waarde obligaties Nyrstar
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: waarde obligaties Nyrstar
Van de obligaties met vervaldag in 2015 nemen ze alle aangeboden stukken over. Het gaat blijkbaar over bijna 148 miljoen euro.
Voor de obligaties met vervaldag in 2016 was het aanbod zoals verwacht te groot. Als ik het goed begrijp, dan is de verdeelsleutel ong. 0,37 Dat lijkt me wel raar, want als je 10 stukken hebt, kunnen ze er toch maar ofwel 3 ofwel 4 kopen en niet 3,7 ?
Hoe dan ook een succes als je ziet wat sommigen er maar van verwacht hadden!
Voor de obligaties met vervaldag in 2016 was het aanbod zoals verwacht te groot. Als ik het goed begrijp, dan is de verdeelsleutel ong. 0,37 Dat lijkt me wel raar, want als je 10 stukken hebt, kunnen ze er toch maar ofwel 3 ofwel 4 kopen en niet 3,7 ?
Hoe dan ook een succes als je ziet wat sommigen er maar van verwacht hadden!
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
Fidinda, dat is een grap hoop ik?
Die verdeelsleutel zal worden toegepast naarmate je stukken aanbiedt. Als je er 5k aanbiedt, zal je er 2 kunnen verpatsen. Als je er 9 aanbiedt, zal dat er 3 zijn. En zo op alle aangeboden obligaties kom je ten lange laste op een gemiddelde van 0.37. Ze gaan inderdaad geen obligaties in twee kappen![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Die verdeelsleutel zal worden toegepast naarmate je stukken aanbiedt. Als je er 5k aanbiedt, zal je er 2 kunnen verpatsen. Als je er 9 aanbiedt, zal dat er 3 zijn. En zo op alle aangeboden obligaties kom je ten lange laste op een gemiddelde van 0.37. Ze gaan inderdaad geen obligaties in twee kappen
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Mijn bewering dat het een succes is geworden, was niet echt als grap bedoeld. Maar het is wel super als je er eventjes plezier hebt aan beleefd. Bedoelde gewoon dat ik nog een kleinere verdeelsleutel had verwacht (bijv 22 %
of zo)
Dit laat rabobank.be weten vandaag:
De verdeelsleutel is voor iedereen gelijk en bedraagt 34,50%
Het toegewezen bedrag kan wel van dit percentage afwijken. Het overgenomen bedrag wordt immers bepaald door middel van een proportionele berekening op basis van het gegeven percentage, rekening houdend met de minimumcoupures van 1.000 euro en met een bevoordeling van de kleinste coupures.
![Cry :'(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cry.gif)
Het toegewezen bedrag kan wel van dit percentage afwijken. Het overgenomen bedrag wordt immers bepaald door middel van een proportionele berekening op basis van het gegeven percentage, rekening houdend met de minimumcoupures van 1.000 euro en met een bevoordeling van de kleinste coupures.
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
Ik ben blij dat ik mijn obligaties die vervallen in 2015 heb kunnen inleveren !
Die 'grap' was niet op het 'succes' bedoeld, maar op je 'probleem' met de verdeelsleutelfidinda schreef:Mijn bewering dat het een succes is geworden, was niet echt als grap bedoeld. Maar het is wel super als je er eventjes plezier hebt aan beleefd. Bedoelde gewoon dat ik nog een kleinere verdeelsleutel had verwacht (bijv 22 %of zo)
Ondertussen zou iedereen welke instapte op de vervroegde uitbetaling van de Nyrstar obligaties moeten uitbetaald zijn.
Voor de Nyrstar 2015 obligaties zou je netto 1022,50 € uitbetaald worden per 1000 €, voor de 2016 obligaties kreeg je 1027,50 € per 1000 €.
Zijn er onder de deelnemers van de vervroegde uitbetaling, waarbij hun bank nog extra kosten in rekening bracht, en dus minder kregen dan deze netto uitbetalingen ?
Voor de Nyrstar 2015 obligaties zou je netto 1022,50 € uitbetaald worden per 1000 €, voor de 2016 obligaties kreeg je 1027,50 € per 1000 €.
Zijn er onder de deelnemers van de vervroegde uitbetaling, waarbij hun bank nog extra kosten in rekening bracht, en dus minder kregen dan deze netto uitbetalingen ?
Ja, KBC rekende 5 euro aan, hoewel dit niet vermeld werd in hun oorspronkelijk document over het tender-offer.
Obligatie 2016, geen kosten bij DB, wel beurstaks, klopt dat ?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
En de verlopen rente? Daar heb ik niets van gezien, die moet toch ook uitbetaald worden. Daar zie ik dus niets van terug als ik inlog (KBC)?
Crelan rekende me ook 5 € aan. 2 x dan nog omdat ik er van 2015 en 2016 had.
Ik protesteer daar tegen !!! En vraag terugbetaling !!!!
Belfius rekende niets aan. Als het goed is, mag het ook gezegd worden.
Ik protesteer daar tegen !!! En vraag terugbetaling !!!!
Belfius rekende niets aan. Als het goed is, mag het ook gezegd worden.
hier ook tevredenheid over Belfius (geen kosten aangerekend...)
Bij Belfius is die rente uitbetaald !lichtjaren schreef:En de verlopen rente? Daar heb ik niets van gezien, die moet toch ook uitbetaald worden. Daar zie ik dus niets van terug als ik inlog (KBC)?
rabobank: geen kosten
wat niet wel zeggen dat ze het voor niks doen: ze krijgen een makelaarscommissie van 0,1 procent zoals waarschijnlijk alle banken
wat niet wel zeggen dat ze het voor niks doen: ze krijgen een makelaarscommissie van 0,1 procent zoals waarschijnlijk alle banken
Rente uitbetaald, betaald iedereen beurstaks ?
Inderdaad, bij KBC heb ik ook slechts de meerwaarde ontvangen maar nog geen rente van de verlopen periode.
Normaal gezien zou die rente toch ook moeten gestort worden.
De beurstaks was ten laste van Nyrstar.
Normaal gezien zou die rente toch ook moeten gestort worden.
De beurstaks was ten laste van Nyrstar.