Effecten Rekening
Effecten Rekening
Sinds vorig jaar investeer ik in een aantal fondsen via Rabobank. Het gaat om een vijftal fondsen.
Nu blijkt dat Rabobank 2 of 3 van die fondsen niet meer aanbied. Wat natuurlijk jammer voor mij is omdat ik nu mijn effecten rekening niet meer op een evenwichtige manier kan uitbouwen.
Voor mij is het de bedoeling om op lange termijn te investeren en voor een lange tijd bepaalde fondsen uit te bouwen. Wanneer men dan die fondsen niet meer aanbied is dat natuurlijk niet mogelijk.
Gebeurd dit elk jaar?
Nu blijkt dat Rabobank 2 of 3 van die fondsen niet meer aanbied. Wat natuurlijk jammer voor mij is omdat ik nu mijn effecten rekening niet meer op een evenwichtige manier kan uitbouwen.
Voor mij is het de bedoeling om op lange termijn te investeren en voor een lange tijd bepaalde fondsen uit te bouwen. Wanneer men dan die fondsen niet meer aanbied is dat natuurlijk niet mogelijk.
Gebeurd dit elk jaar?
Re: Effecten Rekening
Ja, ik zal even bekijken wat ze nog hebben. Als passieve belegger vind ik dit wel behoorlijk storend.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ok ik heb al een aantal fondsen gevonden. Misschien heb ik wat te snel gereageerd omdat het de eerste keer is dat dit me overkomt. ![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Re: Effectenrekening
Yaris,Yaris schreef:Het kan geen kwaad eenzelfde categorie fondsen bij meerdere beheerders te hebben. Dan is je portefeuille beter gespreid. De fouten die de ene beheerder maakt, maakt de andere misschien niet.
Zou ik de fondsen waarin ik niet meer kan investeren verkopen of gewoon houden en andere kopen? Het gaat om een relatief klein bedrag van een paar duizend euro.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Wij hebben alle beleggers die onderstaande fondsen in portefeuille hebben, volgende mail gestuurd:
"Opfrissing van ons fondsenaanbod
Geachte heer, mevrouw,
Om u een overzichtelijk en performant fondsenaanbod aan te bieden, herbekijken we af en toe ons aanbod. Daarom bieden we volgende fondsen voortaan niet meer aan via onze publieke website:
• Degroof Bonds Corporate EUR
• JP Morgan Global Convertibles Fund
• Robeco All Strat Euro Bonds DEUR SH
• DEGROOF Equities EMU Index
• DEGROOF Equities Europe Index
• Degroof Equities EMU Behavioral Value
• DEGROOF Equities Japan Index
• DEGROOF Equities World Ex JEU Index
• Fidelity Funds World Fund
• BNP Paribas L1 OBAM Equity World Acc
• Blackrock Global Funds US small and midcaps
• JP Morgan Funds - Europe Strategic Growth Fund
• Blackrock Global Funds Japan Small & MidCap Opps (A2) EUR
• Blackrock Global Funds United Kingdom
• Threadneedle Asia Fund
• Petercam Equities Europe Sustainable
• Ssga EMU index real estate
Omdat u al belegd hebt in één of meerdere van deze fondsen, kunt u via de beveiligde site nog steeds aan- en verkopen. De aanpassing gebeurt dus enkel op onze publieke website.
Waarom beslist Rabobank.be om een fonds te schrappen?
Deze afslanking kadert in ons streven naar eenvoud en duidelijkheid. Ons doel: u een overzichtelijk aanbod van topfondsen bieden.
Wat moet u nu doen?
In principe hoeft u helemaal niets te doen. De door u aangekochte fondsen blijven gewoon bestaan en kunnen zeker nog goede prestaties neerzetten in de toekomst."
Als u hierover nog vragen heeft, aarzel dan niet om ons te contacteren op het nummer 03/289.28.88 of stuur ons een e-mail op info@rabobank.be. Wij evalueren inderdaad regelmatig ons fondsen aanbod, dit wil ook zeggen dat er regelmatig nieuwe fondsen worden toegevoegd. U leest hierover in onze nieuwsbrieven Geldtips en Focus op Fondsen.
Geachte heer, mevrouw,
Om u een overzichtelijk en performant fondsenaanbod aan te bieden, herbekijken we af en toe ons aanbod. Daarom bieden we volgende fondsen voortaan niet meer aan via onze publieke website:
• Threadneedle Asia Fund
Omdat u al belegd hebt in één of meerdere van deze fondsen, kunt u via de beveiligde site nog steeds aan- en verkopen. De aanpassing gebeurt dus enkel op onze publieke website.
Deze afslanking kadert in ons streven naar eenvoud en duidelijkheid. Ons doel: u een overzichtelijk aanbod van topfondsen bieden.
Wat moet u nu doen?
In principe hoeft u helemaal niets te doen. De door u aangekochte fondsen blijven gewoon bestaan en kunnen zeker nog goede prestaties neerzetten in de toekomst."
Als u hierover nog vragen heeft, aarzel dan niet om ons te contacteren op het nummer 03/289.28.88 of stuur ons een e-mail op info@rabobank.be. Wij evalueren inderdaad regelmatig ons fondsen aanbod, dit wil ook zeggen dat er regelmatig nieuwe fondsen worden toegevoegd. U leest hierover in onze nieuwsbrieven Geldtips en Focus op Fondsen.
De fondsen waarin ik belegd heb zijn nochtans niet meer beschikbaar via de beveiligde site.
Rabobank.be schreef:Wij hebben alle beleggers die onderstaande fondsen in portefeuille hebben, volgende mail gestuurd:
Geachte heer, mevrouw,
• Threadneedle Asia Fund
Wat moet u nu doen?
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Alle fondsen, die in de mail zijn vermeld, zijn aan- en verkoopbaar via onze beveiligde site. Maar enkel indien u deze reeds in portefeuille heeft. We hebben dit laten nakijken en het is ons bevestigd dat dit nu zeker het geval is. Blijkbaar was er inderdaad een vergissing in het spel en konden deze fondsen enkel verkocht worden.
Indien dit niet het geval zou zijn voor u, gelieve ons Contact Center een berichtje te sturen en dan kunnen wij het voor u nakijken.
Indien dit niet het geval zou zijn voor u, gelieve ons Contact Center een berichtje te sturen en dan kunnen wij het voor u nakijken.
Ik veronderstel dat dit momenteel niet meer van toepassing is. Toen een tijd terug de FTIF niet meer werd aangeboden in het fondsenaanbod kon deze nog enkel verkocht worden, al had ik een aantal FTIF fondsen in portefeuille, ik kon deze nog enkel verkopen en niet meer bijkopen !
Franklin Templeton is in ongenade gevallen doordat ze niet konden garanderen dat ze geen beleggingen hadden in bedrijven die met clustermunitie te maken hadden. In mei 2014 heeft Rabobank die fondsbeheerder buitengegooid en daags nadien kon je er al niet meer van bijkopen.
Dus dat was eerder een uitzondering dan Yaris ?
Bank Degroof hebben ze ook uit hun aanbod gehaald omdat Bank Degroof haar fondsen niet meer via andere banken wenste te verkopen. Maar toen heeft Rabobank wel op voorhand verwittigd en een datum opgegeven tot wanneer je nog kon bijkopen. Van andere fondsen weet ik niet wat hun politiek is.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Het is inderdaad zo dat we de samenwerkingen met Franklin Templeton en Bank Degroof hebben stopgezet. Normaal gezien kan u fondsen, van die fondsenhuizen waarmee we nog steeds samenwerken, nog steeds bijkopen in de beveiligde site. Zelfs al staan deze niet meer vermeld in de selectie onder Complete Funds op de site.
Het is eerder uitzonderlijk dat we een samenwerking volledig stopzetten. Franklin Templeton hebben we moeten stopzetten wegens het niet ondertekenen van een addendum met betrekking tot de wetgeving over clustermunitie.
Bank Degroof besliste om vanaf 1 januari 2014 zijn beleggingsfondsen voor particulieren niet langer te verdelen via publieke kanalen zoals Rabobank.be. Degroof heeft beslist haar fondsen te reserveren voor haar beheersmandaten en distributie in het kader van een individueel advies.
Het is eerder uitzonderlijk dat we een samenwerking volledig stopzetten. Franklin Templeton hebben we moeten stopzetten wegens het niet ondertekenen van een addendum met betrekking tot de wetgeving over clustermunitie.
Bank Degroof besliste om vanaf 1 januari 2014 zijn beleggingsfondsen voor particulieren niet langer te verdelen via publieke kanalen zoals Rabobank.be. Degroof heeft beslist haar fondsen te reserveren voor haar beheersmandaten en distributie in het kader van een individueel advies.