Verschil Termijn en Kapitalisatierekening
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
Verschil Termijn en Kapitalisatierekening
Beste,
voor mijn laatste jaar moet ik een presentatie doen over termijn en kapitalisatierekening.
En wat ik moet weten is, wat dat het grote verschil is tussen die 2 rekeningen.
Alvast bedankt
voor mijn laatste jaar moet ik een presentatie doen over termijn en kapitalisatierekening.
En wat ik moet weten is, wat dat het grote verschil is tussen die 2 rekeningen.
Alvast bedankt
Re: Verschil Termijn en Kapitalisatierekening
Bij een kapitalisatierekening wordt de rente altijd gekapitaliseerd, bij een termijnrekening wordt ze uitgekeerd of gekapitaliseerd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Nu heb je geluk dat iemand al na 7 minuten antwoordt. Maar zelfs op die tijd had je toch allang het antwoord gevonden op google?
(+ de tijd dat je hier 'n account aanmaakt,...)
Enfin, ik ga proberen geen spoken te zien.
Om eerlijk te zijn: ik heb het ook opgezocht op Google, ik had nog nooit van een kapitalisatierekening gehoord.
-
- Newbie
- Contacteer:
Heb al 2 dagen zitten zoekendjtw schreef:Nu heb je geluk dat iemand al na 7 minuten antwoordt. Maar zelfs op die tijd had je toch allang het antwoord gevonden op google?
-
- Newbie
- Contacteer:
zou u nog willen uitleggen wat gekapitaliseerd is?Yaris schreef:Bij een kapitalisatierekening wordt de rente altijd gekapitaliseerd, bij een termijnrekening wordt ze uitgekeerd of gekapitaliseerd.
-
- VIP member
- Contacteer:
Kwisvraag: doet de naam Thibaut &Co bij jullie een belletje rinkelen ?
Dit was een zgn kapitalisatiemaatschappij (in het Frans: fiduciaire). Er waren er 2: Thibaut en Credimo. Thibaut is bedrieglijk overkop gegaan. De intekenaars werden nooit vergoed (en Thibaut bij mijn weten nooit gestraft). Ook Superclub (herinner je ?) was er bij betrokken.
Ik las het smeuïge verhaal enkele dagen terug op http://willyvandamme.wordpress.com/2014 ... op-arrest/" onclick="window.open(this.href);return false;.
Pas nu, NA 22 JAAR, worden de debatten gevoerd.
Een lesje in voorzichtigheid voor elke belegger ! De Boormannen zijn van alle tijden.
Dit was een zgn kapitalisatiemaatschappij (in het Frans: fiduciaire). Er waren er 2: Thibaut en Credimo. Thibaut is bedrieglijk overkop gegaan. De intekenaars werden nooit vergoed (en Thibaut bij mijn weten nooit gestraft). Ook Superclub (herinner je ?) was er bij betrokken.
Ik las het smeuïge verhaal enkele dagen terug op http://willyvandamme.wordpress.com/2014 ... op-arrest/" onclick="window.open(this.href);return false;.
Pas nu, NA 22 JAAR, worden de debatten gevoerd.
Een lesje in voorzichtigheid voor elke belegger ! De Boormannen zijn van alle tijden.
Kapitalisatie is als de rente niet uitbetaald wordt maar bij het kapitaal gevoegd wordt zodat ze zelf ook nog eens rente opbrengt.
Laatste jaars en nog niets vinden op google ... Te veel op facebook gezeten ? Ben beetje jaloers, ik moest het vroeger in de bib zelf gaan uitvlooien. Nu vraag je het gewoon op een forum en een ander doet het voor jou.
cfr: Belfius Termijnrekening
Is een productfiche waarop de verschillende soorten termijnrekeningen verklaard worden.
Is een productfiche waarop de verschillende soorten termijnrekeningen verklaard worden.
@Kartouch: hier valt het nog mee. Op een ander forum waar ik vroeger actief was en waar vooral veel pubers kwamen waren er die hun huiswerk en hun spreekbeurten door de andere forumleden lieten maken.
-
- Newbie
- Contacteer:
Excuseer mij, maar ben al naar de bank geweest en die gebruiken enkel moeilijke termen. En probeer maar keer het verschil te vinden op internet, wedden dat je ook niets vind? En trouwens heb ook geen tijd om naar de bib te gaan, heb namelijk mijn GP, die toch iets belangrijker is dan een taak van wiskundeKartouch schreef:Laatste jaars en nog niets vinden op google ... Te veel op facebook gezeten ? Ben beetje jaloers, ik moest het vroeger in de bib zelf gaan uitvlooien. Nu vraag je het gewoon op een forum en een ander doet het voor jou.
-
- Newbie
- Contacteer:
Hartelijk bedankt!Yaris schreef:Kapitalisatie is als de rente niet uitbetaald wordt maar bij het kapitaal gevoegd wordt zodat ze zelf ook nog eens rente opbrengt.
Ach ja, geen erg hoor. Moest ik zo oud zijn als de TS zou ik het ook doen hoor. Ge moet de middelen gebruiken die ter beschikking zijn.
Worden we nu oud omdat we de tijd voor het internet gekend hebben ? En Commodore 64 zal ze ook enkel kennen vanuit het museum. Argh, ik ga moeten verhuizen naar seniorennet.
Worden we nu oud omdat we de tijd voor het internet gekend hebben ? En Commodore 64 zal ze ook enkel kennen vanuit het museum. Argh, ik ga moeten verhuizen naar seniorennet.