RV op tak 23?!
RV op tak 23?!
Hallo,
onlangs verkocht ik na ongeveer 6 jaar een compartiment van Delta Loyd life pharma. Op mijn afrekening werd er echter RV afgehouden. Kan dit volgens jullie? Ik reageerde onmiddellijk via mail maar, ondertussen twee weken later, kreeg tot op heden geen antwoord. Kan iemand raad of feedback geven? Alvast bedankt!
onlangs verkocht ik na ongeveer 6 jaar een compartiment van Delta Loyd life pharma. Op mijn afrekening werd er echter RV afgehouden. Kan dit volgens jullie? Ik reageerde onmiddellijk via mail maar, ondertussen twee weken later, kreeg tot op heden geen antwoord. Kan iemand raad of feedback geven? Alvast bedankt!
Re: RV op tak 23?!
Volgens de website van Febelfin (http://www.mijngeldenik.be/nl/verzekeringen/tak-23" onclick="window.open(this.href);return false;):
Vraag is dus of uw tak 23 al dan niet een product met kapitaalbescherming is.
- Moet je roerende voorheffing betalen?
Als je kiest voor een TAK 23-product zonder engagement (bijvoorbeeld: zonder kapitaalbescherming) moet je geen roerende voorheffing betalen.
Als je echter kiest voor een TAK-23 met een engagement (bijvoorbeeld: wel kapitaalbescherming) zal je wel roerende voorheffing moeten betalen als je contract minder dan 8 jaar loopt.
Vraag is dus of uw tak 23 al dan niet een product met kapitaalbescherming is.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Mijn tak 23 was zonder kapitaalsbescherming en ook zonder extra dekking bij overlijden. Volgens mijn makelaar was/is er geen RV verschuldigd maar Delta Loyd rekende er wel aan en sindsdien geven ze niet thuis.
Hoe dan ook, vriendelijk bedankt voor je reactie, je hebt me goed geholpen!
Hoe dan ook, vriendelijk bedankt voor je reactie, je hebt me goed geholpen!
Ondertussen is het probleem opgelost. Na aandringen kreeg ik bevestiging dat het om een vergissing ging.
De zaken goed in de gaten houden is dus de boodschap.
De zaken goed in de gaten houden is dus de boodschap.
Delta Lloyd moet inderdaad sterk in de gaten worden gehouden.
Bij ons hebben ze het gepresteerd om RV in te houden op een gereglmenteerd spaarboekje, tot twee maal toe !
(En neen... we hebben de limiet aan rente niet overschreden).
Bij ons hebben ze het gepresteerd om RV in te houden op een gereglmenteerd spaarboekje, tot twee maal toe !
(En neen... we hebben de limiet aan rente niet overschreden).