Komt NIBC met een niet-gereglementeerde spaarrekening?
Re: Komt NIBC met een niet-gereglementeerde spaarrekening?
Bij gereglementeerde spaarrekeningen moeten de banken ook taxen afdragen aan de overheid en zijn er bepaalde regels wat er met het spaargeld kan gedaan worden, hoeveel buffer ze ervan moeten opzij houden etc.
Dus eigenlijk is die RV vrijstelling toch niet zo vrij. Enkel zien we het niet.
Ik vermoed dat er bij de niet gereglementeerde spaarrekeningen minder taxen zijn en minder regels.
Dus eigenlijk is die RV vrijstelling toch niet zo vrij. Enkel zien we het niet.
Ik vermoed dat er bij de niet gereglementeerde spaarrekeningen minder taxen zijn en minder regels.
http://moneytalk.knack.be/geld-en-beurs ... 08021.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
De twee hoofdredenen die het verschil in rente bepalen zijn, zoals ook reeds in het artikel werden aangegeven
1) het verschil in taxatie door de overheid
2) de verschillende operationele kost die een gevolg is van de set aan complexe regels die moeten worden gevolgd in geval van een gereglementeerde spaarrekening.
1) het verschil in taxatie door de overheid
2) de verschillende operationele kost die een gevolg is van de set aan complexe regels die moeten worden gevolgd in geval van een gereglementeerde spaarrekening.
Als ik het goed begrijp is de fiscale vrijstelling op de (geregelmenteerde) spaarboekjes gewoon dikke mist die staat spuit.
Het doen geloven dat je een goede zaak doet en dat de staat daar zogezegd een grote inspanning voor doet...
Het doen geloven dat je een goede zaak doet en dat de staat daar zogezegd een grote inspanning voor doet...
idd Lukske en verklaard ook waarom bvb de intresten in buurlanden een stuk hoger kunnen zijn, zie maar Rabobank en Nederland.
het gras is altijd groener aan de overkant