termijnrekening bij Deutsche Bank
TIP
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: termijnrekening bij Deutsche Bank
Ik ben langsgegaan naar het kantoor om een termijnrekening te openen. Kon niet direct gebeuren, ik moest de week erna een afspraak maken. De medewerker die er zat was blijkbaar daar niet bevoegd voor, terwijl er geen enkele andere klant aanwezig was.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Zijn impulsief in het kantoor van Deutsche bank in Gent binnengegaan en voelden ons er welkom! We hebben er een termijnrekening geopend en een koffietje toe gekregen. Bij Argenta hebben we onlangs een tak 21 geopend voor een veel groter bedrag en kregen er nog geen glaasje water! Zijn wel al jaren klant bij Deutsche bank en in plaats van er af te bouwen gaan we alles eens bekijken! Wat een koffietje doet (grapje)! Wat goed is mag ook gezegd worden.
Mijn termijnrekening liep vorige week ten einde. 't stond enkele dagen te laat terug op de zichtrekening, maar de rente liep nog wel gewoon door, dus ok. Ik heb toch de indruk dat het een volledig manuele procedure is bij DB, vreemd anno 2014.
@molenveld. vreemd? helemaal niet vreemd. Als alles via internet kan geregeld worden, hadden ze geen gesprek met u kunnen hebben. Nu ben je naar een kantoor moeten gaan(neem ik aan), ze hebben met je kennisgemaakt en vica versa en wie weet volgt daat nog iets extra uit bovenop de termijnrekening. Waarschijnlijk hebben ze van de gelgendheid gebruik gemaakt om andere producten voor te stellen. Dat is de enigste bedoeling van het manueel behandelen van deze rekening.
stany schreef:@molenveld. vreemd? helemaal niet vreemd. Als alles via internet kan geregeld worden, hadden ze geen gesprek met u kunnen hebben. Nu ben je naar een kantoor moeten gaan(neem ik aan), ze hebben met je kennisgemaakt en vica versa en wie weet volgt daat nog iets extra uit bovenop de termijnrekening. Waarschijnlijk hebben ze van de gelgendheid gebruik gemaakt om andere producten voor te stellen. Dat is de enigste bedoeling van het manueel behandelen van deze rekening.
Juist. Hun bedoeling is natuurlijk dat het betrokken geld, en liefst al je spaargeld en verzekeringen, daarna bij hen komen. Ze gooien een 'klein visje', en hopen er een grote snoek mee te vangen. En velen laten zich vangen. Ze werden ontvangen met alle egards, wat hun ego streelde, kregen een gratis kopje koffie, en lieten zich overbluffen door al het marmer en de luxe. Ach, ik kijk waar het beste product zich bevind, en verhuis mijn spaargeld naar wie op dat ogenblik het beste heeft voor wat ik wil. Maar, ja, ons Heer moet van alles zijn getal hebben, en bij het uitdelen van het verstand stond de ene wat meer achteraan dan de andere.
Ik vind dat gesprek niet vreemd, maar het gegeven dat het daarna nog zo lang duurt (zowel openen als afsluiten), omdat iemand dat allemaal manueel moet verwerken ipv één druk op de knop?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren, mijn ego is niet meer gestreeld met een kopje (overigens lekkere koffie). De armen van geest hebben ook een doel, voedsel geven aan superieuren en hen laven is een levensstijl die ik me niet beklaag!
Al voor de derde keer een termijnrekening bij DB geopend en 'k ben telkens maar 1 keer een vraagje gesteld om te herbeleggen.
Zeg dan gewoon dat je het nodig hebt voor een aankoop en je wordt verder met rust gelaten.
Zeg dan gewoon dat je het nodig hebt voor een aankoop en je wordt verder met rust gelaten.
-
- Full Member
- Contacteer:
bij mij zijn ze nu ook al te laat met het terug te betalen....
t zal verlof zijn zeker.., geen probleem zolang ik mijn interest er maar op krijg...,
als het er tegen einde van week nog niet af is , bel ik toch wel even want heb een deel nodig...
Wordt die netto interest eigenlijk per maand ( 0,03*inzet*4/12) of per dag ( 0,03*inzet* aantaldagen erop/365) berekend?
t zal verlof zijn zeker.., geen probleem zolang ik mijn interest er maar op krijg...,
als het er tegen einde van week nog niet af is , bel ik toch wel even want heb een deel nodig...
Wordt die netto interest eigenlijk per maand ( 0,03*inzet*4/12) of per dag ( 0,03*inzet* aantaldagen erop/365) berekend?
een derde keer voor een bedrag van 50000€ of telkens nog binnen het bedrag van 50000€ ?criticus schreef:Al voor de derde keer een termijnrekening bij DB geopend en 'k ben telkens maar 1 keer een vraagje gesteld om te herbeleggen.
want ik heb 50000€ op termijnrekening gezet en is nu te komen vervallen
ik kan geen nieuwe storting doen volgens de loketbediende, zelfs met vers geld!
iemand anders ervaren ?
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
Fwybo, ik vrees dat je zult moeten wachten op een nieuwe promotie. Helaas maximum 50 000 euro/ promotie hé .fwybo schreef:een derde keer voor een bedrag van 50000€ of telkens nog binnen het bedrag van 50000€ ?criticus schreef:Al voor de derde keer een termijnrekening bij DB geopend en 'k ben telkens maar 1 keer een vraagje gesteld om te herbeleggen.
want ik heb 50000€ op termijnrekening gezet en is nu te komen vervallen
ik kan geen nieuwe storting doen volgens de loketbediende, zelfs met vers geld!
iemand anders ervaren ?
Groetjes
Fwybo, ik vrees dat je zult moeten wachten op een nieuwe promotie. Helaas maximum 50 000 euro/ promotie hé .
Groetjes[/quote]
alternatieven, Evita ?
Groetjes[/quote]
alternatieven, Evita ?
Neen, ik beleg ook wel in trackers en fondsen.
Heb je al eens gekeken op: http://www.mijnkapitaal.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar geven ze objectief en onafhankelijk advies.
Heb je al eens gekeken op: http://www.mijnkapitaal.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar geven ze objectief en onafhankelijk advies.
@ fwybo
Denk even logisch na. DB probeert je te lokken, ze maken (wellicht) verlies op dit product. Hun enige bedoeling is een visje gooien, om een snoek te vangen.
Mocht het kunnen, iedereen verlengde zijn termijnrekening telkens weer voor 4 maanden, aan 3 % netto
Denk even logisch na. DB probeert je te lokken, ze maken (wellicht) verlies op dit product. Hun enige bedoeling is een visje gooien, om een snoek te vangen.
Mocht het kunnen, iedereen verlengde zijn termijnrekening telkens weer voor 4 maanden, aan 3 % netto
Na veel te gelezen te heben op dit forum heb ik besloten om in te stappen op de actie van DB.
Echter heb ik nog nooit een langetermijnrekening genomen of dergelijke.
Bij deze heb ik een vraag. Indien je wilt instappen op deze actie, moet je dan ook een gewone rekening openen bij DB of staat dit volledig los van een langetermijnsrekening?
Indien ja, zijn er kosten aan?
Het is waarschijnlijk een domme vraag maar mijn kennis is 0,0 op dit gebied, het zijn namelijk mijn eerste stappen in dit wereldje...
Echter heb ik nog nooit een langetermijnrekening genomen of dergelijke.
Bij deze heb ik een vraag. Indien je wilt instappen op deze actie, moet je dan ook een gewone rekening openen bij DB of staat dit volledig los van een langetermijnsrekening?
Indien ja, zijn er kosten aan?
Het is waarschijnlijk een domme vraag maar mijn kennis is 0,0 op dit gebied, het zijn namelijk mijn eerste stappen in dit wereldje...