De Beurs vandaag
TIP
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
En dat zijn postjes die zich lenen tot "natte vinger"-cijfers, net wat ze moeten hebben.
Ze kunnen zomaar stellen dat die dames zo'n 100 klanten per dag afwerken. Zoeken ze die aantallen op op het internet? En hoe bepalen ze de inkomsten per afgeleverde dienst? Niemand die gaat stellen dat de prijzen overdreven zijn, want die laat in z'n kaarten kijken.
Ze kunnen zomaar stellen dat die dames zo'n 100 klanten per dag afwerken. Zoeken ze die aantallen op op het internet? En hoe bepalen ze de inkomsten per afgeleverde dienst? Niemand die gaat stellen dat de prijzen overdreven zijn, want die laat in z'n kaarten kijken.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
WDP stijgt. Al is het weinig.Zeus schreef:Alles zwaar negatief.
Maar ge moet daar niet alle dagen of uren naar zitten staren, dat is nergens goed voor. Ik ben alleen gaan piepen uit nieuwsgierigheid. Verkopen doe ik nu toch niet.
Inderdaad, WDP hoger... zelfs richting nieuwe all time high...djtw schreef:WDP stijgt. Al is het weinig.Zeus schreef:Alles zwaar negatief.
zo bekijk ik het ook ongeveer.Fientje schreef: Zelf vergelijk ik met wat een spaarboekje opbrengt. In die zin is de beurs niet duur. Wel de rente in het oog houden.
.
LT rente belgie op 10 jaar 1,62 Bruto. Kans is nu heel groot dat als je een selectie aandelen koopt en die 10 jaar bijhoudt dat je eind van de rit meer zult overhouden. Dividenden zullen al hoger dan de rente zijn, koersen mogen zelf wat dalen over 10 jaar.
Hou LT rente, verwachte toekomstige dividenden belgische aandelen sinds 1999 bij. Bijna altijd is dit in het voordeel van de aandelen. Logisch want aandelen houden meer risico in dan obligaties daar wil je dus voor vergoed worden.
Ik vergelijk deze "risico" premie met de gemiddelde "risico" premie sinds ik volg.
Momenteel is die risico premie 18% hoger dan het gemiddelde en zou een normale bel20 3700 zijn.
je kunt daar op korte termijn niets mee doen. De record onderwaardering van de beurs volgens mij was eind 2008 meer dan 50 % !
natuurlijk kan de onderwaardering ook verdwijnen door een stijgende rente. Als de LT rente tot 2,4 % stijgt is de onderwaardering ook weg.
Zoals fientje aanhaalt is de LT rente iets dat je goed in de gaten moet houden, veel belangrijker dan de koersen day to day opvolgen.
Laatst gewijzigd door zeezout op 10 juli 2014, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
De Belgische lange termijn rente diept vandaag haar historisch dieptepunt verder uit.
http://www.tijd.be/rentemarkt/" onclick="window.open(this.href);return false;
OLO 10 jaar: 1.62%
OLO 30 jaar: 2.74%
Ook bij Duitse staatsobligaties op 10 jaar daalt. Momenteel krijg je hier 1.21%.
http://www.tijd.be/rentemarkt/" onclick="window.open(this.href);return false;
OLO 10 jaar: 1.62%
OLO 30 jaar: 2.74%
Ook bij Duitse staatsobligaties op 10 jaar daalt. Momenteel krijg je hier 1.21%.
Ah, maar dat stond er niet. Uitgaande van de vrome wens van vele regeringen, en centrale bankiers, dat de economie draaien moet, wordt de rente laag gehouden. Zolang de prijzen dalen, zie ik de rente echt niet stijgen. Het Duitse hyperinflatiespook uit de jaren '20 is op dit ogenblik morsdood. Lees ik in de Tijd dat de VS om aan een rente van 0.5% te geraken waarschijnlijk 2 renteverhogingen nodig hebben. En Duitsland kortgeleden leende met een negatieve rente...Spruitekop schreef:Hoe kom je d'er bij dat een goed draaiende economie resulteert in hogere rente?Fientje schreef:....Alle andere krachten werken een rentestijging tegen. De economie moet draaien.
Kan je dat even uitleggen?
Waar is de tijd van de 14 en 16% op korte termijnrekeningen? Pure nostalgie. Was wel dodelijk voor de beurs.
Cramer ziet het zo : http://www.thestreet.com/story/12753597 ... _ven=YAHOO" onclick="window.open(this.href);return false;
http://video.cnbc.com/gallery/?video=3000291226" onclick="window.open(this.href);return false;
BUY !
http://video.cnbc.com/gallery/?video=3000291226" onclick="window.open(this.href);return false;
BUY !
I don't drink. You know, the routine grind drives me to drink. Tragedy, I take straight.
Baltic Dry Index op een nieuw 52-weeks dieptepunt:
http://www.bloomberg.com/quote/BDIY:IND/chart" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bloomberg.com/quote/BDIY:IND/chart" onclick="window.open(this.href);return false;
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Zouden de aandelen nog eens een dip meemaken of zijn we definitief op weg naar nieuwe hoogtes?
Een glazen bol vraag..
Ongetwijfeld zullen de beurzen nog eens dippen, als daar een trigger toe is. Als die trigger zwaar genoeg blijkt, kan dat zelfs tot een crash leiden. Vele beurzen staan al op recordhoogte en voorlopig blijven alle omstandigheden gunstig om op zoek te gaan naar nieuwe records. Wanneer het feestje ten einde is kan niemand je vertellen (hier niet en elders niet). De meeste gaan ervan uit dat het opletten wordt wanneer er een kans is dat de rente verhoogd wordt (nog niet voor meteen in Europa).
Bezint eer ge begint en kies je eventuele aandelen zorgvuldig uit. Laat je niet te gek maken door zaken als KW's, analisten en populaire aandelentopics op diverse fora. Een goed voorbeeld is Ageas, het aandeel wordt overal de hemel ingeprezen, maar koersgewijs laat het de laatste maanden niet te veel zien..
Bon, leergeld ga je sowieso betalen. Ik had het in het begin heel moeilijk om mijn zenuwen onder controle te houden en zat dagelijks naar de koersen te turen. Als zelfverklaarde Buy and Hold'er zijn dat zaken die niet te rijmen vallen.
Succes allesinds.
Ongetwijfeld zullen de beurzen nog eens dippen, als daar een trigger toe is. Als die trigger zwaar genoeg blijkt, kan dat zelfs tot een crash leiden. Vele beurzen staan al op recordhoogte en voorlopig blijven alle omstandigheden gunstig om op zoek te gaan naar nieuwe records. Wanneer het feestje ten einde is kan niemand je vertellen (hier niet en elders niet). De meeste gaan ervan uit dat het opletten wordt wanneer er een kans is dat de rente verhoogd wordt (nog niet voor meteen in Europa).
Bezint eer ge begint en kies je eventuele aandelen zorgvuldig uit. Laat je niet te gek maken door zaken als KW's, analisten en populaire aandelentopics op diverse fora. Een goed voorbeeld is Ageas, het aandeel wordt overal de hemel ingeprezen, maar koersgewijs laat het de laatste maanden niet te veel zien..
Bon, leergeld ga je sowieso betalen. Ik had het in het begin heel moeilijk om mijn zenuwen onder controle te houden en zat dagelijks naar de koersen te turen. Als zelfverklaarde Buy and Hold'er zijn dat zaken die niet te rijmen vallen.
Succes allesinds.
In 1986 is de wereld niet in een economische crisis gestort en nu zal ze er ook niet in storten.Spruitekop schreef:En dalend, nu al op niveau van juli 1986.
Wijsheid: wie elke dag opnieuw verkondigt dat de wereld morgen vergaat zal ooit gelijk krijgen. Maar gisteren had hij alvast ongelijk.Signalen, signalen, signalen.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Als je in 1912 op de Titanic stapte maakte het niet veel uit of de boot zonk op 14, 15 of 16 april.
Nu dacht ik dat de beurs aan een stevige rally bezig was, een aantal aandelen die ik volg gingen toch stevig omhoog, zelfs degene die ik echt niet wil alla Nyrstar, thrombo (hoe bepaal je daar een laag of hoog punt van?), maar als ik naar deze index kijk: https://indices.nyx.com/nl/products/ind ... BRU/quotes" onclick="window.open(this.href);return false;
zie ik daar niet veel van. (Die index gebruik ik om te vergelijken. Behalve Belgisch heb ik enkel Luxemburgse plantages.)
Soit de zomerrally waarvan ik droomde heeft dus (nog) geen breed draagvlak.
zie ik daar niet veel van. (Die index gebruik ik om te vergelijken. Behalve Belgisch heb ik enkel Luxemburgse plantages.)
Soit de zomerrally waarvan ik droomde heeft dus (nog) geen breed draagvlak.
Kapitein hindsight kan natuurlijk altijd het beste advies geven.Spruitekop schreef:Als je in 1912 op de Titanic stapte maakte het niet veel uit of de boot zonk op 14, 15 of 16 april.