termijnrekening bij Deutsche Bank
TIP
Re: termijnrekening bij Deutsche Bank
De interest waartegen je op een termijnrekening intekent geldt altijd voor de hele looptijd van die termijnrekening. Je bent dus 4 maanden zeker van 4% in dit geval, ongeacht de dag waarop je intekent.hartson schreef:Even een vraagje, als men intekent in de loop van de vermelde periode tussen 1 maart en 31 augustus; geldt de opgegeven intrestvoet dan voor de ganse vier maanden na inschrijving, of slechts tot en met 31 augustus, waarna voor de resterende tijd een lagere intrestvoet zou gelden?
Het geld moet van een andere bank komen, ook al heeft dat er vroeger al op een db-rekening gestaan. Dat is mij zo door de bankbediende gezegd bij de vorige actiemolenveld schreef:Is dat "vers geld" trouwens een welomschreven begrip?
Als bv. iemand vandaag 50.000 EUR van z'n DB spaarrekening weghaalt en morgen zo'n termijnrekening komt openen, wordt 'ie waarschijnlijk geweigerd. Maar wat dan met iemand die vorig jaar z'n spaarboek heeft leeggemaakt, en nu terugkomt?
Verstuurd vanaf mijn HTC Desire X dual sim met Tapatalk
Volgens mij voldoet dat perfect aan de definitie van vers geld. Je kunt altijd argumenteren bij de bank dat het om "een andere 50.000 EUR" gaat. :-)molenveld schreef:Is dat "vers geld" trouwens een welomschreven begrip?
Als bv. iemand vandaag 50.000 EUR van z'n DB spaarrekening weghaalt en morgen zo'n termijnrekening komt openen, wordt 'ie waarschijnlijk geweigerd. Maar wat dan met iemand die vorig jaar z'n spaarboek heeft leeggemaakt, en nu terugkomt?
Het is er DB uiteindelijk om te doen om geld van andere banken binnen te halen in de hoop nadien ook andere producten te kunnen verkopen aan die klanten (spaarrekening, gestructureerde beleggingen, aandelenfondsen,....). Je zult wel eerst het geld effectief moeten weghalen. Alleen dreigen is niet voldoende.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Nog eens over de definitie van vers geld. Moet ik de 40k die ik op mijn termijnrekening wil plaatsen, op mijn zichtrekening plaatsen VOOR of NA ik naar het kantoor ga voor de temrijnrekening te openen?
Iemand ervaring?
Iemand ervaring?
VOOR of NA, je mag kiezen.Suikerberg schreef:Nog eens over de definitie van vers geld. Moet ik de 40k die ik op mijn termijnrekening wil plaatsen, op mijn zichtrekening plaatsen VOOR of NA ik naar het kantoor ga voor de temrijnrekening te openen?
Iemand ervaring?
Als die 40k op je zichtrekening staan als je naar het kantoor gaat, kan de bediende onmiddellijk je termijnrekening openen en de overschrijving doen.
Persoonlijk zou ik eerst naar het kantoor gaan en vragen of het nog mogelijk is om zo'n termijnrekening te openen. Indien OK, doet de bediende de opening en 2-3 dagen later (nadat je 40k op je zichtrekening staan) wordt de overschrijving op je termijnrekening afgewerkt zonder dat je nog naar het kantoor moet.
-
- Full Member
- Contacteer:
bij mij komt het geld volgende week terug vrij...
als ik het nu daarna van mijn db rekening haal en een week later terug naar het financial center ga om er een nieuwe te openen ( evt voor licht ander bedrag) , zou dat dan lukken???..... iemand al geprobeerd...
of zouden ze me maar laten storten totdat ik in totaal max 50k geld heb gestort... ( eerste keer 30k, en hiervan daarna terug 20k erop zetten...) ze kunnen enkel vermoeden dat het hetzelfde geld is, maar niet zeker weten...
als ik het nu daarna van mijn db rekening haal en een week later terug naar het financial center ga om er een nieuwe te openen ( evt voor licht ander bedrag) , zou dat dan lukken???..... iemand al geprobeerd...
of zouden ze me maar laten storten totdat ik in totaal max 50k geld heb gestort... ( eerste keer 30k, en hiervan daarna terug 20k erop zetten...) ze kunnen enkel vermoeden dat het hetzelfde geld is, maar niet zeker weten...
hoeveel ga je krijgen na die vier maand 4%??? als je geld er langer zou blijven staan?
je krijgt 4% bruto voor vier maand dus 3% netto, niet slecht zou ik zeggenludo schreef:hoeveel ga je krijgen na die vier maand 4%??? als je geld er langer zou blijven staan?
maar hoeveel ga je krijgen na die vier maand?????fwybo schreef:je krijgt 4% bruto voor vier maand dus 3% netto, niet slecht zou ik zeggenludo schreef:hoeveel ga je krijgen na die vier maand 4%??? als je geld er langer zou blijven staan?
-
- Hero Member
- Contacteer:
termijnrekening bij Deutsche Bank
De 3% netto is ook berekend op jaar basis, toch? Dus stel dat je 10.000 euro vier maanden bij db zet dan heb je 1/3de (4/12de) van 300 euro (3%), zijn de 100 euro. Klopt?
Sent from my iPad using Tapatalk
klopt maar je krijgt het dan ook na vier maand en nadien kijk je uit naar een andere actie, niet ?bartgo schreef:De 3% netto is ook berekend op jaar basis, toch? Dus stel dat je 10.000 euro vier maanden bij db zet dan heb je 1/3de (4/12de) van 300 euro (3%), zijn de 100 euro. Klopt?
Je moet het allemaal niet moeilijker maken dan het is. ik heb reeds twee keer aan deze actie deelgenomen.
Stel: je zet 50.000 EUR. op de rekening. 4% op jaarbasis betekent 2.000 EUR. op één jaar. 25% Roerende voorheffing geeft 1.500 EUR. netto per jaar. Dan simpelweg terugrekenen naar 4 maanden: 1.500 per jaar of 125 EUR. per maand of 500 EUR. voor 4 maanden.
Samengevat: 50.000 EUR. op de termijnrekening geeft 500 EUR. intrest na 4 maanden.
Na 4 maanden wordt dat geld automatisch teruggestort op uw DB-zichtrekening en doe je ermee wat je wil. Het kan dus nooit langer dan 4 maanden blijven staan.
Kan je meerdere keren aan de actie meedoen? ja maar het geld mag niet van een DB-rekening komen. Het moet dus vers geld zijn.
Hoe weet DB dat het vers geld is als je twee keer hetzelfde geld van een niet DB-rekening gebruikt? Dat weet DB niet en ze stellen zich daar geen vragen bij.
Stel: je zet 50.000 EUR. op de rekening. 4% op jaarbasis betekent 2.000 EUR. op één jaar. 25% Roerende voorheffing geeft 1.500 EUR. netto per jaar. Dan simpelweg terugrekenen naar 4 maanden: 1.500 per jaar of 125 EUR. per maand of 500 EUR. voor 4 maanden.
Samengevat: 50.000 EUR. op de termijnrekening geeft 500 EUR. intrest na 4 maanden.
Na 4 maanden wordt dat geld automatisch teruggestort op uw DB-zichtrekening en doe je ermee wat je wil. Het kan dus nooit langer dan 4 maanden blijven staan.
Kan je meerdere keren aan de actie meedoen? ja maar het geld mag niet van een DB-rekening komen. Het moet dus vers geld zijn.
Hoe weet DB dat het vers geld is als je twee keer hetzelfde geld van een niet DB-rekening gebruikt? Dat weet DB niet en ze stellen zich daar geen vragen bij.
zullen ze het aannemen als je geld weghaalt om het een maand later te storten ?
-
- Full Member
- Contacteer:
zal het binnenkort eens proberen en dan laten weten
Opgelet dat, indien je geld komt van een spaarrekening, je geen verlies doet met de getrouwheidspremie. Wat heeft het voor zin om gedurende 4 maanden 3% netto te krijgen op jaarbasis als je 1 of meer % verliest op je spaarrekening.
M.a.w. het moet goed uitkomen om aan deze actie te participeren.
M.a.w. het moet goed uitkomen om aan deze actie te participeren.