De zeer verouderde beveiligde zone
De zeer verouderde beveiligde zone
Beste Rabo,
Wanneer gaan jullie iets doen aan jullie beveiligde zone?
In de effectenrekening kan ik zelfs niet zien wat de totale invest waarde was.
Ik moet dat dus zelf zitten uitrekenen.
Kunnen jullie deze kolom alvast even tevoorschijn halen?
PS: een update van de site werd hier al lang geleden aangekondigd.
Wanneer gaan jullie iets doen aan jullie beveiligde zone?
In de effectenrekening kan ik zelfs niet zien wat de totale invest waarde was.
Ik moet dat dus zelf zitten uitrekenen.
Kunnen jullie deze kolom alvast even tevoorschijn halen?
PS: een update van de site werd hier al lang geleden aangekondigd.
Re: De zeer verouderde beveiligde zone
Zelf verwacht ik die nieuwe site niet meer. Mede omdat Rabo zelf liet verstaan dat ze zoveel mogelijk info op de publieke site willen en op de beveiligde zo basic mogelijk willen blijven. Dit omdat de beveiligde moeilijker is om aan te passen en de publieke meer bezoekers heeft.
Ja, ik ben nog steeds klant bij Rabo, maar heb er al veel weggehaald. Zo (de huidige site) wil ik niet beleggen en hun rentes op spaarrekeningen zijn ook niet meer ok, bij een andere bank kon ik 50€ per jaar meer rente krijgen.
Ja, ik ben nog steeds klant bij Rabo, maar heb er al veel weggehaald. Zo (de huidige site) wil ik niet beleggen en hun rentes op spaarrekeningen zijn ook niet meer ok, bij een andere bank kon ik 50€ per jaar meer rente krijgen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Beste Jhn,
Het informaticateam van Rabobank heeft de handen al vol met het up-to-date houden van de software met de voortdurend veranderende wettelijke regels voor de banken. In december moeten ze bijvoorbeeld waarschijnlijk weer het automatisch maandelijks pensioensparen aanpassen aan de verlaging van het fiscaal aftrekbaar bedrag van 950 naar 940 euro. Ik stel meer prijs op hun acties zoals het cadeautje van 50 euro als je voor 1.000 euro fondsen koopt of de komende actie in verband met het overdragen van het pensioenspaarfonds van een andere bank dan aan de update van een beveiligde site die goed werkt. De totale invest waarde en veel eye candy zoals grafieken kun je ook zien als je je portefeuille op Morningstar ingeeft, wat je ongetwijfeld al hebt gedaan.
Het informaticateam van Rabobank heeft de handen al vol met het up-to-date houden van de software met de voortdurend veranderende wettelijke regels voor de banken. In december moeten ze bijvoorbeeld waarschijnlijk weer het automatisch maandelijks pensioensparen aanpassen aan de verlaging van het fiscaal aftrekbaar bedrag van 950 naar 940 euro. Ik stel meer prijs op hun acties zoals het cadeautje van 50 euro als je voor 1.000 euro fondsen koopt of de komende actie in verband met het overdragen van het pensioenspaarfonds van een andere bank dan aan de update van een beveiligde site die goed werkt. De totale invest waarde en veel eye candy zoals grafieken kun je ook zien als je je portefeuille op Morningstar ingeeft, wat je ongetwijfeld al hebt gedaan.
Allemaal waar, maar wat ik hier vraag, deze ene kolom is toch basis functionaliteit.
Geld zaken zijn nu eenmaal cijfers, cijfers en een overzicht gaan hand in hand.
Ik vraag niet dat ze binck gaan nadoen.
Gewoon een overzicht met de totale boekwaarde, nav, aantal, plus of minwaarde, totale waarde nu.
Die kolommen zitten in hun DB, ze moeten die gewoon zichtbaar maken.
Alvast bedankt Rabo.
Geld zaken zijn nu eenmaal cijfers, cijfers en een overzicht gaan hand in hand.
Ik vraag niet dat ze binck gaan nadoen.
Gewoon een overzicht met de totale boekwaarde, nav, aantal, plus of minwaarde, totale waarde nu.
Die kolommen zitten in hun DB, ze moeten die gewoon zichtbaar maken.
Alvast bedankt Rabo.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Nogmaals de wettelijke regeltjes en de aanpassing die Rabo en de banken moeten doen is niet de schuld van de regelgever noch van de spaarder.
De oorzaak zit bij de banken zelf die het foefelen niet kunnen laten. Bij rabo gaat dit over een gedopeerde wielrennersploeg, boete bij libor schandaal en slechte hypotheken in NL.
En van Eye candy kennen ze ook wel iets bij Rabobank Flashy folders en mails; daarvoor is er wel tijd en geld. Onder de titel een mix van fondsen zitten er geen mix fondsen;In die folders pushen ze fondsen allerhande; vandaar dat het misschien beter is dat je geen goed overzicht hebt wat die fondsen echt doen op jouw beleggersrekening![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
Verder laten ze uitschijnen test aankoop portfolio's te volgen...Ze hebben echter niet alle fondsen die Test aankoop invest 'voorschrijft'; ze stellen dan maar iets voor die er een beetje op lijkt. Een landen fondsen vervangen ze bv fluitend door een fonds dat het gehele continent dekt waarin dat land dan ook toevallig ligt. IPV De voorgestelde soepele tak 21 van Afer schuiven ze zonder orange te blozen hun eigen product naar voor.
De oorzaak zit bij de banken zelf die het foefelen niet kunnen laten. Bij rabo gaat dit over een gedopeerde wielrennersploeg, boete bij libor schandaal en slechte hypotheken in NL.
het aanpassen van het pensioensparen moeten ze ieder jaar doen. De actie van 50 euro tja daarmee trek je misschien beleggers over de streep(juiste moment van instappen ?) maar opgelet die andere Nederlandse Brooker deed achteraf de deur op slot. Ze vragen daar nu geld als je een fonds wil verkopen.Het informaticateam van Rabobank heeft de handen al vol met het up-to-date houden van de software met de voortdurend veranderende wettelijke regels voor de banken. In december moeten ze bijvoorbeeld waarschijnlijk weer het automatisch maandelijks pensioensparen aanpassen aan de verlaging van het fiscaal aftrekbaar bedrag van 950 naar 940 euro. Ik stel meer prijs op hun acties zoals het cadeautje van 50 euro als je voor 1.000 euro fondsen koopt of de komende actie in verband met het overdragen van het pensioenspaarfonds van een andere bank dan aan de update van een beveiligde site die goed werkt. De totale invest waarde en veel eye candy zoals grafieken kun je ook zien als je je portefeuille op Morningstar ingeeft, wat je ongetwijfeld al hebt gedaan.
En van Eye candy kennen ze ook wel iets bij Rabobank Flashy folders en mails; daarvoor is er wel tijd en geld. Onder de titel een mix van fondsen zitten er geen mix fondsen;In die folders pushen ze fondsen allerhande; vandaar dat het misschien beter is dat je geen goed overzicht hebt wat die fondsen echt doen op jouw beleggersrekening
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
Verder laten ze uitschijnen test aankoop portfolio's te volgen...Ze hebben echter niet alle fondsen die Test aankoop invest 'voorschrijft'; ze stellen dan maar iets voor die er een beetje op lijkt. Een landen fondsen vervangen ze bv fluitend door een fonds dat het gehele continent dekt waarin dat land dan ook toevallig ligt. IPV De voorgestelde soepele tak 21 van Afer schuiven ze zonder orange te blozen hun eigen product naar voor.
Wat een oplichters, niet? Als ik jou was zou ik maken dat ik daar weg was. ![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Net zoals hun moderator ...
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Yaris, we zijn van jouw toch meer inhoudelijke reply gewoon.
Misschien gewoon eens mijn standpunten één voor één weerleggen zodat ook andere forum gebruikers hier wat aan hebben ?
Voor mij is Rabo niet beter of slechter dan andere banken bv de webinterface voor pensioen sparen is super maar de kritiek over hun gebrekkige service voor fondsen loopt al langer. Dit wegmoffelen onder de zogenaamde regelneverij slaat volgens mij nergens op.
Keytrade bv moet dit ook allemaal doen maar daar houden ze hun zaken up to date.
Ja OK daar betaal je om een fonds te kopen ...maar je krijgt er wel de echte bankservice bij met kaarten en een cashback per verrichting.
Zo zijn er bij elke bank voor en nadelen; maar deze nadelen verzuurd in de schoenen schuiven van de regelgever
?
Verder ben ik geen klant en heb ik de term oplichting (dat doe jij) niet gebruikt; maar inderdaad daarvoor zijn ze net als een boel andere banken voor veroordeeld.
Misschien gewoon eens mijn standpunten één voor één weerleggen zodat ook andere forum gebruikers hier wat aan hebben ?
Voor mij is Rabo niet beter of slechter dan andere banken bv de webinterface voor pensioen sparen is super maar de kritiek over hun gebrekkige service voor fondsen loopt al langer. Dit wegmoffelen onder de zogenaamde regelneverij slaat volgens mij nergens op.
Keytrade bv moet dit ook allemaal doen maar daar houden ze hun zaken up to date.
Ja OK daar betaal je om een fonds te kopen ...maar je krijgt er wel de echte bankservice bij met kaarten en een cashback per verrichting.
Zo zijn er bij elke bank voor en nadelen; maar deze nadelen verzuurd in de schoenen schuiven van de regelgever
Verder ben ik geen klant en heb ik de term oplichting (dat doe jij) niet gebruikt; maar inderdaad daarvoor zijn ze net als een boel andere banken voor veroordeeld.
Het met de vinger wijzen naar de veranderende regels komt niet van mij maar van Rabobank zelf:
Ik wens hier niet mee te gaan in een discussie over de kwaliteiten en gebreken van Rabobank. Daar ging de vraag ook niet over.Rabobank.be schreef:Sinds het uitbreken van de crisis is er bijna een ononderbroken stroom geweest aan wijzigingen in de reglementering waardoor banken verplicht werden om een aanzienlijk deel van hun mensen en middelen in te zetten in deze verplichte ontwikkeling. Zo is er de hervorming van de spaarboekjes - die trouwens nog steeds in uitvoering is - , SEPA, FATCA, MiFID II, CDD, en nog een resem andere systeemtechnische aanpassingen voor bijkomende controles en rapportage. Zeker voor de kleinere banken hebben al deze wijzigingen een enorme impact gehad, waardoor klantgerichte ontwikkeling het een tijdje heeft moeten ontgelden.
Laatst gewijzigd door Yaris op 24 november 2014, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Ha je vertolkt dus hier de standpunten van Rabo in hun plaats. Mooi om hiervoor eerlijk uit te komen.
het vermoeden was er eigenlijk al langer
Verder was het niet de bedoeling te beginnen over de gebreken of kwaliteiten van rabo ?
De vraag ging volgens mij ook niet over de bonus van 50 euro en over voordelig pensioen sparen en toch kan ik dit van jouw citeren.![Cry :'(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cry.gif)
![Afro O0](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/afro.gif)
het vermoeden was er eigenlijk al langer
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Verder was het niet de bedoeling te beginnen over de gebreken of kwaliteiten van rabo ?
De vraag ging volgens mij ook niet over de bonus van 50 euro en over voordelig pensioen sparen en toch kan ik dit van jouw citeren.
Ondertussen ga je weer niet inhoudelijk de discussie aan...Yaris schreef:Ik stel meer prijs op hun acties zoals het cadeautje van 50 euro als je voor 1.000 euro fondsen koopt of de komende actie in verband met het overdragen van het pensioenspaarfonds
![Cry :'(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cry.gif)
Ben ook al jaren klant bij Rabo, en niet geheel ontevreden. Toch vind ik het excuus zat ze geen tijd hebben voor hun beveiligde omgeving stilaan een afgezaagd excuus. Alle banken moeten aan regels voldoen en deze implementeren. Aanpassing van de pensioenspaar berekeningen is toch een aanpassing van een parameter hoop ik.
Wat ik echter als echte oorzaak durf te vermoeden is dat deze omgeving een beperkte omgeving is voor de Belgische markt. Ik vermoed dat de Nederlandse versie wel completer is. De Belgische markt is gewoon een extra bron van inkomsten die ze met een beperkt aanbod bespelen. Ik vermoed dat hiervoor ook beperkte middelen worden ingezet.
Wat ik echter als echte oorzaak durf te vermoeden is dat deze omgeving een beperkte omgeving is voor de Belgische markt. Ik vermoed dat de Nederlandse versie wel completer is. De Belgische markt is gewoon een extra bron van inkomsten die ze met een beperkt aanbod bespelen. Ik vermoed dat hiervoor ook beperkte middelen worden ingezet.
Vraag aan de rabobank moderator: komt die kolom er of niet?
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
De beveiligde website van Rabobank.be is inderdaad toe aan een grondige upgrade.
Die upgrade van ons banksysteem komt er ook, de nieuwe versie zullen we uitrollen in 2015. Al pakken we inhoudelijk en visueel heel wat punten aan, we zullen nog niet meteen aan álle wensen en verlangens van onze klanten voldoen. Die nieuwe versie van ons banksysteem zal het nadien wel eenvoudiger maken om sneller en gerichter verbeteringen te kunnen doorvoeren.
Wat de specifieke kolom met de totaal geïnvesteerde waarde betreft: dit werd door ons tot vandaag niet overwogen. Deze vraag hebben we nog niet vaak gekregen van onze klanten omdat je relatief eenvoudig de geïnvesteerde waarde kan terugvinden. In de beveiligde website wordt de huidige waarde getoond (zowel van de hele portefeuille, per type belegging als per individueel effect) met daarnaast de winst- of verlieswaarde. De geïnvesteerde waarde is dus steeds de huidige waarde min de winst, of de huidige waarde plus het verlies.
Die upgrade van ons banksysteem komt er ook, de nieuwe versie zullen we uitrollen in 2015. Al pakken we inhoudelijk en visueel heel wat punten aan, we zullen nog niet meteen aan álle wensen en verlangens van onze klanten voldoen. Die nieuwe versie van ons banksysteem zal het nadien wel eenvoudiger maken om sneller en gerichter verbeteringen te kunnen doorvoeren.
Wat de specifieke kolom met de totaal geïnvesteerde waarde betreft: dit werd door ons tot vandaag niet overwogen. Deze vraag hebben we nog niet vaak gekregen van onze klanten omdat je relatief eenvoudig de geïnvesteerde waarde kan terugvinden. In de beveiligde website wordt de huidige waarde getoond (zowel van de hele portefeuille, per type belegging als per individueel effect) met daarnaast de winst- of verlieswaarde. De geïnvesteerde waarde is dus steeds de huidige waarde min de winst, of de huidige waarde plus het verlies.
Eerst en vooral bedankt voor de feedback.
maar:
> De geïnvesteerde waarde is dus steeds de huidige waarde min de winst, of de huidige waarde plus het verlies.
zo goed als iedere belegger, beginner of pro, houdt zijn beleggingen bij.
hetzij in een site, a la MS of in excel.
ik wil er 10 euro op verwedden dat iedereen (zeker MS) de totale investeringswaarde laat zien in zijn overzicht.
het is gewoon basis info.
ik vertrok met 853,25 euro, nu staat het op 913,5, winst/verlies +60,25, eventueel nog het % erbij
daar zit je dan met je 19 fondsen in het overzicht, iedere keer: "De geïnvesteerde waarde is dus steeds de huidige waarde min de winst, of de huidige waarde plus het verlies."
Sorry, maar dit is niet serieus.
Het gaat hier over mijn eigen geld, waar een bank die vol met rekenknobbels zit er niet in slaagt om een initiële investeringswaarde in hun overzicht te duwen.
Om het met een LEAN principe te zeggen, dit is Waste
maar:
> De geïnvesteerde waarde is dus steeds de huidige waarde min de winst, of de huidige waarde plus het verlies.
zo goed als iedere belegger, beginner of pro, houdt zijn beleggingen bij.
hetzij in een site, a la MS of in excel.
ik wil er 10 euro op verwedden dat iedereen (zeker MS) de totale investeringswaarde laat zien in zijn overzicht.
het is gewoon basis info.
ik vertrok met 853,25 euro, nu staat het op 913,5, winst/verlies +60,25, eventueel nog het % erbij
daar zit je dan met je 19 fondsen in het overzicht, iedere keer: "De geïnvesteerde waarde is dus steeds de huidige waarde min de winst, of de huidige waarde plus het verlies."
Sorry, maar dit is niet serieus.
Het gaat hier over mijn eigen geld, waar een bank die vol met rekenknobbels zit er niet in slaagt om een initiële investeringswaarde in hun overzicht te duwen.
Om het met een LEAN principe te zeggen, dit is Waste
![Sad :(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/sad.gif)
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Bedankt voor de bijkomende toelichting. We nemen uw opmerkingen zeker mee bij toekomstige evaluaties voor meer gebruiksgemak in de beveiligde website.