Visa / American Express
Visa / American Express
Via mijn werkgever kan ik een gratis American Express kaart aanvragen.
Momenteel heb ik een VISA kaart van ING. (20€/jaar)
Wat is juist het verschil tussen VISA en American Express?
Wat zijn de voor een nadelen en is het de moeite om over te schakelen?
Alvast bedankt voor jullie mening.
Momenteel heb ik een VISA kaart van ING. (20€/jaar)
Wat is juist het verschil tussen VISA en American Express?
Wat zijn de voor een nadelen en is het de moeite om over te schakelen?
Alvast bedankt voor jullie mening.
Re: Visa / American Express
Amex is veel minder aanvaard in winkels. je moet nog altijd met een handtekening betalen dus dat duurt langer.
Als bijkomende kaart OK. niet als solo kredietkaart te overwegen imo.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Het grootste verschil zit hem in de acceptatie. Waar je met een Visa quasi overal terecht kunt is dat met AmEx een pak minder het geval - doch sterk verschillend van land tot land. Ook de wisselprovisie en kosten voor geldafhaling liggen bij AmEx aan de hoge kant. Om van de jaarlijkse bijdrage maar te zwijgen (maar dat is voor jou dan niet van toepassing).
De troeven van AmEx zijn dan ook eerder de bijkomende diensten zoals de aan de kaart gekoppelde verzekeringen, het membership rewards programma (of miles bij de Brussel Airlines kaarten), een uitstekende klantendienst...
Persoonlijk zou ik niet overschakelen: een Visa of Mastercard is echt onmisbaar voor de gevallen waarbij de AmEx niet aanvaard wordt, maar het kan wel een aanvulling zijn.
De troeven van AmEx zijn dan ook eerder de bijkomende diensten zoals de aan de kaart gekoppelde verzekeringen, het membership rewards programma (of miles bij de Brussel Airlines kaarten), een uitstekende klantendienst...
Persoonlijk zou ik niet overschakelen: een Visa of Mastercard is echt onmisbaar voor de gevallen waarbij de AmEx niet aanvaard wordt, maar het kan wel een aanvulling zijn.
Dat van die handtekening klopt niet meer helemaal. Mijn kaart is alleszins al even vervangen door een exemplaar met chip en ik betaal in België altijd met pin-code. Mogelijk zijn er nog wat 'oude' kaarten in omloop, maar die zullen er wel snel uit zijn denk ik.sopkip schreef:Amex is veel minder aanvaard in winkels. je moet nog altijd met een handtekening betalen dus dat duurt langer.
mauron schreef:Het grootste verschil zit hem in de acceptatie. Waar je met een Visa quasi overal terecht kunt is dat met AmEx een pak minder het geval - doch sterk verschillend van land tot land. Ook de wisselprovisie en kosten voor geldafhaling liggen bij AmEx aan de hoge kant. Om van de jaarlijkse bijdrage maar te zwijgen (maar dat is voor jou dan niet van toepassing).
Waarom zouden mensen dan eigenlijk een AmEx gebruiken??
Als ik het hier lees heeft dit nagenoeg alleen maar nadelen en kosten.
Volgens mij zijn er bij VISA ook heel wat verzekeringen gekoppeld. En kan je ook kortingsbonnen sparen.
Met Amex kan je vaak online vliegtuigtickets kopen die een stuk goedkoper zijn dan wanneer je met Visa betaald. Als je regelmatig tickets koop, en de kaart gratis is, raad ik zeker aan om beide te gebruiken. Dit is ook de kaart waarmee je het gemakkelijkst miles kan verzamelen. Voor de rest is een Amex voor Belgische inwoners niet zo interessant.
Zoals hierboven vermeld: de kaart is vooral interessant voor regelmatige (zaken)reizigers. De co-branded Brussels Airlines kaarten zijn bijvoorbeeld redelijk interessant voor wie miles spaart in het Miles & More programma, daar je miles krijgt voor elke uitgegeven euro, en je miles onbeperkt geldig blijven (normaal vervallen die na een jaar of twee).
Maar inderdaad: voor de gemiddelde, prijsbewuste, spaargidser zal American Express weinig interessant zijn.
Maar inderdaad: voor de gemiddelde, prijsbewuste, spaargidser zal American Express weinig interessant zijn.