Elia
TIP
Re: Elia
TINA zegt mij ook niet zo veel. Is vooral een verhaaltje van analisten en experts.
Alle activa-klassen staan vandaag wel onder druk. Obligaties, vastgoed, goud, giraal geld, aandelen ....
Een gezonde spreiding is voor mij de oplossing waarin ik mij gewichten, afhankelijk van de fase waarin de economie zich bevindt, regelmatig herschik.
Aandelen zijn momenteel en reeds enkele jaren wel mijn belangrijkste activa-klasse.
Alle activa-klassen staan vandaag wel onder druk. Obligaties, vastgoed, goud, giraal geld, aandelen ....
Een gezonde spreiding is voor mij de oplossing waarin ik mij gewichten, afhankelijk van de fase waarin de economie zich bevindt, regelmatig herschik.
Aandelen zijn momenteel en reeds enkele jaren wel mijn belangrijkste activa-klasse.
Daar heb je volledig gelijk in. Ondertussen moeten we vaststellen dat ook Elia niet aan de marktomstandigheden ontsnapt. Geen nood, indien dit nog verder afbrokkelt komt er volgens mij een mmoie kans om even bij te tanken. Maar daarvoor is het denk ik nog te vroeg.
http://www.analist.be/berichten/19297-e ... ekse-markt" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb wel geen idee over de timing of de slaagkansen van deze deal. De concurrentie lijkt mij niet min: China State Grid Corp en het Italiaanse Terna (waarin China SGC een onrechtstreeks belang heeft). Mocht de deal dan toch slagen, dan zal er wel een kapitaalverhoging volgen. Misschien toch wat cash opzij leggen.
Kans op slagen 1 op 4.
Maar inderdaad, indien Elia de deal binnen pakt, volgt een kapitaalsverhoging en zullen de bestaande aandeelhouders als eerste het recht hebben om in te tekenen. Anderen zullen dan allicht geen kans krijgen zoals in het verleden.
Maar inderdaad, indien Elia de deal binnen pakt, volgt een kapitaalsverhoging en zullen de bestaande aandeelhouders als eerste het recht hebben om in te tekenen. Anderen zullen dan allicht geen kans krijgen zoals in het verleden.
griekse markt, valt daar wel iets te rapen?
Jhn, jazeker. Veel windenergie en veel zonne-energie.
Er is zelfs sprake om energie uit te voeren naar andere landen.
Elia deed enkele jaren geleden een zeer gelijkaardige en zeer geslaagde overname in Duitsland.
Er is zelfs sprake om energie uit te voeren naar andere landen.
Elia deed enkele jaren geleden een zeer gelijkaardige en zeer geslaagde overname in Duitsland.
ADMIE is een winstgevend bedrijf. Uit het Jaarverslag (2013)Jhn schreef:griekse markt, valt daar wel iets te rapen?
page 5.
...The total revenues of the company improved further and came up to €347 million compared to €325 million in 2012, with the operational profit-making (EBITDA) coming up to €174 million compared to €118 million in 2012 and the net operational cash flows despite the liquidity problems in the market- up to €226 million.
page 10.
...The Net Profits over-doubled from €25 million to €55 million (16% margin in 2013 vs. 8% in 2012) despite the additional burden of the company with a financial cost of €22 million related to the provision of corporate guarantee of the parent company for part of the company‘s bank borrowing.
Je bent waarschijnlijk te optimistisch: na enig zoekwerk gevonden dat SGCC het zevende grootste bedrijf ter wereld is, althans volgens Forbes Fortune 500. Zakencijfer $333B, Winst $8B. Ik vrees dat de zakken van Elia niet diep genoeg zullen zijn. Spijtig, zag er een goed bedrijf uit.Piper schreef:Kans op slagen 1 op 4....
Uit de Halfjaarresultaten 2014
De winst per aandeel steeg met ongeveer 22% (van €1.28 tot €1.56), dank zij de goede resultaten van 50Hertz (Duitsland). Het resultaat van het Belgische deel is minder, mede door de dalende rente.
Eigen vermogen per aandeel: €36.4 (slotkoers gisteren €36.9)
De winst per aandeel steeg met ongeveer 22% (van €1.28 tot €1.56), dank zij de goede resultaten van 50Hertz (Duitsland). Het resultaat van het Belgische deel is minder, mede door de dalende rente.
Eigen vermogen per aandeel: €36.4 (slotkoers gisteren €36.9)
Terug een stap vooruit. Waartoe een stroomtekort al niet leiden kan (maar niet op korte termijn)
Groen licht voor realisatie Stevin-project in Brugge
Groen licht voor realisatie Stevin-project in Brugge
KBCS houdt koersdoel op €39 maar verhoogt advies naar "opbouwen"
Bank Degroof verhoogt het koersdoel van €39 naar €44
Bank Degroof verhoogt het koersdoel van €39 naar €44
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Dit heeft niets met aandelen te maken maar kan toch interessant zijn voor allen die (zoals ik) in getroffen gebied wonen.
Vragen in verband met het risico op elektriciteitsschaarste in België
Vragen in verband met het risico op elektriciteitsschaarste in België
Terug een (grote) stap vooruit: Akkoord tussen Maldegem en Elia over realisatie hoogspanningsproject Stevin
...Met de verwachte goedkeuring komt een eind aan alle juridische procedures die lokale besturen hadden aangespannen tegen het Stevin-project...
...Met de verwachte goedkeuring komt een eind aan alle juridische procedures die lokale besturen hadden aangespannen tegen het Stevin-project...