dividendgroei aandelen wereldwijd
TIP
Re: dividendgroei aandelen wereldwijd
geen mening ik lees geen beleggingsblaadjes enkel dividendvoorspellingen van analisten volg ik
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Ik dacht ook nog ergens gelezen te hebben dat de verzekeringssector je ook kon aanspreken. Vandaar deze suggestie: AMTrust (Ticker AFSI op Nasdaq). Verzekert schadegevallen voor kleine en middelgrote ondernemingen. Vooral Amerikaanse (of course) maar waagt zich recent ook op Europese bodem. Is erkend voor zijn uitstekende service en strakke controle op zijn financiën. Doet ook regelmatig overnames op een voorzichtige manier. Hier zijn de dividend cijfers: (huidig rendement ~2%)zeezout schreef:...volgend land dat ik ga onderzoeken is USA, als je tips hebt
ideaal aandeel mooi gelijkmatig stijgende dividenden, en volgens de analisten in de toekomst ook en nu al hoog dividend rendement !
Dividenden groei misschien onregelmatiger dan je zelf zou wensen (komt o.a. door overnames) maar steeds in de goeie positieve richting.
Een summiere blik op de financiële cijfers vind je o.a. via Yahoo
Kennismaking met het bedrijf via AmTrust
Mening van een analist (bij Keytrade zijn 6 op 7 (meer dan) positief, de zevende staat on hold)
Disclaimer: Heb AFSI niet persoonlijk in mijn portefeuille (bij gebrek aan fondsen ) maar is wel een ernstige kandidaat.When you factor in the current valuation, the stock still has around 38.4% upside remaining before AmTrust is considered fairly valued, based on the current numbers. When you add everything up looking at AmTrust 's valuation and dividend there's no doubt this company is worth the buy
bron: Seeking Alpha
bedankt afsi en amadeus halen +5 "zeezoutpunten" en komen in de lijst, ga ze verder bekijken/opvolgen .
microsoft net niet maar ik vermoed dat het hogere interim dividend nog niet in de analisten forcasts zit, us voorspellingen zijn bij keytrade vrij laag (of oud) zo te zien
Alle sectoren kunnen in mijn lijst komen,
banken en tabak koop ik zelf niet, en verder beperk ik gewicht per sector in eigen portefeuille.
microsoft net niet maar ik vermoed dat het hogere interim dividend nog niet in de analisten forcasts zit, us voorspellingen zijn bij keytrade vrij laag (of oud) zo te zien
Alle sectoren kunnen in mijn lijst komen,
banken en tabak koop ik zelf niet, en verder beperk ik gewicht per sector in eigen portefeuille.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Zeezout, nochtans banken als KBC en ING zijn niet oninteressant.
Beiden zullen terug met een dividendbeleid starten.
Maar laat de correctie nu maar eerst zijn werk doen.
Beiden zullen terug met een dividendbeleid starten.
Maar laat de correctie nu maar eerst zijn werk doen.
ongetwijfeld zijn KBC , ING , ... interessante aandelen maar ze horen niet thuis in het rijtje van aandelen met stabiel stijgende dividenden.
In dit topic horen ze dus niet thuis.
Zeezout, beleggen is wat mij betreft anticiperen op wat komen gaat.
En zowel KBC als ING zullen met de herstart van dividenduitbetaling starten.
En zowel KBC als ING zullen met de herstart van dividenduitbetaling starten.
zucht
zucht
Nochtans, als een dividend van 'niets' naar iets 'stijgt', dan is er toch 'groei', en hoort het wél thuis?zeezout schreef:ongetwijfeld zijn KBC , ING , ... interessante aandelen maar ze horen niet thuis in het rijtje van aandelen met stabiel stijgende dividenden.
zeezout verkiest regelmatig stijgende dividenden. Een dividend dat van 'niets' naar 'iets' stijgt is (hopelijk) een éénmalige gebeurtenis. Niet goed genoeg om een strategie op te bouwen.Poldermol schreef:...Nochtans, als een dividend van 'niets' naar iets 'stijgt', dan is er toch 'groei', en hoort het wél thuis?
@zeezout: die tweede zucht had evengoed de mijne kunnen zijn
Fair enoughBelca2 schreef: zeezout verkiest regelmatig stijgende dividenden. Een dividend dat van 'niets' naar 'iets' stijgt is (hopelijk) een éénmalige gebeurtenis. Niet goed genoeg om een strategie op te bouwen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
@Zeezout : is er een reden waarom Pfizer niet in je lijst staat ?Belca2 schreef:In het boek What works on Wall Street wordt o.a. een analyse gemaakt van US aandelen geselecteerd volgens Shareholder Yield. Dit is de som van het klassieke Dividend Yield en de Buyback Yield (het percentage aandelen dat het afgelopen jaar teruggekocht werd - think Ageas, Brederode,...)
Die analyse loopt over de jaren 1926 tm 2009. Een selectie van aandelen met de hoogste SY levert een jaarlijkse return van 13.22%, tegenover een portefeuille van alle aandelen die 'slechts' 10.46% oplevert. 3% verschil over een aantal jaren kan een stevig verschil maken.
In een recent Seeking Alpha artikel worden de 20 beste (volgens SY criteria) SP500 aandelen geselecteerd. (Waarna de auteur uitvoerig ingaat op het top aandeel : PFE).Hier is de lijst:
Een interessante lijst om verder huiswerk af te maken.
nickname, heb pfizer nog niet onderzocht net als rest van lijstje.
Voor de overigen, nogmaals ik weet dat er heel wat andere criteria zijn en dat aandelen zonder regelmatig stijgende dividenden best hogere returns kunnen halen dan deze aandelen.
Nyrstar en belgacom staat er ook niet in en is laatste tijd sterk gestegen.
Socfinasia , RTL Group geven(gaven) mooie dividenden enz...
Kunnen we ons houden aan het draadje en aan diegene die er interesse het hebben over dividendgroei aandelen wereldwijd.
Andere topics genoeg, koopwaardige aandelen enz... om andere tips te posten.
Ben benieuwd wat de zeezout20 de huidige correctie (lijkt me juist woord nu we onder 3000 zitten) heeft doorstaan, voorsprong op bel20 af of toegenomen ? zal eens aan rekenen slaan
Voor de overigen, nogmaals ik weet dat er heel wat andere criteria zijn en dat aandelen zonder regelmatig stijgende dividenden best hogere returns kunnen halen dan deze aandelen.
Nyrstar en belgacom staat er ook niet in en is laatste tijd sterk gestegen.
Socfinasia , RTL Group geven(gaven) mooie dividenden enz...
Kunnen we ons houden aan het draadje en aan diegene die er interesse het hebben over dividendgroei aandelen wereldwijd.
Andere topics genoeg, koopwaardige aandelen enz... om andere tips te posten.
Ben benieuwd wat de zeezout20 de huidige correctie (lijkt me juist woord nu we onder 3000 zitten) heeft doorstaan, voorsprong op bel20 af of toegenomen ? zal eens aan rekenen slaan