Optima stopt bankactiviteit
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Optima stopt bankactiviteit
Heb vorige week ook alles opgezegd bij Optima. Spaarcenten en interest (BI + GP) zijn gestort op nieuwe rekening.
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
Heb ook de rekeningen leeggemaakt en afgesloten,intresten ook ontvangen.
En wat de digipass betreft, en ik citeer optima:"die mag je weggooien"(naar het containerpark dus)
En wat de digipass betreft, en ik citeer optima:"die mag je weggooien"(naar het containerpark dus)
Inderdaad, goed opgemerkt, gewoon niets doen geeft u nog steeds 1,6%. En wanneer ze dan binnen enkele maanden stoppen komt je geld inderdaad sneller vrij dan nog 1x een periode van 1 jaar te doorlopen voor de getrouwheid.bartiebart schreef:ze beloven ook wel pro ratio getrouwheidspremie ( als vergoeding) voor de bedragen die er meer dan 12maand op staan...
verleiding is dus groot om geld er gewoon op te laten staan tegen 1,60 ( 0,10 + 1,50) voor de resterende onbekende periode
waar krijg je nog zo een basisrente...
heeft er iemand van jullie die zijn rekening zelf heeft stopgezet een detailberekening gekregen?
ikzelf heb er een aangevraagd via mail en ook gekregen maar waarmee ik niet akkoord ga.
ik heb 2 stortingen gedaan 100K op 4/11/2013
50K op 27/11/2013.
de getrouwheidspremie is correct.
maar de basispremie lijkt me te weinig 773 euro in totaal
volgens mij zou ik ong 860 euro basis op 100K moeten hebben
en ong 360 euro op 50 K.
totaal dus 1133 euro.
de formule die ik in Excel gebruik voor 100K is: =datumverschil(4/11/2013;1/3/2014;"d") geeft 117 dagen aan 2.25%
= datumverschil(1/3/2014;1/6/2014;"d") geeft 92 dagen aan 0.40%
= datumverschil(1/6/2014;4/11/2014;"d") geeft 156 dagen aan 0.10%
hetzelfde voor 50K maar datum 27/11/2013 tot 27/11/2014
ik heb mijn rekening bi optima stopgezet op 3 december.
graag jullie mening.
grtjs iemand
ikzelf heb er een aangevraagd via mail en ook gekregen maar waarmee ik niet akkoord ga.
ik heb 2 stortingen gedaan 100K op 4/11/2013
50K op 27/11/2013.
de getrouwheidspremie is correct.
maar de basispremie lijkt me te weinig 773 euro in totaal
volgens mij zou ik ong 860 euro basis op 100K moeten hebben
en ong 360 euro op 50 K.
totaal dus 1133 euro.
de formule die ik in Excel gebruik voor 100K is: =datumverschil(4/11/2013;1/3/2014;"d") geeft 117 dagen aan 2.25%
= datumverschil(1/3/2014;1/6/2014;"d") geeft 92 dagen aan 0.40%
= datumverschil(1/6/2014;4/11/2014;"d") geeft 156 dagen aan 0.10%
hetzelfde voor 50K maar datum 27/11/2013 tot 27/11/2014
ik heb mijn rekening bi optima stopgezet op 3 december.
graag jullie mening.
grtjs iemand
De intrest voor de periode 4/11/2013 tot 31/12/2013 hebt u reeds op 01/01/2014 ontvangen.
dank U werkpaard,
heb ik niet meer aan gedacht maar het klopt wat je zegt.
mvgr
heb ik niet meer aan gedacht maar het klopt wat je zegt.
mvgr
Beste,
Ik heb op 3-1-2014 25600€ bij Optima op hun spaarrekening gezet. Wanneer kan ik mijn geld het beste overschrijven, om niks te verliezen en alle premies te ontvangen?
Bedankt
Ik heb op 3-1-2014 25600€ bij Optima op hun spaarrekening gezet. Wanneer kan ik mijn geld het beste overschrijven, om niks te verliezen en alle premies te ontvangen?
Bedankt
Iemand een idee wanneer Optima definitief stopt met zijn bankactiviteiten.
Reactie Optima op 8/1/2015.
Geachte klant,
De datum van stopzetting is op dit moment nog niet gekend.
U wordt hiervan 60 dagen op voorhand op de hoogte gehouden, alsook van de verdere modaliteiten en afsluitregeling.
Met vriendelijke groet,
---- naam van de verantwoordelijke weggehaald door webmaster ---
Front Office
Geachte klant,
De datum van stopzetting is op dit moment nog niet gekend.
U wordt hiervan 60 dagen op voorhand op de hoogte gehouden, alsook van de verdere modaliteiten en afsluitregeling.
Met vriendelijke groet,
---- naam van de verantwoordelijke weggehaald door webmaster ---
Front Office
Voormalig sp.a-minister Luc Van den Bossche vertrekt als voorzitter van het directiecomité van Optimabank. Dat bericht De Tijd vandaag. Hij wordt opgevolgd door Danny De Raymaeker, een ex-KBC-topper.
Luc Van den Bossche (67) werd CEO van de bank toen de Gentse financieel planner Optima eind 2011 Ethias Bank overnam. Hij gaf er zijn functie van voorzitter van Brussels Airport Company voor op.
Voordien had Van den Bossche carrière gemaakt in de politiek: hij was voor de sp.a onder meer Vlaams minister van Onderwijs en federaal minister van Binnenlandse Zaken. In 2003 stapte hij uit de politiek.
Luc Van den Bossche (67) werd CEO van de bank toen de Gentse financieel planner Optima eind 2011 Ethias Bank overnam. Hij gaf er zijn functie van voorzitter van Brussels Airport Company voor op.
Voordien had Van den Bossche carrière gemaakt in de politiek: hij was voor de sp.a onder meer Vlaams minister van Onderwijs en federaal minister van Binnenlandse Zaken. In 2003 stapte hij uit de politiek.
Hij is 67 en mag van zijn "pensioentje" gaan genieten, de sukkelaar heeft hard genoeg gewerkt !
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
Dat denkt u maar.
Van den Bossche blijft wel voorzitter van de raad van bestuur van Optima Global Estate dat zich met vastgoed bezighoudt.
Van den Bossche blijft wel voorzitter van de raad van bestuur van Optima Global Estate dat zich met vastgoed bezighoudt.
Op 20 juni 2015 zet Optima Bank fors het mes in de basisrente van haar spaarrekeningen.
De basisrente op de klassieke spaarrekening halveert van 0,20% naar 0,10%, de getrouwheidspremie blijft wel behouden op 1,10%.
De basisrente voor de Spaarrekening Plus daalt van 0,70% naar 0,10%. Hier blijft de getrouwheidspremie op 0,40%. Daarmee wordt de Plus-rekening meteen minder interessant dan de klassieke rekening.
Besluit, snel overschakelen van Plus naar Klassiek, kan toch zonder verlies v/d getrouwheidspremie dacht ik, of zie ik iets over het hoofd.
De basisrente op de klassieke spaarrekening halveert van 0,20% naar 0,10%, de getrouwheidspremie blijft wel behouden op 1,10%.
De basisrente voor de Spaarrekening Plus daalt van 0,70% naar 0,10%. Hier blijft de getrouwheidspremie op 0,40%. Daarmee wordt de Plus-rekening meteen minder interessant dan de klassieke rekening.
Besluit, snel overschakelen van Plus naar Klassiek, kan toch zonder verlies v/d getrouwheidspremie dacht ik, of zie ik iets over het hoofd.
Voila. Ze hebben alles overgeboekt naar de zichtrekening.
Is er iemand die heeft nagerekend of ze de getrouwheidspremie desalniettemin correct hebben uitbetaald?
Is er iemand die heeft nagerekend of ze de getrouwheidspremie desalniettemin correct hebben uitbetaald?
336, was dit op u aanvraag dat ze geld op zichtrekening gezet hebben, of hebben ze dit zelf gedaan en stoppen ze ermee?