De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Leemans-broertje, er zijn wat mij betreft heel veel negatieve signalen. Enkel de lage rente zie ik als positief.Leemans-broertje schreef:Zou de aanvaring van Frankrijk met de EU er soms ook voor iets tussen zitten ? Wat doe je als er een grote EU crisis dreigt ?Piper schreef:Jens-Dev, ik ben volledig akkoord met uw reactie, maar dat is allemaal fundamenteel.
Op basis van macro-economische gegevens en algemene koersvorming op de markten verwacht ik persoonlijk nog wat algemene koersdruk.
Als we naar een tripple dip zouden evolueren, wel dan verkoop ik wellicht mijn resterende belangen.
Maar daar is vandaag wat mij betreft helaas nog geen zekerheid over.
Het is ook met argusogen uitkijken naar de komende kwartaalcijfers.
Daar ben ik het volledig mee eens. Persoonlijk denk ik dat wat die ook mogen zijn, ze de volatiliteit niet zullen verminderen. Goede resultaten zullen als normaal beschouwd worden (ofwel: 'het kon toch nog beter') en de slechte zullen door sommigen aangegrepen worden om te verkopen ('zie je wel'?)Piper schreef:...Het is ook met argusogen uitkijken naar de komende kwartaalcijfers.
En de Amerikaanse huizenprijzen zijn terug beginnen dalen. Er wordt zelfs al gevreesd voor een nieuwe trouble and tripple tip.
Laatst gewijzigd door Piper op 8 oktober 2014, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Een wat ?Piper schreef: Er wordt zelfs al gevreesd voor een nieuwe trouble tip.
Triple dip ?
Alcoa kwam alvast met goede resultaten. Ik vrees vooral dat de resultaten in de VS merkelijk beter zullen zijn dan in Europa.Belca2 schreef:Daar ben ik het volledig mee eens. Persoonlijk denk ik dat wat die ook mogen zijn, ze de volatiliteit niet zullen verminderen. Goede resultaten zullen als normaal beschouwd worden (ofwel: 'het kon toch nog beter') en de slechte zullen door sommigen aangegrepen worden om te verkopen ('zie je wel'?)Piper schreef:...Het is ook met argusogen uitkijken naar de komende kwartaalcijfers.
Naar de toekomst toe is er misschien hoop voor de Europese bedrijven nu de dollar recent merkelijk gestegen is (en de Euro merkelijk is gedaald). Anderzijds is dit dan wederom geen goed nieuws voor de Amerikaanse bedrijven en de Amerikaanse beurzen en die Amerikaanse beurzen beïnvloeden ook sterk de Europese beurzen.
De lage euro is zeker interessant voor de exporterende bedrijven.
Niet te onderschatten is ook de lage olieprijs die de kost van veel grondstoffen en energie bepaald, dat is voor veel manufacturing bedrijven een welgekomen kostenverlaging.
Niet te onderschatten is ook de lage olieprijs die de kost van veel grondstoffen en energie bepaald, dat is voor veel manufacturing bedrijven een welgekomen kostenverlaging.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Die olieprijs wordt echter in USD uitgedrukt. Of het dan 'n voordeel is om een product aan te kopen in USD met onze lage EUR. Ik denk dat het dan eerder een nadeel is tov de VS.reteiP schreef:Niet te onderschatten is ook de lage olieprijs die de kost van veel grondstoffen en energie bepaald, dat is voor veel manufacturing bedrijven een welgekomen kostenverlaging.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Half jaar resultaat:
Ruwe olie : -16%
EUR tov USD : -8%
Ruwe olie : -16%
EUR tov USD : -8%
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Dus wie krijgt het meest olie voor z'n $100, de Amerikaan of de Europeaan? (nog los van taksen)
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Ik heb toch nergens een vergelijking willen maken tussen US en EU bedrijven?Spruitekop schreef:Dus wie krijgt het meest olie voor z'n $100, de Amerikaan of de Europeaan? (nog los van taksen)
Zeg gewoon dat voor veel bedrijven de kosten van energie, grondstoffen en transport zullen zakken.
De VS en Europa acteren op verschillende snelheden.
De resultaten in de VS zijn al een tijdje goed en de werkloosheid en huizenprijzen factor is ook niet slecht. De rente is daar trouwens aan een kleine stijging begonnen.
In Europa hinken we achterop, de bedrijfsresultaten zijn hier niet echt schitterend te noemen. Gelukkig is er de lage rente en is Duitsland wat aan het kwakkelen, want de leider van de klas zorgt er nu voor dat de financiële stimulansen voort nodig zijn.
Natuurlijk zijn de nakende oorlogen en de macro-economische cijfers een nakend onheil, maar de andere factoren blijven wel redelijk goed. Aandelen in de VS blijven zeker de voorkeur genieten al zijn de "sterke" Europese aandelen zeker niet overgewaardeerd.
De resultaten in de VS zijn al een tijdje goed en de werkloosheid en huizenprijzen factor is ook niet slecht. De rente is daar trouwens aan een kleine stijging begonnen.
In Europa hinken we achterop, de bedrijfsresultaten zijn hier niet echt schitterend te noemen. Gelukkig is er de lage rente en is Duitsland wat aan het kwakkelen, want de leider van de klas zorgt er nu voor dat de financiële stimulansen voort nodig zijn.
Natuurlijk zijn de nakende oorlogen en de macro-economische cijfers een nakend onheil, maar de andere factoren blijven wel redelijk goed. Aandelen in de VS blijven zeker de voorkeur genieten al zijn de "sterke" Europese aandelen zeker niet overgewaardeerd.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Wil je prijzen in Europa dan vergelijken met het Oosten dan?reteiP schreef:Ik heb toch nergens een vergelijking willen maken tussen US en EU bedrijven?Spruitekop schreef:Dus wie krijgt het meest olie voor z'n $100, de Amerikaan of de Europeaan? (nog los van taksen)
Zeg gewoon dat voor veel bedrijven de kosten van energie, grondstoffen en transport zullen zakken.
Prijzen dalen enkel als ze dalen tov de anderen. Als de prijzen met 10% dalen in Europa en 20% in de VS en 25% in het Oosten, dan stijgen we tov het Oosten en de VS. Da's nu eenmaal het verhaal achter prijszetting.
Vandaag bloedrood. Is dat allemaal te danken aan onze nieuwe regering of is er meer aan de hand?
Olie wordt wordt nog goedkoper voor de VS dan de EU. Oké. Maar de € daalt snel tegenover de $. Dus zou de export uit EU een boost moeten krijgen, en tegelijk gaan de kosten voor EU bedrijven toch een beetje omlaag. Win-win. Tenzij de hele economie stilvalt natuurlijk. Zelf heb ik de indruk dat bewegingen op de beurs versterkt worden (o.m. door alle afgeleide producten), en gezien de beurs het laatste halfjaar nergens heenging, schommelen we binnen een vrij brede (10%?) marge. En vandaag is pessimisme weer troef. Basisprijzen dalen. Kijk eens naar olie. Wauw. Van top 130 naar nu onder de 90. $ stijgt maar. En snel. Er zitten wat onevenwichten in de handelsstromen (ook Rusland daar nog eens bij), maar ooit klaart het wel op wie wint, en wie verliest.
Begrijp deze 'correctie' wel. Is altijd al zo gegaan: als de beurs niet stijgt, dan daalt ze na een tijdje. Wie wil nu aandelen kopen, als hij vermoed dat ze binnen 3 maanden nog even duur zijn? Enkel optimisten zoals ik houden ze dan bij. Heb in de loop der jaren het market timen afgezworen, op LT is de beurs je vriend.
Begrijp deze 'correctie' wel. Is altijd al zo gegaan: als de beurs niet stijgt, dan daalt ze na een tijdje. Wie wil nu aandelen kopen, als hij vermoed dat ze binnen 3 maanden nog even duur zijn? Enkel optimisten zoals ik houden ze dan bij. Heb in de loop der jaren het market timen afgezworen, op LT is de beurs je vriend.
Er is veel meer aan de hand. Er waren duidelijk talrijke verkoopsignalen zoals eerder hier ook diverse malen aangegeven.jupi schreef:Vandaag bloedrood. Is dat allemaal te danken aan onze nieuwe regering of is er meer aan de hand?
Met de nieuwe Belgische regering heeft dit echt niks te maken. Beurzen kleuren overal bloedrood en de correctie is algemeen gaande sinds een geruime tijd.
Vandaar dat ik zeer fors had afgebouwd de laatste maanden en weken.