dividendgroei aandelen wereldwijd
TIP
Re: dividendgroei aandelen wereldwijd
DS smith ga ik toevoegen Hoort zeker in dit lijstje thuis. kleur wdp ook aanpassen
Belastingen zijn veranderlijk en alle theorieboekjes zeggen dat je je beslissingen er niet op moet afstemmen.
Het gaat ook enkel over een deel van de dividenden en niet over de koerswinsten.
Zelf hou ik rekening mee als ik twijfel tussen enkele aandelen. Voor Belgische aandelen ben ik minder streng en is 4 zeezout punten de grens. Ook al omdat ze gemakkelijker te volgen zijn, de kleinere aandelen niet door analisten worden gevolgd enz...
Maar zelf dan vind ik in Brussel niet meer genoeg aandelen. Vandaar dat ik over de grens kijk en liefst ook buiten de euro zone.
De toekomstige dividenden zijn het belangrijkst maar zoalsdoor belca aangehaald trekken de meeste analisten de trend uit verleden gewoon door. Ik kijk vooral naar de schommeling in dividend in %.
Hoe langer ik bezig ben hoe minder parameters ik volg. pay out ratio volg ik niet, doe ook steeds minder verrichtingen.
5 zelfs 10 jaar in portefeuille is niet ongewoon. zolang de dividenden blijven stijgen als gepland hou ik ze bij.
Aandelen waar de dividendmotor sputtert zoals EVS of Colruyt enkele jaren geleden vliegen er wel snel uit.
en ja regelmatig verkoop ik te vroeg, of te laat.
Belastingen zijn veranderlijk en alle theorieboekjes zeggen dat je je beslissingen er niet op moet afstemmen.
Het gaat ook enkel over een deel van de dividenden en niet over de koerswinsten.
Zelf hou ik rekening mee als ik twijfel tussen enkele aandelen. Voor Belgische aandelen ben ik minder streng en is 4 zeezout punten de grens. Ook al omdat ze gemakkelijker te volgen zijn, de kleinere aandelen niet door analisten worden gevolgd enz...
Maar zelf dan vind ik in Brussel niet meer genoeg aandelen. Vandaar dat ik over de grens kijk en liefst ook buiten de euro zone.
De toekomstige dividenden zijn het belangrijkst maar zoalsdoor belca aangehaald trekken de meeste analisten de trend uit verleden gewoon door. Ik kijk vooral naar de schommeling in dividend in %.
Hoe langer ik bezig ben hoe minder parameters ik volg. pay out ratio volg ik niet, doe ook steeds minder verrichtingen.
5 zelfs 10 jaar in portefeuille is niet ongewoon. zolang de dividenden blijven stijgen als gepland hou ik ze bij.
Aandelen waar de dividendmotor sputtert zoals EVS of Colruyt enkele jaren geleden vliegen er wel snel uit.
en ja regelmatig verkoop ik te vroeg, of te laat.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Als stijgende dividenden zo belangrijk zijn, waarom de pay-outratio dan niet volgen?
ben een luie belegger.
heb het een tijdje opgevolgd en heeft me toen geen betere beslissingen doen nemen.
heb ook een tijdje naar grafieken getuurd enz... maar ook dat was niet mijn ding.
Besef dat door mijn focus ik heel veel goede aandelen uitsluit.
Ik wil niet zeggen dat andere parameters opvolgen zoals CF payout enz... niet nuttig zijn.
Integendeel als je daar de kennis&tijd voor hebt is dat zeker nuttig. Waar ik wel mee zou opletten is teveel parameters opvolgen want dan worden de signalen moeilijker te interpreteren.
Bij mij is het simpel, koop wat hoog in de lijst staat en verkoop zodra ze uit de lijst verdwijnen.
Dividenden zijn mijn ding, voel me daar goed bij, en haal de resultaten die ik wil halen.
Ben benieuwd of mijn manier van werken voor Belgische aandelen ook resultaten gaat geven internationaal.
Het voordeel van er dicht op te zitten vervalt, die aandelen zijn ook veel meer gevolgd waardoor de theorie van de efficiente markten mere moet spelen. Alternatief is trackers kopen.
Ga er vanuit dat als er een probleem met de pay out ratio is ik dat zie door de voorspellingen van de analisten en dalende 'dividendstijgingen zoals Colruyt.
Denk ook dat pay out vooral speelt voor bedrijven die hun dividend niet willen verlagen zoals Belgacom.
Pay out opdrijven om dividenden jaar na jaar te verhogen gebeurt veel minder.
Dat een bedrijf nu en dan meer uitkeert dan dat er winst is (zoals Royal Dutch) stoort me niet.
heb het een tijdje opgevolgd en heeft me toen geen betere beslissingen doen nemen.
heb ook een tijdje naar grafieken getuurd enz... maar ook dat was niet mijn ding.
Besef dat door mijn focus ik heel veel goede aandelen uitsluit.
Ik wil niet zeggen dat andere parameters opvolgen zoals CF payout enz... niet nuttig zijn.
Integendeel als je daar de kennis&tijd voor hebt is dat zeker nuttig. Waar ik wel mee zou opletten is teveel parameters opvolgen want dan worden de signalen moeilijker te interpreteren.
Bij mij is het simpel, koop wat hoog in de lijst staat en verkoop zodra ze uit de lijst verdwijnen.
Dividenden zijn mijn ding, voel me daar goed bij, en haal de resultaten die ik wil halen.
Ben benieuwd of mijn manier van werken voor Belgische aandelen ook resultaten gaat geven internationaal.
Het voordeel van er dicht op te zitten vervalt, die aandelen zijn ook veel meer gevolgd waardoor de theorie van de efficiente markten mere moet spelen. Alternatief is trackers kopen.
Ga er vanuit dat als er een probleem met de pay out ratio is ik dat zie door de voorspellingen van de analisten en dalende 'dividendstijgingen zoals Colruyt.
Denk ook dat pay out vooral speelt voor bedrijven die hun dividend niet willen verlagen zoals Belgacom.
Pay out opdrijven om dividenden jaar na jaar te verhogen gebeurt veel minder.
Dat een bedrijf nu en dan meer uitkeert dan dat er winst is (zoals Royal Dutch) stoort me niet.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Bedankt voor je correctie. Ik had het kunnen vermoeden: Scandinavische landen blinken niet uit in een fiscaal nul-beleid.Afrodiziak schreef:...Voor een privé-belegger bedraagt de Noorse bronheffing wel degelijk 25%. ...
Telenor gekocht vandaag. @ 140,3
Koers €/NOK leek me ook niet slecht te zijn.
Koers €/NOK leek me ook niet slecht te zijn.
Laatst gewijzigd door reteiP op 2 juli 2014, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
En dan hier nog eens? Dat begrijp ik toch correct?Belca2 schreef:Bedankt voor je correctie. Ik had het kunnen vermoeden: Scandinavische landen blinken niet uit in een fiscaal nul-beleid.Afrodiziak schreef:...Voor een privé-belegger bedraagt de Noorse bronheffing wel degelijk 25%. ...
Inderdaad. De berekening gaat meestal als volgt:sleepnot schreef:...En dan hier nog eens? Dat begrijp ik toch correct?
dividend 1,00 NOK bruto
Noorse RV 0,25 NOK
uitbetaald aan Belgische bank: 0,75 NOK
omzetting in € 0,08963 (1 NOK = 0,11950 €) (°)
Belgische RV (25%) €0,02241
Uitbetaald in EUR: 0,06722€ (°°)
(°) meestal zal de bank een minder gunstige wisselkoers aanrekenen dan de officieel gepubliceerde.
(°°) en dit als de bank geen bijkomende kosten + BTW aanrekent !!!
Het is dan misschien vaak interessanter om te verkopen voor datum dividend en daarna terug te kopen
Twijfelachtig: je betaalt wel twee keer transactiekosten en bovenal twee maal beurstaksen. merci eliosleepnot schreef:Het is dan misschien vaak interessanter om te verkopen voor datum dividend en daarna terug te kopen
zeezout: als aanvulling "Vodafone"
bedankt hoort in het lijstje thuis.
vlekkeloos dividend parcours afgelopen jaren. steeds + 7%
Analisten verwachten voor volgende jaren een lager ritme +2,5 %
ga ze toevoegen en opvolgen.
vlekkeloos dividend parcours afgelopen jaren. steeds + 7%
Analisten verwachten voor volgende jaren een lager ritme +2,5 %
ga ze toevoegen en opvolgen.
Met een payout ratio van 17.5% lijkt me die groei wel vol te houden. Al hebben ze met het afstoten van Verizon Wireless wel misschien wat te investeren ipv uit te keren maar dan nog. De meeste blue chips noteren toch aan een payout ratio van >40%.
Ik vind het op dit ogenblik echt een koopje: 5%+ dividend yield en een PE van 4.62 en een korting van -14% (ytd) en een lage payout ratio. Heb ongeveer 2 maand geleden bijgekocht.
Ik baseer me voornamelijk op de NASDAQ notering om te analyseren want ik merk dat google finance het niet zo nauw neemt met de juiste afspiegeling voor de London stock exchange( LSE)
Natuurlijk best wel kopen via LSE anders word je nog eens dubbel belast op de dividenden.
Naast Vodafone heb ik ook BHP Billiton in portefeuille (maar die staat al in je lijst) en Amlin dewelke je niet in je lijst hebt.
Ik vind het op dit ogenblik echt een koopje: 5%+ dividend yield en een PE van 4.62 en een korting van -14% (ytd) en een lage payout ratio. Heb ongeveer 2 maand geleden bijgekocht.
Ik baseer me voornamelijk op de NASDAQ notering om te analyseren want ik merk dat google finance het niet zo nauw neemt met de juiste afspiegeling voor de London stock exchange( LSE)
Natuurlijk best wel kopen via LSE anders word je nog eens dubbel belast op de dividenden.
Naast Vodafone heb ik ook BHP Billiton in portefeuille (maar die staat al in je lijst) en Amlin dewelke je niet in je lijst hebt.
je ziet dat wel meer dat de analisten hun dividend voorspellingen wat aan de conservatieve kant zijn.
Vodafone ga ik nog niet kopen omdat Telenor beter scoort in mijn model en ik voorlopig maar één aandeel Telecom wil in mijn niet bel portefeuille. Eens ik meer dan 10 aandelen buitenland heb kan er een tweede bij.
BHP staat in pole position om te kopen zodra ik terug wat cash heb mss via een turbo.
AMlin hoort ook thuis in de lijst en ga ze opvolgen. Opvallend hoe goed verzekeringsmaatschappijen nu score volgens mijn formule.
"lage" koers ageas is geen alleenstaand geval, hele sector lijkt me goedkoop.
Heb net "Gjensidige Forsikring" gekocht met NOR die vrijkwamen door verkoop Yara international. Samen met Ageas voorlopig voldoende verzekeringen.
Wie nog aandelen weet met mooi stijgende dividenden laat maar weten, dan voeg ik ze toe
Vodafone ga ik nog niet kopen omdat Telenor beter scoort in mijn model en ik voorlopig maar één aandeel Telecom wil in mijn niet bel portefeuille. Eens ik meer dan 10 aandelen buitenland heb kan er een tweede bij.
BHP staat in pole position om te kopen zodra ik terug wat cash heb mss via een turbo.
AMlin hoort ook thuis in de lijst en ga ze opvolgen. Opvallend hoe goed verzekeringsmaatschappijen nu score volgens mijn formule.
"lage" koers ageas is geen alleenstaand geval, hele sector lijkt me goedkoop.
Heb net "Gjensidige Forsikring" gekocht met NOR die vrijkwamen door verkoop Yara international. Samen met Ageas voorlopig voldoende verzekeringen.
Wie nog aandelen weet met mooi stijgende dividenden laat maar weten, dan voeg ik ze toe
-
- Hero Member
- Contacteer:
Hoort General electric niet mee in dat lijstje ?
wat betreft nog aandelen die stijgende dividenden hebben; Je kan je licht eens opsteken op http://us.spindices.com/index-family/st ... end-income" onclick="window.open(this.href);return false;
S&P High Yield Dividend Aristocrats
S&P/TSX Canadian Dividend Aristocrats (CAD)
S&P UK High Yield Dividend Aristocrats (GBP)
S&P Euro High Yield Dividend Aristocrats (EUR)
S&P Europe 350 Dividend Aristocrats
S&P High Yield Dividend Aristocrats
S&P/TSX Canadian Dividend Aristocrats (CAD)
S&P UK High Yield Dividend Aristocrats (GBP)
S&P Euro High Yield Dividend Aristocrats (EUR)
S&P Europe 350 Dividend Aristocrats