Ethna-Aktiv E-T
TIP
Ethna-Aktiv E-T
Ik ben nog steeds op zoek naar een manier om mijn spaargeld (op een iets of wat veilige manier) te laten opbrengen.
Vandaag bij DB geweest en zij raden het fonds Ethna-Aktiv E-T aan..
Op het eerste zicht zien de rendementen er veelbelovend uit (zeker met 1% actie) maar de wereld van fondsen/beleggen is totaal nieuw voor mij.
Daarom vraag ik hier wat jullie ervan denken?
Vandaag bij DB geweest en zij raden het fonds Ethna-Aktiv E-T aan..
Op het eerste zicht zien de rendementen er veelbelovend uit (zeker met 1% actie) maar de wereld van fondsen/beleggen is totaal nieuw voor mij.
Daarom vraag ik hier wat jullie ervan denken?
Re: Ethna-Aktiv E-T
tip nummer 1: beleg nooit alles op 1 moment in 1 fonds ...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Klopt.
DWS Concept Kaldemorgen LC en JPMorgan Investment Funds zijn ook nog 2 opties.
DB geeft ook de mogelijkheid om een kapitaalsgarantie af te sluiten, nadeel hiervan is dat je dan voor 10 jaar vast hangt aan het fonds.
Nog een mogelijkheid is om gedurende minimum 18 maanden elke maand 100 euro in het fonds te steken aan 0% instapkosten en daarboven krijg je nog een "premie" van 100 euro.
DWS Concept Kaldemorgen LC en JPMorgan Investment Funds zijn ook nog 2 opties.
DB geeft ook de mogelijkheid om een kapitaalsgarantie af te sluiten, nadeel hiervan is dat je dan voor 10 jaar vast hangt aan het fonds.
Nog een mogelijkheid is om gedurende minimum 18 maanden elke maand 100 euro in het fonds te steken aan 0% instapkosten en daarboven krijg je nog een "premie" van 100 euro.
Ethna-activ E is zeker een fonds dat kan aangeraden worden . Het is een fonds dat bewezen heeft ook in moeilijke tijden goede resutlaten te kunnen voorleggen. Maar steek ook niet al je spaargelden daar in. Er zijn nog goede mix-fondsen o.a. Carmignac Patrimoine (heeft wel eens het verkeerde pad genomen maar is er terug uit geraakt), JP Morgan Investment FunfdGlobal income, DWS concept Kaldemorgen en waarom niet Privest Invest Best Managers van DB zelf (een mix van een 5-tal fondsen)
Op de kapitaalgarantie zou ik persoonlijk niet ingaan.(10 jaar is veel te lang)
Bij DB zijn de instapkosten meestal 0% uitgezonderd Ethna-Activ E en Carmignac Patrimoine waar 1% wordt voor gevraagd. Tip, koop deze fondsen periodiek over een periode van 2 maanden, 3 maanden, 6 maanden, 12 maanden of eender welke termijn, dan vallen deze instapkosten weg. De huidige 1% cashback-actie is mooi meegenomen.
Op de kapitaalgarantie zou ik persoonlijk niet ingaan.(10 jaar is veel te lang)
Bij DB zijn de instapkosten meestal 0% uitgezonderd Ethna-Activ E en Carmignac Patrimoine waar 1% wordt voor gevraagd. Tip, koop deze fondsen periodiek over een periode van 2 maanden, 3 maanden, 6 maanden, 12 maanden of eender welke termijn, dan vallen deze instapkosten weg. De huidige 1% cashback-actie is mooi meegenomen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Kan je het fonds "DWS Concept Kaldemorgen LC " ook bij Medirect, Rabobank of andere banken verkrijgen?
"Ethna-Aktiv E-T": lijkt wel een buitenaards fonds.
Serieus: tien jaar kapitaalsgarantie zou ik niet nemen. Niet omdat tien jaar te lang zou zijn - fondsen zijn een langetermijnbelegging - maar omdat het al erg moet doen voordat de waarde van je fonds binnen tien jaar lager is dan vandaag.
Hou er rekening mee dat fondsen op korte termijn kunnen dalen. Als je absoluut een tijdelijke vermindering van je kapitaal wenst te vermijden, denk dan na of de beurs wel iets voor jou is en of je het niet beter bij vastrentende beleggingen houdt.
Serieus: tien jaar kapitaalsgarantie zou ik niet nemen. Niet omdat tien jaar te lang zou zijn - fondsen zijn een langetermijnbelegging - maar omdat het al erg moet doen voordat de waarde van je fonds binnen tien jaar lager is dan vandaag.
Hou er rekening mee dat fondsen op korte termijn kunnen dalen. Als je absoluut een tijdelijke vermindering van je kapitaal wenst te vermijden, denk dan na of de beurs wel iets voor jou is en of je het niet beter bij vastrentende beleggingen houdt.
Dat ljikt me sterk aangezien DWS aan Deutsche Bank gelieerd is.costaadeje schreef:Kan je het fonds "DWS Concept Kaldemorgen LC " ook bij Medirect, Rabobank of andere banken verkrijgen?
Bij Rabobank niet.
Kan je een voorbeeld geven van vastrentende beleggingen? zijn dit dan de tak 23 beleggingen?Yaris schreef:"Ethna-Aktiv E-T": lijkt wel een buitenaards fonds.
TAK 23 is niet aan te raden wegens te duur. Ik had het over spaarrekeningen, termijnrekeningen en TAK 21.
De rendementen van spaarrekeningen en tak 21 zijn de dag van vandaag wel heel laag.
Als je iets of wat rendement wilt moet je dus risico nemen, anders moet je tevreden zijn met een pover rendement.
Morgen een afspraak bij Argenta, benieuwd wat ze mij daar gaan willen verkopen.
Als je iets of wat rendement wilt moet je dus risico nemen, anders moet je tevreden zijn met een pover rendement.
Morgen een afspraak bij Argenta, benieuwd wat ze mij daar gaan willen verkopen.
Hun Patrimoine in tak23-kleedje.
Hoe moeilijker de naam, hoe verder je er van weg moet blijven. Die moeilijke namen dienen om simple-minds aan te trekken.
Vandaag bij Argenta geweest.
Bij hen was tot het einde van de maand een actie: instapkosten aan halve prijs.
Meneer van de bank stelde mij volgende fondsen voor:
-Carmignac Securite A: nu instapkost van 0.75%, geen uitstap, geen beurstaks
-Carmignac Patrimoine A: nu instapkost van 1%, geen uitstap, geen beurstaks
-Petercam Balanced Defensive Growth-B: instapkost heb ik niet direct bij de hand
-eventueel in combinatie met Funds of Funs zeer defensief
Wat denken jullie hiervan?
Hoeveel % spaargeld zouden jullie hier in steken?
We hebben momenteel wat spaargeld opzij staan dat we voor langere tijd kunnen missen. (zware kosten zijn achter de rug)
Graag een beetje advies voor iemand die er zeer weinig van kent
Bij hen was tot het einde van de maand een actie: instapkosten aan halve prijs.
Meneer van de bank stelde mij volgende fondsen voor:
-Carmignac Securite A: nu instapkost van 0.75%, geen uitstap, geen beurstaks
-Carmignac Patrimoine A: nu instapkost van 1%, geen uitstap, geen beurstaks
-Petercam Balanced Defensive Growth-B: instapkost heb ik niet direct bij de hand
-eventueel in combinatie met Funds of Funs zeer defensief
Wat denken jullie hiervan?
Hoeveel % spaargeld zouden jullie hier in steken?
We hebben momenteel wat spaargeld opzij staan dat we voor langere tijd kunnen missen. (zware kosten zijn achter de rug)
Graag een beetje advies voor iemand die er zeer weinig van kent

Carmignac staat bij rabobank en keytrade steeds aan 1% instap.
Los daarvan zou ik dus als je defensief gaat en met kleinere bedragen speelt bij Rabo aankloppen voor carmignac patrimoine en eventueel als je ietwat dynamisch wil gaan blackrock global fund.
Ethna is ook een kandidaat maar dan moet je naar keytrade en eventueel andere. Reken wel dat keytrade een fix instapkosten van iets minder dan 10 euro hanteert. Je moet dus zien dat je aankoopschijven per fonds voldoende groot zijn om de instapkosten niet de pan te laten uitswingen.
En hoeveel % van je spaargeld. Bij mij is het 60/40 in het voordeel van de fondsen. Maar dat moet je zelf uitmaken.
Los daarvan zou ik dus als je defensief gaat en met kleinere bedragen speelt bij Rabo aankloppen voor carmignac patrimoine en eventueel als je ietwat dynamisch wil gaan blackrock global fund.
Ethna is ook een kandidaat maar dan moet je naar keytrade en eventueel andere. Reken wel dat keytrade een fix instapkosten van iets minder dan 10 euro hanteert. Je moet dus zien dat je aankoopschijven per fonds voldoende groot zijn om de instapkosten niet de pan te laten uitswingen.
En hoeveel % van je spaargeld. Bij mij is het 60/40 in het voordeel van de fondsen. Maar dat moet je zelf uitmaken.