Beste Fondsen op dit moment
Re: Beste Fondsen op dit moment
Het voordeel van een mixfonds is juist dat het zowel in aandelen als in obligaties belegt. Als de fondsbeheerder de markt een beetje opvolgt ziet hij op tijd een rentestijging aankomen en vermindert hij het gewicht van de obligaties ten voordele van de aandelen.
Maar de verhouding obligaties, aandelen kan toch maar binnen bepaalde grenzen fluctueren.
Akkoord, er zal altijd een minimum percentage aandelen en obligaties zijn. Maar doordat fluctuatie mogelijk is kunnen grote schokken vermeden worden.
-
- Hero Member
- Contacteer:

Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Ik kan zeggen uit ervaring, dat ik pas na 2 jaar een goede mix heb gevonden van 15 fondsen, na wat snijwerk en aankoop van andere, zit ik met marge.
Ik blijf verder aankopen, maar minder snel als vroeger.
Maw, je moet het wat tijd geven, en aankopen op een hoogtepunt kan voor paniek zorgen, als er een correcte volgt.
Over een lange periode gezien is dat geen probleem, maar je moet cool blijven, wat niet altijd makkelijk is.
Nu zit ik ook met een 10 tal aandelen dat als spreiding, maar vooral omdat ik dat transparanter vind.
Dit zijn vooral dividend aandelen.
Maw, je moet het wat tijd geven, en aankopen op een hoogtepunt kan voor paniek zorgen, als er een correcte volgt.
Over een lange periode gezien is dat geen probleem, maar je moet cool blijven, wat niet altijd makkelijk is.
Nu zit ik ook met een 10 tal aandelen dat als spreiding, maar vooral omdat ik dat transparanter vind.
En beleg je dan maandelijks in die 15 fondsen?Jhn schreef:Ik kan zeggen uit ervaring, dat ik pas na 2 jaar een goede mix heb gevonden van 15 fondsen, na wat snijwerk en aankoop van andere, zit ik met marge.
Ik beleg ook maandelijks in dit Argenta "Carmignac Patrimoine" maar weet eigenlijk niet of dit een goed idee is op dit moment?
Uberhaupt geen goed idee. Dat is het fonds Carmignac Patrimoine in een duur TAK23-jasje. Beleg bv. via Keytrade rechtstreeks in het fonds.
Ik lees nergens een tip om Berkshire Hathaway B aan te kopen, Berkshire Hathaway is voor de kapitaal krachtige maar waarom niet de B versie, WB is toch de super belegger, met een knap rendement op al die jaren.
Zie ik iets over het hoofd ?
Zie ik iets over het hoofd ?
Ik zou voor de Frontier Markets gaan, voorlopig toch. Die lijken mij het meest losgekoppeld van de andere aandelenmarkten. Hou er wel rekening mee dat die nog in ontwikkeling zijn: http://www.frontiermkt.com/" onclick="window.open(this.href);return false;klt2013 schreef:In welke fondsen zou ik nu het best kunnen beleggen op dit moment. Qua spreiding; geografisch, sector, aandelen-obligaties, dividend, enz

Even serieus, misschien helpt dit: http://www.morningstar.be/be/fundquickr ... EUCA000845" onclick="window.open(this.href);return false;
When asked how Fascism starts, Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Rabobank had één fonds in de frontier markets, van Franklin Templeton. Dat fonds presteert inderdaad zeer goed maar Rabobank vond het nodig om alle fondsen van Franklin Templeton buiten te gooien zodat we niet meer kunnen bijkopen.
Ik geloof niet meer in goede fondsbeheerders en slechte fondsbeheerders. Als de beurzen tegen zitten zakt alles. Tijdens de beursmalaise van een week geleden stond op een zeker ogenblik het dagrendement van al mijn fondsen in het rood.
Je ziet niets over het hoofd, het is een goed alternatief voor een fonds/holding.AMA schreef:Zie ik iets over het hoofd ?
Sommige fondsen hebben de A of B reeks in hun portefeuille als aanvulling.
De man staat bekend om zijn geld als een goede huisvader te behandelen, maar dat hoef ik je niet uit te leggen.
De enige "catch" is de hoge leeftijd van de hoofdbestuurders en mogelijke opvolging, maar dat is geldig voor eender welk fonds, waar een fondsmanager plots vervangen wordt. Nu wie de filosofie van de mannen volgt, moet weten dat dat geen probleem hoeft te zijn (in de eerst komende jaren, na een aftreding), daar het belangrijkste de onderliggende bedrijven zijn, die al reeds geruime tijd, de tand des tijds goed weten te doorstaan.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Misschien ook eens kijken bij de vergruisde alternatieve energie sector en consoorten.
Nog altijd lijkt dit voor de meeste beleggers een sprong te ver gezien deze sector van na trendy te zijn zeer diep gevallen was.
Bekijk eens het blackrockfonds new energy wat dit de latste 2 jaar doet.
Of kijk hier eens naar http://www.morningstar.be/be/funds/snap ... F0000006RV
Natuurlijk zijn dit geen mix flex fondsen met een zekere stabiliteit. Anderszijds lijkt de klik naar alternatieven en duurzaamheid toch stilaan doorgedrongen en min of meer rendabel. Of is de olie op en Russisch gas ? en schalie gas/olie dan toch niet zo éénvoudig ?
Nog altijd lijkt dit voor de meeste beleggers een sprong te ver gezien deze sector van na trendy te zijn zeer diep gevallen was.
Bekijk eens het blackrockfonds new energy wat dit de latste 2 jaar doet.
Of kijk hier eens naar http://www.morningstar.be/be/funds/snap ... F0000006RV
Natuurlijk zijn dit geen mix flex fondsen met een zekere stabiliteit. Anderszijds lijkt de klik naar alternatieven en duurzaamheid toch stilaan doorgedrongen en min of meer rendabel. Of is de olie op en Russisch gas ? en schalie gas/olie dan toch niet zo éénvoudig ?
Ben ik het volledig mee eens. Wat vandaag goed is kan morgen slecht zijn. Kijk maar naar ARPE. Dit jaar het slechts presterend pensioenfonds. Dat van Belfius doet het de laatste tijd dan weer goed terwijl het voorheen één van de slechtste was.Yaris schreef:Ik geloof niet meer in goede fondsbeheerders en slechte fondsbeheerders. Als de beurzen tegen zitten zakt alles. Tijdens de beursmalaise van een week geleden stond op een zeker ogenblik het dagrendement van al mijn fondsen in het rood.