dividendgroei aandelen wereldwijd
TIP
Re: dividendgroei aandelen wereldwijd
Aansluitend bij het vorig bericht;
http://dripinvesting.org/Tools/Tools.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier vind je ook super Excels die zich toeleggen op Amerikaanse dividendaandelen.
http://dripinvesting.org/Tools/Tools.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier vind je ook super Excels die zich toeleggen op Amerikaanse dividendaandelen.
Bij deze ook mijn aandelen die ik in portefeuille heb; enkel dividendaandelen; Villeroy staat wel op mn verkooplijst (via trailing stop), zeer zwaar gestegen. Idem voor Banco Santander. De aandelen staan in volgorde van in de winst staan. Laatste 4 sta ik momenteel in het verlies, vooral door uitbetaling dividend.
Villeroy & Boch
Banco Santander SA
RTL Group (BE)
GDF Suez
Holland Colours
Royal Dutch Shell -A-
ENI SpA
Ageas
Van de Velde
Ter Beke
Umicore
Ten Cate
Vale Sp ADR
GlaxoSmithKline PLC
Lukoil -ADR-
Amsterdam Commodities
Amadeus Fire AG
Fred. Olsen Energy
Portucel SA
Villeroy & Boch
Banco Santander SA
RTL Group (BE)
GDF Suez
Holland Colours
Royal Dutch Shell -A-
ENI SpA
Ageas
Van de Velde
Ter Beke
Umicore
Ten Cate
Vale Sp ADR
GlaxoSmithKline PLC
Lukoil -ADR-
Amsterdam Commodities
Amadeus Fire AG
Fred. Olsen Energy
Portucel SA
In het boek What works on Wall Street wordt o.a. een analyse gemaakt van US aandelen geselecteerd volgens Shareholder Yield. Dit is de som van het klassieke Dividend Yield en de Buyback Yield (het percentage aandelen dat het afgelopen jaar teruggekocht werd - think Ageas, Brederode,...)
Die analyse loopt over de jaren 1926 tm 2009. Een selectie van aandelen met de hoogste SY levert een jaarlijkse return van 13.22%, tegenover een portefeuille van alle aandelen die 'slechts' 10.46% oplevert. 3% verschil over een aantal jaren kan een stevig verschil maken.
In een recent Seeking Alpha artikel worden de 20 beste (volgens SY criteria) SP500 aandelen geselecteerd. (Waarna de auteur uitvoerig ingaat op het top aandeel : PFE).Hier is de lijst:
Een interessante lijst om verder huiswerk af te maken.
Die analyse loopt over de jaren 1926 tm 2009. Een selectie van aandelen met de hoogste SY levert een jaarlijkse return van 13.22%, tegenover een portefeuille van alle aandelen die 'slechts' 10.46% oplevert. 3% verschil over een aantal jaren kan een stevig verschil maken.
In een recent Seeking Alpha artikel worden de 20 beste (volgens SY criteria) SP500 aandelen geselecteerd. (Waarna de auteur uitvoerig ingaat op het top aandeel : PFE).Hier is de lijst:
Een interessante lijst om verder huiswerk af te maken.
Laatst gewijzigd door Belca2 op 7 juli 2014, 08:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Zeer interessante optiek.
bedankt voor alle links etc...
weet wat te doen de volgende maanden en zal mijn lijst regelmatig terug posten.
heb een extra aandeel gekocht General electric, past in mijn streven om een portefeuille niet euro aandelen op te bouwen.
heb dit via een ommetje gedaan : ABN General Electric Turbo Long 10.6
Voor wie vertrouwd is met de werking van turbo's, turbo's met een zeer lage stop loss zijn voor aandelen met hoger dividend fiscaal interessanter dan de aandelen rechtstreeks te kopen.
Voor dat je met Turbo's of andere afgeleiden producten begint je er eerst goed in verdiepen zodat je exact weet wat je koopt en wat de risico's zijn.
weet wat te doen de volgende maanden en zal mijn lijst regelmatig terug posten.
heb een extra aandeel gekocht General electric, past in mijn streven om een portefeuille niet euro aandelen op te bouwen.
heb dit via een ommetje gedaan : ABN General Electric Turbo Long 10.6
Voor wie vertrouwd is met de werking van turbo's, turbo's met een zeer lage stop loss zijn voor aandelen met hoger dividend fiscaal interessanter dan de aandelen rechtstreeks te kopen.
Voor dat je met Turbo's of andere afgeleiden producten begint je er eerst goed in verdiepen zodat je exact weet wat je koopt en wat de risico's zijn.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Acomo (nr2 van het lijstje) één van de aandelen die standhoudt.
Goede resultaten bekendgemaakt.
Nog niet veel tijd gehad/gemaakt om alle voorgestelde aandelen hier te analyseren en toe te voegen. maar ga het zeker nog doen.
ACOMO
Hoofdpunten en KPI’s eerste halfjaar 2014
• Omzet: € 306 miljoen (HJ 2013: € 303 miljoen, + 1,1%)
• Brutowinstmarge neemt toe tot 16,7% (HJ 2013: 15,6%)
• Nettowinst: € 17,3 miljoen (HJ 2013: € 14,3 miljoen, + 20,9%)
• Winst per aandeel: € 0,734 (HJ 2013: € 0,617, +19,0%)
• Interim-dividend: € 0,40 per aandeel (HJ 2013: € 0,17, + 135,3%) *)
• Nieuwe groepsfinanciering van € 250 miljoen met vier banken, getekend op 7 februari 2014
• Overname (100%) van SIGCO Warenhandel GmbH in Hamburg, getekend op 10 juli 2014
Goede resultaten bekendgemaakt.
Nog niet veel tijd gehad/gemaakt om alle voorgestelde aandelen hier te analyseren en toe te voegen. maar ga het zeker nog doen.
ACOMO
Hoofdpunten en KPI’s eerste halfjaar 2014
• Omzet: € 306 miljoen (HJ 2013: € 303 miljoen, + 1,1%)
• Brutowinstmarge neemt toe tot 16,7% (HJ 2013: 15,6%)
• Nettowinst: € 17,3 miljoen (HJ 2013: € 14,3 miljoen, + 20,9%)
• Winst per aandeel: € 0,734 (HJ 2013: € 0,617, +19,0%)
• Interim-dividend: € 0,40 per aandeel (HJ 2013: € 0,17, + 135,3%) *)
• Nieuwe groepsfinanciering van € 250 miljoen met vier banken, getekend op 7 februari 2014
• Overname (100%) van SIGCO Warenhandel GmbH in Hamburg, getekend op 10 juli 2014
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Oracle heeft mooie historische dividendgroei maar volgens de analisten consensus wordt dit niet naar de toekomst doorgetrokken daardoor weinig zeezout punten in mijn "model"
update van de 50 internationale aandelen met hoogste score. Tot heden scoort mijn Belgie portefeuille beter dan mijn internationale portefeuille. HEb nu 10 buitenlandse aandelen, ga het daar voorlopig bij houden. Statoil ga ik mss verkopen en een UK verzekeraar kopen.
heb ook aangegeven of de dividendvoorspellingen stijgend of dalend zijn
update van de 50 internationale aandelen met hoogste score. Tot heden scoort mijn Belgie portefeuille beter dan mijn internationale portefeuille. HEb nu 10 buitenlandse aandelen, ga het daar voorlopig bij houden. Statoil ga ik mss verkopen en een UK verzekeraar kopen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
En waar haal je die analistenconsensus juist? Volgens mij zou Oracle net wel in staat moeten zijn om het dividend op te trekken. Pay-out ratio bedraagt nauwelijks 20%. Een massaal inkoopprogramma is trouwens ook fiscaal voordeliger dan een dubbel belast dividend.
Bedankt om nogmaals te delen.zeezout schreef:Oracle heeft mooie historische dividendgroei maar volgens de analisten consensus wordt dit niet naar de toekomst doorgetrokken daardoor weinig zeezout punten in mijn "model"
Zoals in mijn sig te zien heb ik er wel enkele die in uw model voorkomen.
AMEC staat op mijn watchlist en zit momenteel een eindje onder hun moving average.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
jens_dev schreef:En waar haal je die analistenconsensus juist? Volgens mij zou Oracle net wel in staat moeten zijn om het dividend op te trekken. Pay-out ratio bedraagt nauwelijks 20%. Een massaal inkoopprogramma is trouwens ook fiscaal voordeliger dan een dubbel belast dividend.
ik haal mijn analisten gegevens op keytrade
of ze juist of fout zijn laat ik in het midden. Stop de dividenden en analisten consensus in mijn model oeps excel en er komt een score uit. Indien > 5 voor buitenland of > 4 binnenland volg ik aandeel beter op.
Zullen heel wat goede aandelen afvallen door verkeerde analisten consensus enz....
Volg er max 50 buitenlandse en 30 belgische op om er in totaal max 30 te kopen
@zeezout: het valt mij op dat Amerikaanse aandelen sterk ondervertegenwoordigd zijn in uw selectie. Alleen GE die u bijhoudt niettegenstaande de downward trend. Is dit een bewuste keuze of een gebrek aan tijd om u met deze markt bezig te houden? (eveneens een probleem voor mij )
belca,
gebrek aan tijd , ben begonnen met NL NOOR en UK en individuele aandelen links en rechts die iemand me gesuggereerd heeft
GE is er deze zomer bijgekomen na zo'n tip. Heb ze via een turbo met lage stop loss.
Volg de koers er niet van op zolang de dividenden op niveau blijven is het voor me OK
Ook de dalende euro ondersteunt de koers van de turbo (in euro)
volgend land dat ik ga onderzoeken is USA, als je tips hebt
ideaal aandeel mooi gelijkmatig stijgende dividenden, en volgens de analisten in de toekomst ook en nu al hoog dividend rendement !
Mooi weer en feit dat ik de buitenland portefeuille wordt opgebouwd met "nieuw gespaard" geld waardoor het wel even duurt voordat ik een extra aandeel kan kopen, of ik zou er eentje moeten verkopen zorgt ervoor dat ik nog niet op onderzoek ben gegaan.
Opzoekingen doen als je toch niet gaat kopen is niet aantrekkelijk.
Zou ook mijn bel portefeuille die veel groter is meer aandelen en grotere bedragen kunnen afbouwen, maar de rendementen die ik daar haal zijn veel beter dan de internationale. Nu ben nog maar net met international aandelen bezig, en zie het vooral als een verzekering tegen EURO problemen, vroeger had ik wat obligaties in NOK, USD, CAD, nu zijn het aandelen. Vergeleken met de obligaties haal ik wel goede resultaten.
als je kanshebbers hebt, stuur maar door hoe meer hoe liever, ik ben hier om bij te leren
gebrek aan tijd , ben begonnen met NL NOOR en UK en individuele aandelen links en rechts die iemand me gesuggereerd heeft
GE is er deze zomer bijgekomen na zo'n tip. Heb ze via een turbo met lage stop loss.
Volg de koers er niet van op zolang de dividenden op niveau blijven is het voor me OK
Ook de dalende euro ondersteunt de koers van de turbo (in euro)
volgend land dat ik ga onderzoeken is USA, als je tips hebt
ideaal aandeel mooi gelijkmatig stijgende dividenden, en volgens de analisten in de toekomst ook en nu al hoog dividend rendement !
Mooi weer en feit dat ik de buitenland portefeuille wordt opgebouwd met "nieuw gespaard" geld waardoor het wel even duurt voordat ik een extra aandeel kan kopen, of ik zou er eentje moeten verkopen zorgt ervoor dat ik nog niet op onderzoek ben gegaan.
Opzoekingen doen als je toch niet gaat kopen is niet aantrekkelijk.
Zou ook mijn bel portefeuille die veel groter is meer aandelen en grotere bedragen kunnen afbouwen, maar de rendementen die ik daar haal zijn veel beter dan de internationale. Nu ben nog maar net met international aandelen bezig, en zie het vooral als een verzekering tegen EURO problemen, vroeger had ik wat obligaties in NOK, USD, CAD, nu zijn het aandelen. Vergeleken met de obligaties haal ik wel goede resultaten.
als je kanshebbers hebt, stuur maar door hoe meer hoe liever, ik ben hier om bij te leren
Geen GB of USA aandeel dit maal, maar een Spaans. En dan nog eentje dat nog geen vijf jaar genoteerd is op de beurs (Madrid).
Hier de harde dividend feiten:
Amadeus (Ticker AMS, ISIN: ES0109067019) is DE transactiemaatschappij in de reissector. Oorspronkelijk opgericht als een alliantie tussen Air France, Lufthasa en Iberia om het reservatie systeem te stroomlijnen, is deze maatschappij nu uitgegroeid tot een 'incontournable' die uitgebreid is tot de hele reis- en toerisme sector met vertakkingen naar trein (o.a. Thalys) en Hotel (o.a. Accor). Dit is wat Morningstar zou noemen een 'strong moat' om niet te zeggen een bijna monopolie. Dat ondervindt zelfs Ryanair, die vanaf 1 november van hun platform zal gebruik maken.
Het management heeft een commitment genomen naar aandeelhouderswaarde via dividenden. Uit de grafiek kan je afleiden dat het dividend gemiddeld meer dan 20% per jaar steeg. Dit is misschien wel moeilijk vol te houden maar een dubbelcijferige groei zit er wel in. Spijtig genoeg betalen we hier een dubbele RV (21% Spanje + 25% België). De beursprestaties dit jaar waren eerder flat (na een verdubbeling in 2012-2013). Misschien wel een ideaal instapmoment.
Voor diegenen die enige interesse hebben hier is hun website en een presentatie van de resultaten van 1H2014
Hier de harde dividend feiten:
Amadeus (Ticker AMS, ISIN: ES0109067019) is DE transactiemaatschappij in de reissector. Oorspronkelijk opgericht als een alliantie tussen Air France, Lufthasa en Iberia om het reservatie systeem te stroomlijnen, is deze maatschappij nu uitgegroeid tot een 'incontournable' die uitgebreid is tot de hele reis- en toerisme sector met vertakkingen naar trein (o.a. Thalys) en Hotel (o.a. Accor). Dit is wat Morningstar zou noemen een 'strong moat' om niet te zeggen een bijna monopolie. Dat ondervindt zelfs Ryanair, die vanaf 1 november van hun platform zal gebruik maken.
Het management heeft een commitment genomen naar aandeelhouderswaarde via dividenden. Uit de grafiek kan je afleiden dat het dividend gemiddeld meer dan 20% per jaar steeg. Dit is misschien wel moeilijk vol te houden maar een dubbelcijferige groei zit er wel in. Spijtig genoeg betalen we hier een dubbele RV (21% Spanje + 25% België). De beursprestaties dit jaar waren eerder flat (na een verdubbeling in 2012-2013). Misschien wel een ideaal instapmoment.
Voor diegenen die enige interesse hebben hier is hun website en een presentatie van de resultaten van 1H2014
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Zeezout,
Volgens mij voldoen er zeer veel Amerikaanse aandelen aan uw criteria. 15% bronbelasting is bovendien relatief weinig, je houdt 63,75% netto over. Nog een voordeel: dividenden komen per kwartaal en kunnen dus sneller opnieuw geïnvesteerd worden.
Ik heb momenteel: Microsoft, McDo, Deere & Co, Helmerich & Payne en General Mills.
Mocht de dollar terug wat willen zakken, dan ben ik geïnteresseerd in onder meer: Baxter International (zou binnenkort opgesplitst worden), Procter & Gamble, Pepsico (meer dan enkel frisdrank) en Exxon Mobil of Chevron (ik heb nog geen oliemagnaat). Eventueel ook Philip Morris, al ben ik er nog niet helemaal uit of ik wel eigenaar wil zijn van een sigarettenfabriek.
Iemand tips voor Europese bedrijven van het kaliber van bovenvermelde (historiek van groeiend dividend)? Veel verder dan Unilever kom ik niet.
Volgens mij voldoen er zeer veel Amerikaanse aandelen aan uw criteria. 15% bronbelasting is bovendien relatief weinig, je houdt 63,75% netto over. Nog een voordeel: dividenden komen per kwartaal en kunnen dus sneller opnieuw geïnvesteerd worden.
Ik heb momenteel: Microsoft, McDo, Deere & Co, Helmerich & Payne en General Mills.
Mocht de dollar terug wat willen zakken, dan ben ik geïnteresseerd in onder meer: Baxter International (zou binnenkort opgesplitst worden), Procter & Gamble, Pepsico (meer dan enkel frisdrank) en Exxon Mobil of Chevron (ik heb nog geen oliemagnaat). Eventueel ook Philip Morris, al ben ik er nog niet helemaal uit of ik wel eigenaar wil zijn van een sigarettenfabriek.
Iemand tips voor Europese bedrijven van het kaliber van bovenvermelde (historiek van groeiend dividend)? Veel verder dan Unilever kom ik niet.
-
- VIP member
- Contacteer:
Zeezout,
Heb je voorgaande berichten doorsnuisterd. Je lijkt het klappen van de zweep wel te kennen. Daarom deze vraag: wat is je mening over de Belgische beleggingsblaadjes ?
Heb je voorgaande berichten doorsnuisterd. Je lijkt het klappen van de zweep wel te kennen. Daarom deze vraag: wat is je mening over de Belgische beleggingsblaadjes ?