Umicore
TIP
Re: Umicore
Deze hebben ook de weg naar beneden gevonden. Persoonlijk ben ik uitgestapt iets boven de 37 euro.
Rond de steun van 33.67 euro bekijk ik het zaakje opnieuw.
Rond de steun van 33.67 euro bekijk ik het zaakje opnieuw.
Zilver op zijn laagste punt in 4 jaar.
Weegt natuurlijk op de winstgevendheid van recyclage.
Maar vroeg of laat zullen er wel mijnen sluiten.
Weegt natuurlijk op de winstgevendheid van recyclage.
Maar vroeg of laat zullen er wel mijnen sluiten.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Is dit er ook geen om aan de zijlijn toe te kijken? Zie in mijn tabelletje dat we dezelfde koers hebben als op 5 mei. Alleen zijn de prijzen van edelmetalen sindsdien serieus achteruit geboerd, en nog steeds dalend. En verder gaat mijn kennis helaas niet. Staan op een te volgen lijstje....
Wou ze rond €37 verkopen, maar toch maar besloten om gewoon vast te houden.
Dat blijft nu uiteraard mijn idee.
http://www.theguardian.com/sustainable- ... CMP=twt_gu" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat blijft nu uiteraard mijn idee.
http://www.theguardian.com/sustainable- ... CMP=twt_gu" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb de mijne enkele jaren geleden reeds verkocht aan 39 euro.
Ik blijf Umicore zeker volgen, maar heb Umicore nog niet teruggekocht omdat het koersniveau mij gedurende die periode te hoog leek.
Ik blijf Umicore zeker volgen, maar heb Umicore nog niet teruggekocht omdat het koersniveau mij gedurende die periode te hoog leek.
Umicore lijdt ook zwaar onder de daling van de edelmetalen.
Toch blijft Frére zijn belang in Umicore verder opbouwen.
Toch blijft Frére zijn belang in Umicore verder opbouwen.
Jammer genoeg heeft Frere de laatste jaren flink wat van zijn pluimen verloren. GDF verkocht op bodemprijzen en het (te) dure SGS gekocht.
De metaalprijzen zijn de laatste dagen wat opgeveerd na een sterke daling doorheen september.
Nyrstar is onderweg naar zijn 52W high, wat ook goed nieuws is voor aandeelhouder Umicore.
Maar Umicore doet voorlopig niet mee aan de opvering, ik zou dit als een OK instapmoment beschouwen. Je zal goedkoper instappen dan de gemiddelde prijs waaraan GBL erin zit dit jaar.
Nyrstar is onderweg naar zijn 52W high, wat ook goed nieuws is voor aandeelhouder Umicore.
Maar Umicore doet voorlopig niet mee aan de opvering, ik zou dit als een OK instapmoment beschouwen. Je zal goedkoper instappen dan de gemiddelde prijs waaraan GBL erin zit dit jaar.
Umicore bezit enkel 6% in Nyrstar. Toen Nyrstar kelderde, hield Umicore goed stand.
Huidige malaise bij Umicore heeft enkel te maken met de algemene malaise.
Moest Frère niet ingestapt zijn in Umicore, stond Umicore reeds lang onder de 30 euro.
Huidige malaise bij Umicore heeft enkel te maken met de algemene malaise.
Moest Frère niet ingestapt zijn in Umicore, stond Umicore reeds lang onder de 30 euro.
Ik zit er in aan ~€33, nooit gedacht dat ze nog terug richting de €30 zouden gaan maar metalenprijzen blijven laag/dalen.
Umicore zelfs maar 30€ nu. Er was zelfs sprake van een koersdoel van 29€.
Misschien toch eens wat van aankopen
Misschien toch eens wat van aankopen
Zolang dalende materiaalprijzen koop ik UMI niet.
UMI op weg naar koersen onder 30 EURO! Dan stijgt m'n interesse in UMI.
Slecht nieuws voor UMI want diverse materiaalprijzen crashen.
Slecht nieuws op korte termijn, maar op lange termijn is Umicore wel een goede belegging.
Mvg,
Geblin
Mvg,
Geblin