Melexis
TIP
Re: Melexis
Laag volume, winstnemerkes & stoplosses die afgaan?Zeus schreef:Waarom zakt Melexis zo fel?
Morgen mss weer +5 % in het groen...
Françoise Chombar, de CEO van chipfabrikant Melexis, duwt op 25 mei de Kamerlijst van Open VLD in Limburg.
Vrees dat ze meer met de politiek dan met het bedrijf kan bezig zijn.
Vrees dat ze meer met de politiek dan met het bedrijf kan bezig zijn.
Melexis kwam deze morgen met schitterende resultaten.
Omzet +22%, maar winstcijfers +69%.
Koersreactie navenant.
Omzet +22%, maar winstcijfers +69%.
Koersreactie navenant.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Gisteren ingestapt
Nicknamesucks, zeer goede zet.nicknamesucks schreef:Gisteren ingestapt
Op basis van wat hebt u gekocht?
Op basis van 'de resultaten/vooruitzichten morgen zouden wel eens heel positief kunnen zijn' mss?Piper schreef:Nicknamesucks, zeer goede zet.nicknamesucks schreef:Gisteren ingestapt
Op basis van wat hebt u gekocht?
Amai Wimpie, dat de markt dat niet doorhad!
Berekende gok van nicknamesucks, na scherpe daling vorige week zonder concrete aanleiding.jens_dev schreef:Amai Wimpie, dat de markt dat niet doorhad!
Stapt uitgerekend in de dag voor kwartaalresultaten, daar moet ik toch geen tekening bij maken, hoop ik?
-
- Hero Member
- Contacteer:
idd na sterke daling, goede k/w en andere indicatoren op site vd Tijd, links en rechts goede dingen over gelezen, Barco begon me wat te lang terplaatse blijven, zelfs zakken en dus verkocht net als Arseus (nu wel spijt van) kwestie van niet in verlies te gaan en cash te hebben om andere midcap groeier in port te hebben. Iot ook in achterhoofd (zit graag in inovatieve zaken)
En een sullige redenering : zit "nog maar" rond 25€ per aandeel.
Voor de rest was het puur geluk : voort zelfde geld had het aandeel die dag niet een stapje teruggezet en was mn aankooporder niet uitgevoerd.
Maar moest het order nu wel plaatsen daar de algemene correctie na al die weken me nu toch wel welletjes leek te zijn.
De resultaten dag erna speelden niet mee want die kan je toch niet voorspellen, wel integendeel: sommigen beweren dat een daling de dag voor resultaten een slecht teken is. Moest ik die redenering gevolgd zijn had ik niet ingestapt. Maar het is een toekomstgericht bedrijf, dat is eigenlijk mn voornaamste drijfveer. En zoals Buffet zegt : the moment to buy is now.
En een sullige redenering : zit "nog maar" rond 25€ per aandeel.
Voor de rest was het puur geluk : voort zelfde geld had het aandeel die dag niet een stapje teruggezet en was mn aankooporder niet uitgevoerd.
Maar moest het order nu wel plaatsen daar de algemene correctie na al die weken me nu toch wel welletjes leek te zijn.
De resultaten dag erna speelden niet mee want die kan je toch niet voorspellen, wel integendeel: sommigen beweren dat een daling de dag voor resultaten een slecht teken is. Moest ik die redenering gevolgd zijn had ik niet ingestapt. Maar het is een toekomstgericht bedrijf, dat is eigenlijk mn voornaamste drijfveer. En zoals Buffet zegt : the moment to buy is now.
Melexis heeft de laatste dagen wat terrein moeten prijsgeven en dat biedt allicht koopkansen voor diegenen die er nog geen of onvoldoende hebben.
Het blijft trouwens ook koopadviezen regenen voor Melexis.
Melexis blijft zonder enige twijfel ook in mijn aandelenportefeuille aanwezig.
Het blijft trouwens ook koopadviezen regenen voor Melexis.
Melexis blijft zonder enige twijfel ook in mijn aandelenportefeuille aanwezig.
Toevallig gaf de dip ook een prachtig technisch aankoopsignaal.
Melexis blijft ook vandaag profiteren van de koopadviezen van gisteren.
Melexis blijft ook vandaag profiteren van de koopadviezen van gisteren.
van de turbulenties gebruik gemaakt om portefeuille wat te herschikken en positie in Melexis verhoogd.
Sioen wat vermindert Zat aan bijna 8% wat wat veel is voor zo'n aandeel. 5% is beter
verder nog een specialeke gekocht Pairi Daiza, cijfers zijn zelfs zonder panda's goed dus waarom niet
Sioen wat vermindert Zat aan bijna 8% wat wat veel is voor zo'n aandeel. 5% is beter
verder nog een specialeke gekocht Pairi Daiza, cijfers zijn zelfs zonder panda's goed dus waarom niet
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Zeezout, ik wist niet eens dat u reeds Melexis in portefeuille had.
Zelf heb ik Melexis reeds lang in portefeuille. Past in categorie "Dividend" + "Groeiaandelen".
Wel niet meer zo goedkoop vandaag.
Zelf heb ik Melexis reeds lang in portefeuille. Past in categorie "Dividend" + "Groeiaandelen".
Wel niet meer zo goedkoop vandaag.
Wie in deze sector interesse heeft, moet ook eens kijken naar het Nederlandse ASM International welke zonder enige twijfel stukken goedkoper noteert.
Ik heb posities in beide, Melexis en ASM International.
Ik heb posities in beide, Melexis en ASM International.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Met de ontwikkeling van zelfrijdende auto's, zonder stuur. Kan deze industrie nog wel wat groeien lijkt me.