de financiële crisis onder druk, en dan zijn beleggers een makkelijke cash cow om voor meer inkomsten te zorgen. Mijn mening is dus dat je best gewoon zoek naar fundamenteel goede beleggingen, en niet alleen louter op basis van fiscaliteit.
https://twitter.com/orakelvanoilsjt