Apotheker
Apotheker
Ik hoorde al dat men ook als Belg in Nederland naar de apotheker kan gaan en dat veel goedkoper uitvalt en dat mensen uit de grensstreek dat vaak doen.
Hoe gaat dat in zijn werk?
Heeft men een voorschrift van een Nederlandse arts nodig?
Of een speciaal document?
Op voorhand bedankt voor de info.
Hoe gaat dat in zijn werk?
Heeft men een voorschrift van een Nederlandse arts nodig?
Of een speciaal document?
Op voorhand bedankt voor de info.
Re: Apotheker
Ik hoor ook van nederlanders die naar België komen.
Als tip zou ik wel meegeven om steeds te vragen of er geen generische variant van bestaat !, meestal wel maar de apotheek zal dit niet altijd voorstellen.
BVB. voor een zwangeschapstest
de apotheek zal je een predictor proberen te verkopen terwijl hij er vermoedelijk ook wel heeft die 3 keer goedkoper zijn, maar dit weet de klant niet als hij er niet naar vraag.
Als tip zou ik wel meegeven om steeds te vragen of er geen generische variant van bestaat !, meestal wel maar de apotheek zal dit niet altijd voorstellen.
BVB. voor een zwangeschapstest
de apotheek zal je een predictor proberen te verkopen terwijl hij er vermoedelijk ook wel heeft die 3 keer goedkoper zijn, maar dit weet de klant niet als hij er niet naar vraag.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
De apotheker is een handelaar.
Als je iets voor 100 kan verkopen met een marge van 25 heb je 25 bruto verdienste.
Als je die zelfde marge aanhoudt op 75 heb je 18.75 of ongeveer eveneens 1/4 minder verdienste.
Ik ken er die voor minder gaan betogen en staken.
Als je iets voor 100 kan verkopen met een marge van 25 heb je 25 bruto verdienste.
Als je die zelfde marge aanhoudt op 75 heb je 18.75 of ongeveer eveneens 1/4 minder verdienste.
Ik ken er die voor minder gaan betogen en staken.
Een paar weken geleden is hierover iets in de krant (Nieuwsblad) verschenen. Het kwam erop neer dat sommige producten goedkoper zijn in Nederland, maar andere dan weer juist duurder. Daarbij keken ze naar "populaire" producten (genre dafalgan e.d.). Er is dus niet echt een lijn in te trekken.
Heeft er iemand geen idee of je ergens kan opzoeken wat de prijzen van bepaalde medicatie in Nederland is? Ik moet dagelijks Betablokkers innemen, de goedkoopste generische variant kost in ons land al iets meer dan 30 €. Toch wel een hele kost.
Dat is inderdaad veel, ik weet wel een behoorlijk aantal apotheken in Belgie met 10% korting.satsurfer schreef: ik krijg 20% nettokorting bij de apotheek
Bij welke ( groep ) apothekers krijg je die korting ?
Die korting van 20% kan enkel betrekking hebben op de geneesmiddelen die niet door het ziekenfonds worden terugbetaald; Op wel terugbetaaldbare geneesmiddelen is de korting ingevolge een rechtszaak dat de apothekers zelf hebben ingespannen tegen de kortinggevers verboden
idd. enkel zaken waar het RIZIV niet in tussenkomt krijg je 20%, maar dat zijn dan medicamenten die meestal niet zo duur zijn.paul schreef:Dat is inderdaad veel, ik weet wel een behoorlijk aantal apotheken in Belgie met 10% korting.satsurfer schreef: ik krijg 20% nettokorting bij de apotheek
Bij welke ( groep ) apothekers krijg je die korting ?
Die korting van 20% kan enkel betrekking hebben op de geneesmiddelen die niet door het ziekenfonds worden terugbetaald; Op wel terugbetaaldbare geneesmiddelen is de korting ingevolge een rechtszaak dat de apothekers zelf hebben ingespannen tegen de kortinggevers verboden
dus aspirine e.d. krijg je 20%
doet die apotheek gewoon omdat ze groot klantenpotentiëel heeft met ons bedrijf (gewoon zeggen: ik werk bij....)....+/- 400 personeelsleden, als er dan een klein percentage daar koopt, compenseert dat de mindere marge dat ze hebben.
keten apotheek? da weet ik niet. is gewoon apotheek niet ver van madou (Brussel)
ja, en die korting krijgt ge asap, niet na 1 jaar uw briefkes bijeengespaard te hebben....
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Vitamines & Voedingssupplementen
Voor wie het zou interesseren: vitamines en voedingssupplementen zijn veel goedkoper in de VS dan bij de Belgische apotheker. Dit geldt niet voor gewone geneesmiddelen - integendeel.
Bestellen over Internet is simpel en elk pakje is bij mij goed aangekomen (duurt 1 tot 2 weken). Zelfs met de verzendingskosten blijft het veel goedkoper.
Je hebt wel een kredietkaart nodig en je moet ervoor zorgen dat elke bestelling niet meer kost dan omgerekend 22 euro want anders moet je BTW, invoerrechten en aanbiedingskosten betalen.
Als iemand geinteresseerd is, kan ik enkele namen van sites doorgeven.
Bestellen over Internet is simpel en elk pakje is bij mij goed aangekomen (duurt 1 tot 2 weken). Zelfs met de verzendingskosten blijft het veel goedkoper.
Je hebt wel een kredietkaart nodig en je moet ervoor zorgen dat elke bestelling niet meer kost dan omgerekend 22 euro want anders moet je BTW, invoerrechten en aanbiedingskosten betalen.
Als iemand geinteresseerd is, kan ik enkele namen van sites doorgeven.
Meestal weet uw huisarts welk generisch product het goedkoopst is maar u kan ook kijken op de website http://www.cm.be (gaat ook als niet CM-lid) kies voor 'CM-selfservice' dan 'uitgaven berekenen' dan 'prijsvoordeel generische producten'
Alle prijs- en andere info over geneesmiddelen ook te vinden op de site:
http://www.bcfi.be/
Belgisch Centrum voor Farmacotherapeutische Informatie
Inderdaad, zelfs nog vollediger lijsten dan op de CM-website. Danku voor de informatie.Yannic schreef: Alle prijs- en andere info over geneesmiddelen ook te vinden op de site:
[glow=red,1,300]Zou [/glow] moeten weten.tom_d schreef: [glow=red,1,300]Meestal weet uw huisarts welk generisch product het goedkoopst [/glow] is maar u kan ook kijken op de website http://www.cm.be (gaat ook als niet CM-lid) kies voor 'CM-selfservice' dan 'uitgaven berekenen' dan 'prijsvoordeel generische producten'
Ik weet wat de huisartsen krijgen.....van merkprodukten.
Pol, mijn huisartsenpraktijk schrijft altijd generisch voor indien mogelijk!
Pol, daarom juist dat het interessant is om zelf op te zoeken.