Holdings
TIP
Re: Holdings
Vanmorgen bij opening uitgestapt in Brederode, Eurazeo (franse holding), Ackermans Van Haaren en FFP (franse holding). Dit op 1 week tijd gaf een serieuze winst.laeka schreef:Heb mij zonet wat sofina's bijgekocht en wat ackermansen terug gekocht.
groeten
Ervan uitgaande dat je weet wat je doet: vind je holdings echt de meest ideale aandelen om op zo een korte tijd te kopen en te verkopen?
Als je wou profiteren van de dip om op korte tijd te traden, waren de cyclische aandelen toch een betere optie?
Holdings koop ik voor de (heel) lange termijn. Ieder zijn werkwijze natuurlijk en als je er resultaat mee boekt, waarom niet.
Als je wou profiteren van de dip om op korte tijd te traden, waren de cyclische aandelen toch een betere optie?
Holdings koop ik voor de (heel) lange termijn. Ieder zijn werkwijze natuurlijk en als je er resultaat mee boekt, waarom niet.
Hoi Stijn,Stijn227 schreef:Ervan uitgaande dat je weet wat je doet: vind je holdings echt de meest ideale aandelen om op zo een korte tijd te kopen en te verkopen?
Vorige week donderdag was het in heel wat holdings solden vb sofina was te koop aan 78.3 euro, Eurazeo was te koop aan 45 euro, Ackermans kocht ik aan 86.30 euro, FFP kocht ik aan 42.25 euro.
Vandaag verkocht ik Ackermans aan 93 euro, Brederode aan 29.03 euro en 29.05 euro (teveel olie aandelen bovenop kwam Unilever met slechte resultaten. Eurazeo verkocht ik deze morgen aan 50.53 euro. Reken maar uit de winst.
Heb nog zeer veel holdings die ik niet verkoop en het grootste deel blijft natuurlijk zitten voor de lange termijn.
+1Stijn227 schreef: Als je wou profiteren van de dip om op korte tijd te traden, waren de cyclische aandelen toch een betere optie?
Als je dan toch voor kortermijnwinsten gaat, kan je veel meer bereiken met met de aandelen met een hogere bèta.
Natuurlijk als je minder risico wilt lopen, ben je holdings wel veiliger af.
Zonet in gestapt in LUXEMPART aan 31.48 euro.
SOFINA zit er ook in. Belangrijkste participaties (SES , ATENOR, RTL GROUP, LE FOYER)
SOFINA zit er ook in. Belangrijkste participaties (SES , ATENOR, RTL GROUP, LE FOYER)
Bij slotkoers gisteren avond ingestapt in Financiere de l'odet. (holding met Vincent Bollore aan het roer)
Waarom noteren holdings altijd met een korting? Iemand een zinnige uitleg?
Niet echt,Zeus schreef:Waarom noteren holdings altijd met een korting? Iemand een zinnige uitleg?
Ze hebben soms een bankschuld die je moet in rekening brengen (dus aftrekken van intrinsieke waarde van de aandelen in bezit).
En ze hebben ook jaarlijkse kosten: interest op die eventuele schuld en verloningen binnen de holding voor het beheer.
Normaal is de binnenkomende stroom aan dividenden ruim voldoende om die kosten op te vangen. Dan kan er nog dividend uitgekeerd worden waardoor zelfs een hoger dividendrendement behaald kan worden.
Als dat rendement hoger ligt, zal normaal de korting ook wegsmelten.
Verder heb ik geen zinnige verklaring waarom er soms zo'n grote kortingen op zijn, maar de markt heeft altijd gelijk natuurlijk. Pas wanneer posities verkocht worden verzilvert de holding de intrinsieke waarde.
Ik zie anderzijds wel een voordeel in de spreiding die je krijgt dmv een holding zoals bijvoorbeeld GBL. Die is voor een kleine belegger zo goedkoop haalbaar.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Iemand Ackermans en Van Haaren in port?
Staat op mijn watchlist.
Staat op mijn watchlist.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
-
- Hero Member
- Contacteer:
ja hoor, paar weken geleden terug ingestapt. Vandaag +11,53 %.
Berkshire hataway wil ik ook instappen. Maar een aantal slechte cijfers houden me tegen.
Berkshire hataway wil ik ook instappen. Maar een aantal slechte cijfers houden me tegen.
Diene Berkshire hateway interesseert me ook wel maar nog nooit ingestapt! Staan ruim boven boekwaarde. En niet vergeten Coca cola goed voor 39% van de waarde van Berkshire hateway kwam met ontgoochelende results. En daarbovenop ook IBM en laat ons de flater van TESCO niet vergeten!nicknamesucks schreef:ja hoor, paar weken geleden terug ingestapt. Vandaag +11,53 %.
Ik vermoed dat je een komma vergeten bent tussen de 3 en de 9?laeka schreef:Diene Berkshire hateway interesseert me ook wel maar nog nooit ingestapt! Staan ruim boven boekwaarde. En niet vergeten Coca cola goed voor 39% van de waarde van Berkshire hateway kwam met ontgoochelende results. En daarbovenop ook IBM en laat ons de flater van TESCO niet vergeten!nicknamesucks schreef:ja hoor, paar weken geleden terug ingestapt. Vandaag +11,53 %.
Ablynx, Ageas, ArcelorMittal, CFE, Euronav, Exmar, IBA, KBC Ancora, Montea, RealDolmen, Sanofi, Sofina, Ter Beke, Tessenderlo, Texaf
-
- Hero Member
- Contacteer:
Heb mij toch een stukje buffet aangeschaft.
Nee hoor heb het gelezen in een boekje van smart capital. IBM telt voor 7% mee.Eggman schreef:
Ik vermoed dat je een komma vergeten bent tussen de 3 en de 9?
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Heel erg smart zijn ze dan bij smart capital toch niet als dat er zo in staat. Want het belang in IBM is van dezelfde grootte orde als dat in KO. Dus kan het onmogelijk 7% resp 39% zijn. Trouwens, superbelegger Buffet die 40% van zijn portefeuille in 1 aandeel steekt ?? Ik dacht het zo niet..laeka schreef:Nee hoor heb het gelezen in een boekje van smart capital. IBM telt voor 7% mee.Eggman schreef:
Ik vermoed dat je een komma vergeten bent tussen de 3 en de 9?