De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Zelfs topaandeel Zetes vandaag -6%, Exmar -5%.
Dat zijn er dan 2 vanop mijn watchlist.
Dat zijn er dan 2 vanop mijn watchlist.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Puur uit interesse: welke zie/zag jij als de belangrijkste verkoopsignalen?Piper schreef: Er is veel meer aan de hand. Er waren duidelijk talrijke verkoopsignalen zoals eerder hier ook diverse malen aangegeven.
Met de nieuwe Belgische regering heeft dit echt niks te maken. Beurzen kleuren overal bloedrood en de correctie is algemeen gaande sinds een geruime tijd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Tenzij je in Japan woont Daar zit de nationale index nu op ongeveer de helft van de absolute top zo'n 20-25 jaar geledenFientje schreef:Heb in de loop der jaren het market timen afgezworen, op LT is de beurs je vriend.
En mits je in de media ondertussen toch regelmatig hoort dat we het Japanse scenario achterna gaan
Het worden interessante tijden
De Tijd schrijft vandaag "wereldbarometer DAX staat op storm". Ze hebben het eindelijk ook door, maar Piper wist dit reeds geruime tijd. Ook de S&P 500 staat al geruime tijd op storm.Piper schreef:Maarten, ik kijk vooral naar de DAX als voorbeeldindex in Europa.
http://grafieken.tijd.be/190028355" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoogste stand 100000 punten en vandaag 9274 punten.
Bovendien noteren de meeste individuele Belgische aandelen welke ik heb verkocht lager of fors lager.
En de S&P 500 index zie ik als voorbeeldindex in de States.
Bodde, dit waren voorbeelden van verkoopsignalen, maar er waren nog talrijke andere verkoopsignalen.
Nu verder dagelijks naar de markten en de signalen kijken om vervolgens strategie te bepalen.
Ik denk niet dat Charles Michel aan de oorzaak ligt van de daling van de Dow Jones en de Nasdaq index.jupi schreef:Vandaag bloedrood. Is dat allemaal te danken aan onze nieuwe regering of is er meer aan de hand?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Yeah, goedkoper bijkopen! fondsen portefeuille staat nu 4.16% lager dan een maand geleden.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Ik ben al even aan het kijken om een paar defensieve mix fondsen aan te kopen. Is het dan nu ook niet interessant gezien de dalende vooruitzichten. Of heeft dit voor mixfondsen minder impact?
Bedankt, dit zorgde toch voor een glimlach hier in deze barre beursweek...Stier schreef:Ik denk niet dat Charles Michel aan de oorzaak ligt van de daling van de Dow Jones en de Nasdaq index.jupi schreef:Vandaag bloedrood. Is dat allemaal te danken aan onze nieuwe regering of is er meer aan de hand?
-
- VIP member
- Contacteer:
Blijf daar aub van weg. Heb je niet gelezen wat Lagarde (IMF) (eer)gisteren zei over obligatiefondsen ?Petta schreef:Ik ben al even aan het kijken om een paar defensieve mix fondsen aan te kopen. Is het dan nu ook niet interessant gezien de dalende vooruitzichten. Of heeft dit voor mixfondsen minder impact?
In het algemeen: probleem lijkt me nu: hoe de koopkracht van je centen bewaren ? Coene (vandaag) en KBC (deze week) waarschuwden voor nieuwe bankencrisis.
Me dunkt: vluchten kan niet meer, tenzij in fysiek goud.
Ach dalende koersen ik lig er niet wakker van. Integendeel meer aandelen voor het zelfde geld en dus ook meer dividendjes op hetzelfde geld . Laat Mr. Market maar depressief zijn, ik zal aan wel aan koperskant gaan staan.
Net zoals Geblin amuseer ik mij te pletter!
Op het verlanglijstje: American Airlines, Melrose, Smith&Wesson, Easyjet, Direct Line Insurance, Perpetual en Commonwealth Bank of Australia.
Om te beginnen hé
Op het verlanglijstje: American Airlines, Melrose, Smith&Wesson, Easyjet, Direct Line Insurance, Perpetual en Commonwealth Bank of Australia.
Om te beginnen hé
-
- VIP member
- Contacteer:
Zouden al de onheilsberichten van de laatste week louter toeval zijn of zit er meer achter ? Lagarde, Coene, Wolf zijn toch niet de eerste de beste ? Weten ze meer of is het een georkestreerde campagne van de machtshebbers om zelf een crisis uit te lokken ?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Nog een jaar te vroeg volgens de cycli.Leemans-broertje schreef:Zouden al de onheilsberichten van de laatste week louter toeval zijn of zit er meer achter ? Lagarde, Coene, Wolf zijn toch niet de eerste de beste ? Weten ze meer of is het een georkestreerde campagne van de machtshebbers om zelf een crisis uit te lokken ?
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
-
- VIP member
- Contacteer:
Vraag me af of de euro niet in gevaar kan komen (eigengereid FR, reacties in FD.nl, D) ... .
Dat zou pas vuurwerk geven. Zouden de VS daarbij niet een handje aan het helpen zijn ?
Zopas ook gelezen: http://fd.nl/economie-politiek/898045/g ... ffing-euro" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat zou pas vuurwerk geven. Zouden de VS daarbij niet een handje aan het helpen zijn ?
Zopas ook gelezen: http://fd.nl/economie-politiek/898045/g ... ffing-euro" onclick="window.open(this.href);return false;
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
De euro heeft er in se niets mee te maken (of het nu Lire's, Franken of Peseta's waren geweest het resultaat zou ongeveer hetzelfde geweest zijn)
Maar ja, de euro gaat eronder door... van de eersten, de dollar als laatste. Eerst moet nog de vlucht naar de dollar komen, is eigenlijk al 'n beetje bezig (zowel het verval van de EUR als de vlucht naar de USD). Eigenlijk is de USD d'er even slecht aan toe maar omdat het de wereldhandelsmunt is zal die als laatste overeind blijven.
ECB Negative Interest Rates Sends Money into Dollars
Maar ja, de euro gaat eronder door... van de eersten, de dollar als laatste. Eerst moet nog de vlucht naar de dollar komen, is eigenlijk al 'n beetje bezig (zowel het verval van de EUR als de vlucht naar de USD). Eigenlijk is de USD d'er even slecht aan toe maar omdat het de wereldhandelsmunt is zal die als laatste overeind blijven.
ECB Negative Interest Rates Sends Money into Dollars
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.