Juistheid artikel "Kosten geld afhalen buiten eurozone"
Juistheid artikel "Kosten geld afhalen buiten eurozone"
Ik ken natuurlijk niet alle kaarten, maar op basis van de kaarten die ik wel ken stel ik me ernstige vragen over de juistheid van de informatie.
De kost voor Argenta Maestro is niet 0, volgens mij betaal je wel degelijk een wisselkoersmarge. Kan je aantonen waarom er volgens jou geen kost is?
De kost voor Argenta Maestro is niet 0, volgens mij betaal je wel degelijk een wisselkoersmarge. Kan je aantonen waarom er volgens jou geen kost is?
Re: Juistheid artikel "Kosten geld afhalen buiten eurozone"
Met maestro bij Argenta enkel wissel koers van de dag.336 schreef:Ik ken natuurlijk niet alle kaarten, maar op basis van de kaarten die ik wel ken stel ik me ernstige vragen over de juistheid van de informatie.
voor de rest 0 € kosten , enkel wisselkoers.
en dat al vele jaren sinds ze het op mastercard hebben stopgezet.
voorheen was het mastercard 0 € kosten bij geld afhaling.
en als ge een uitreksel wissel van jaren terug geen probleem.
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
ja, ik kan dat aantonen.336 schreef:
>:D
Onze argenta gegevens zijn 100% correct.
uit de tarieflijst
http://www.argenta.be/nl/Images/2014%20 ... 5-1420.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
pagina 6/30
2. Kosten:
in het binnenland:
- Debetkaart (Bancontact / Proton / Maestro): POS & ATM geen
- Kredietkaart (Visa / MasterCard): ATM 1%*
In het buitenland:
- Debetkaart (Bancontact / Proton / Maestro): POS & ATM: geen
- Kredietkaart (Visa / MasterCard):
ATM binnen eurozone (of CASH-ADVANCE in een bank): 1%*
ATM buiten eurozone: 1%* + 1,50% wisselkoers
POS binnen eurozone: geen
POS buiten eurozone: 1,50% wisselkoers
* 1% van het opgenomen bedrag met een minimum van 2,50 euro
Dus geen kosten voor Maestro
Ik ga niet beweren dat we onfeilbaar zijn, maar alles is driedubbel gechecked. We hebben bovendien tot op heden geen enkele reactie gekregen van een bank dat onze resultaten foutief zijn.
Als iemand van mening is dat iets niet klopt mag hij dat natuurlijk altijd laten weten...
uit de tarieflijst
http://www.argenta.be/nl/Images/2014%20 ... 5-1420.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
pagina 6/30
2. Kosten:
in het binnenland:
- Debetkaart (Bancontact / Proton / Maestro): POS & ATM geen
- Kredietkaart (Visa / MasterCard): ATM 1%*
In het buitenland:
- Debetkaart (Bancontact / Proton / Maestro): POS & ATM: geen
- Kredietkaart (Visa / MasterCard):
ATM binnen eurozone (of CASH-ADVANCE in een bank): 1%*
ATM buiten eurozone: 1%* + 1,50% wisselkoers
POS binnen eurozone: geen
POS buiten eurozone: 1,50% wisselkoers
* 1% van het opgenomen bedrag met een minimum van 2,50 euro
Dus geen kosten voor Maestro
Ik ga niet beweren dat we onfeilbaar zijn, maar alles is driedubbel gechecked. We hebben bovendien tot op heden geen enkele reactie gekregen van een bank dat onze resultaten foutief zijn.
Als iemand van mening is dat iets niet klopt mag hij dat natuurlijk altijd laten weten...
-
- Newbie
Ik meen ook te weten dat transactiekosten voor overschrijvingen naar het buitenland bij Argenta goedkoper zijn dan bij andere banken.
Moet dit nu ook aangetoond worden?
Moet dit nu ook aangetoond worden?
Men moet de kosten niet verwarren met de winstmarge op de wisselkoers.Alle banken nemen een winstmarge op hun wisselkoers,maar het is niet te controleren hoeveel dit is, vermits de wisselkoers varieert gedurende een ganse dag.
Dit is geen "heisa". Gewoon een Argenta klant die spreekt uit ervaring. Mss ligt de fout niet in het gemaakte onderzoek, maar zijn de voorwaarden van Argenta hierin onduidelijk.
Ik heb dit onderzoek in het verleden voor mezelf gemaakt en volg dit ook regelmatig op, omdat ik vaak geldafhalingen doe in het buitenland, meestal in andere valuta.
Ik heb dit onderzoek in het verleden voor mezelf gemaakt en volg dit ook regelmatig op, omdat ik vaak geldafhalingen doe in het buitenland, meestal in andere valuta.
336, geef eens één voorbeeld waarbij Argenta kosten aanrekende met Maestro? KOSTEN hé, geen wisselkoersmarge.
Zijn wisselkoersmarge geen kosten?
Voor zover ik weet rekent alleen BKCP geen wisselkoersmarge aan op hun kredietkaarten.
Voor zover ik weet rekent alleen BKCP geen wisselkoersmarge aan op hun kredietkaarten.
Ten eerste is de maestro kaart geen kredietkaart.
Ten tweede geeft de ecb dagelijks de referentiekoers aan van ongeveer alle munten tov de euro. Die koers wordt gebruikt door zowat alle banken en financiële instellingen. De schommelingen daarrond in real time, zijn geen marges, gezien ze er de helft vd tijd aan verliezen.
Maar dat zal wel te moeilijk zijn.
Ten tweede geeft de ecb dagelijks de referentiekoers aan van ongeveer alle munten tov de euro. Die koers wordt gebruikt door zowat alle banken en financiële instellingen. De schommelingen daarrond in real time, zijn geen marges, gezien ze er de helft vd tijd aan verliezen.
Maar dat zal wel te moeilijk zijn.
>:D