Verschil uitvoeringskoers orders en aankoopkoers effect?
Verschil uitvoeringskoers orders en aankoopkoers effect?
Beste
Ik ben sinds deze week begonnen met mijn eerst stappen te zetten op de beleggingsmarkt. Ik heb hierover veel informatie opgezocht, maar ik geloof dat je het beste al doende leert.
Ik heb 2 aandelen gekocht via BinckBank op de Euronext Brussel, beide met een limiet order. Dit staat er in mijn orderhistoriek.
Uitvoeringskoers Laat
28,815 28,82
43,265 43,285
In het overzicht van mijn portefeuille staat echter een compleet andere aankoopwaarde die zelfs mijn limiet overschrijdt.
Aank.koers
43,4018
28,9068
Kan iemand mij uitleggen wat dit verschil is en hoe dit ontstaat? Ik vind het toch wel een substantieel verschil.
Ik ben sinds deze week begonnen met mijn eerst stappen te zetten op de beleggingsmarkt. Ik heb hierover veel informatie opgezocht, maar ik geloof dat je het beste al doende leert.
Ik heb 2 aandelen gekocht via BinckBank op de Euronext Brussel, beide met een limiet order. Dit staat er in mijn orderhistoriek.
Uitvoeringskoers Laat
28,815 28,82
43,265 43,285
In het overzicht van mijn portefeuille staat echter een compleet andere aankoopwaarde die zelfs mijn limiet overschrijdt.
Aank.koers
43,4018
28,9068
Kan iemand mij uitleggen wat dit verschil is en hoe dit ontstaat? Ik vind het toch wel een substantieel verschil.
Re: Verschil uitvoeringskoers orders en aankoopkoers effect?
kosten zijn er bijgeteld ?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Sinds de update van het Binckplatform zie je idd je aankoopkoers - de kosten.
Hun uitleg is dat je dan zeker goed ziet wanneer je winst maakt.
En idd: gewoon doen en je leert het best! Ik betaalde enkele jaren geleden best wat leergeld, maar goed.
Hun uitleg is dat je dan zeker goed ziet wanneer je winst maakt.
En idd: gewoon doen en je leert het best! Ik betaalde enkele jaren geleden best wat leergeld, maar goed.
Het gaat dan over de transactiekosten? (van 7,25 indien onder 2500,-) Dan komt het uit inderdaad
Alvast bedankt voor dit antwoord!
Maar hoe wordt dan de beurstaks (TOB) van 0,25% verrekend? (ik dacht eerst dat het hieraan lag, maar dat kwam niet uit)
Ik vind dit nergens terug...
Alvast bedankt voor dit antwoord!
Maar hoe wordt dan de beurstaks (TOB) van 0,25% verrekend? (ik dacht eerst dat het hieraan lag, maar dat kwam niet uit)
Ik vind dit nergens terug...
Ik vind het ook maar een onduidelijk systeem gezien niet alle kosten meegerekend worden. De transactiekosten en eventuele buitenlandse beurstaksen rekent Binck wel mee in de aankoopkoers maar de Belgische beurstaks nooit.
Stuur een mail aan binckbank, binnen de paar uur antwoorden ze altijd. Als je de rekening van je garagist niet begrijpt, vraag je het hem toch ook, waarom zou je dat dan niet doen aan je brooker. Uit ervaring weet ik dat je steeds en vriendelijk en duidelijk antwoord krijgt.