Montea
TIP
Re: Montea
We zijn onder de €31 vandaag. Heeft de vis al gebeten?zeezout schreef:kunt dat nooit weten
hangt af van algemeen sentiment, enz...
als die mens met zijn 12.000 het beu is en cash wil kunnen we ook onder de 30. (...)
Die mens met zijn 12300 is een grote jongen... en die spelen doorgaans niet met kleine garnalen zoals wij.
Een verkooprorder zetten voor 12300 stuks is als een vlag uithangen: om gezien te worden. Meestal verlagen grote jongens hun vraagkoers pas als een andere grote jongen een volumineuze bid daartegenover stelt: bvb 12500 stuks tegen €31.
In het 'krijttijdperk' was de termijnmarkt de speelplaats voor de grote jongens (met een minimumpakket per transactie). De kontantmarkt was er voor beleggers als u en ik.
Aan mijn lijntje nog niet, mijn aas hangt nog iets lager....
Aanbod geslonken
Er was enkele postings geleden wat discussie over het grote aangeboden volume '12300 stuks aan €31,25'. Intussen is dit sinds enkele dagen het dagmaximum, bij zoverre dat het aangeboden volume is weggesmolten. Er zijn al enkele kleine nieuwe verkooporders bijgekomen aan diezelfde koers. Het is niet onmogelijk dat er eerstdaags (vandaag?) een doorbraak komt.
Kort na midden juli was er wel enige verkoopdruk met koersen tot €30.5 voor gevolg (bij laag volume). Voor diegenen met een opportunistisch limietorder: heeft de vis gebeten? (Zelf heb ik een paar honderd inschrijvingsrechten bijgekocht en daardoor effectief net boven €30 betaald.)
Kort na midden juli was er wel enige verkoopdruk met koersen tot €30.5 voor gevolg (bij laag volume). Voor diegenen met een opportunistisch limietorder: heeft de vis gebeten? (Zelf heb ik een paar honderd inschrijvingsrechten bijgekocht en daardoor effectief net boven €30 betaald.)
Ik had een limiet op 30,45€. Net niet gebeten dus.
Ik had een limietorder op 30,62 €, maar dit was blijkbaar ook te laag voor de vis...
Momenteel terug onder de 31€. Nog ietsjes lager en de vis komt in de buurt van mijn aas...
Ik volg Montea al een jaar of 2, het zweeft al een hele tijd rond deze waarde.
Wat doet u aannemen dat het gaat stijgen.
Wat doet u aannemen dat het gaat stijgen.
Ik heb Montea al in port en heb dit jaar gebruik gemaakt van het keuzedividend aan 27€ en ik wil nog een ongeveer even groot pakketje bijkopen zodat ik, samen met de aandelen van het keuzedividend, dit mijn aankoopprijs dit jaar gemiddeld iets onder de 29€ ligt... De laatste maanden was er wat koersdruk bij Montea ingevolge de kapitaalverhoging doch ik zie ze het komend jaar nog wel een paar euro stijgen... en tesamen met het dividend, waarvoor ik het in de eerste plaats doe, geeft dit duidelijk een hoger rendement dan een spaarboekje...
Halfjaarresultaten 21 augustus. Nog even geduld.
nog efkes en de vis heeft gebetenlandethk schreef:Ik had een limietorder op 30,62 €, maar dit was blijkbaar ook te laag voor de vis...
Inderdaad, het gaat stilletjes naar beneden en de vis komt dichterbij... Geduld hebben is een mooie deugd, zeiden mijn voorouders altijd...
De vis heeft gebeten en mijn order aan 30,62€ werd zo juist uitgevoerd... Nu hopen op goede halfjaarresultaten op 21 augustus...
1H2014 financieel verslag
Koers reageert nauwelijks op het resultaat.Het netto courant resultaat van Montea bedraagt EUR 6,91 miljoen (EUR 1,02 per aandeel), een stijging van 3,0% (+EUR 0,2 miljoen) in vergelijking met EUR 6,71 miljoen in dezelfde periode van vorig jaar1.
De stijging van EUR 0,2 miljoen is het gevolg van de verhoging van het operationeel resultaat vóór het resultaat op de vastgoedportefeuille (operationele marge) met EUR 1,08 miljoen terwijl de netto financiële last slechts steeg met EUR 0,85 miljoen.
De operationele marge steeg tot 84,3% t.o.v. 83,6% voor dezelfde periode vorig jaar.
De schuldenlast bedraagt EUR 164,82 miljoen en bleef nagenoeg gelijk in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar, namelijk EUR 164,05 miljoen. Daarentegen verhoogde het negatieve financiële resultaat met EUR 0,85 miljoen als gevolg van de hogere gemiddelde schuldenlast tijdens het eerste semester van 2014.
...
Voor het boekjaar 2014 verwacht Montea een netto courant resultaat van EUR 14,9 miljoen (een stijging van 10,2% ten opzichte van vorig boekjaar).]
Montea breidt de vastgoedportefeuille uit met €39M in Nederland en België
Netto aanvangsrendement: 7.5%
Bijkomend huurinkomen 2014, 2015: €2.93M
Bron: persbericht of De Tijd:
Montea breidt fors uit in Nederland
Netto aanvangsrendement: 7.5%
Bijkomend huurinkomen 2014, 2015: €2.93M
Bron: persbericht of De Tijd:
Montea breidt fors uit in Nederland
Montea heeft de afgelopen maanden 120.000m² opgeleverd aan diverse bedrijven. Daardoor is het jaarlijks huurinkomen gestegen tot €31.9M en de bezettingsgraad tot 96.5%. Goed bezig!
bron: persbericht
bron: persbericht