Is Binckbank op sterven na dood ?
Re: Is Binckbank op sterven na dood ?
Als het goed is mag het ook gezegd worden: Ik had een mailtje naar Binck gestuurd of een bepaald beleggingsfonds in het aanbod zat, kreeg een repliek dat het niet beschikbaar was, en dan 6 maanden later een repliek dat het nu wel beschikbaar was. volledig onverwacht, maar wel uitermate professioneel.
Ik ben er weggegaan met mijn fondsen toen de nieuwe tariefstructuur werd ingevoerd en de kernselectie verwijderd. Binck had zich van het ene moment op het andere volledig uit de markt geprijsd voor kleine aankopen. Nu alleen nog aandelen, maar zelfs daar verschuift een deel van de handel naar DeGiro.
Ik ben ook uitgestapt met mijn fondsen bij binckbank. Juist 1 Europees Nederlands fonds blijft er nog in. Bij de moeilijke overdracht naar medirect waren ze nog een fonds vergeten over te dragen alhoewel ik de bevestiging kreeg dat alles werd overgedragen. Ik geloof dat die ganse operatie zeker 2 à 3 maanden heeft geduurd.
Ik was al bezig met uitstappen in de fondsen, alleen kocht ik nog bij in bestaande posities. Maar bij verkoop, breng ik de cash elders over.
Ik pik het niet dat ik plots geconfronteerd word, voor mijn bestaande fondsen met een uitstapkost. Dat men dit doet voor nieuwe aankopen, oké, maar niet voor bestaande.
Nu kan ik ook al niet meer bijkopen. Dan maar elders een ongeveer identiek fonds geopend.
Met wordt terug voor een voldongen feit geplaatst.
Ik heb ooit daarover klacht neergelegd, nadat ik de eerste keer een fonds verkocht, ik kreeg rap een telefoontje, dat ze dat toch vooraf gecommuniceerd hadden. Dat ik toch had kunnen verkopen vooraf.
Maar op mijn antwoord, dat als ik ze terug aankocht, ik terug kosten had, en bij de verkoop nog 1% taks op de kapitalisatie fondsen, Daar had men geen antwoord op. Nu die ene transactie is dan gratis geweest, wel eenmalig werd erbij gezegd.
Nu over de communicatie, zeker geen klachten, altijd heel snel.
Ik koop er echter alleen nog aandelen.
Ik pik het niet dat ik plots geconfronteerd word, voor mijn bestaande fondsen met een uitstapkost. Dat men dit doet voor nieuwe aankopen, oké, maar niet voor bestaande.
Nu kan ik ook al niet meer bijkopen. Dan maar elders een ongeveer identiek fonds geopend.
Met wordt terug voor een voldongen feit geplaatst.
Ik heb ooit daarover klacht neergelegd, nadat ik de eerste keer een fonds verkocht, ik kreeg rap een telefoontje, dat ze dat toch vooraf gecommuniceerd hadden. Dat ik toch had kunnen verkopen vooraf.
Maar op mijn antwoord, dat als ik ze terug aankocht, ik terug kosten had, en bij de verkoop nog 1% taks op de kapitalisatie fondsen, Daar had men geen antwoord op. Nu die ene transactie is dan gratis geweest, wel eenmalig werd erbij gezegd.
Nu over de communicatie, zeker geen klachten, altijd heel snel.
Ik koop er echter alleen nog aandelen.
Ben ik ook aan het doen (over gaan naar een andere bank). Bij mij is dit Deutsche Bank geworden. Gezien de actie van 1% van het belegde bedrag betaalt Deutsche Bank eigenlijk zelf de bewaarkosten à max 80 EUR per jaar, en dit voor meerdere jaren.
Hoofdreden bij mij is ook de overdreven kosten (aankoop en verkoop) die men bij Binckbank sinds december vorig jaar nodig vindt om aan te rekenen. Ik heb sowieso de gewoonte om m'n fondsenportefeuille na een jaar te verversen, en dat is nu weer zover. Ik heb nog slechts enkele fondsen die bij Binckbank staan. Ik koop bij Deutsche Bank enkel fondsen zonder kosten (dus geen Carmignac, Petercam en dergelijke in mijn portefeuille), dus aantal deelbewijzen x NIW = bruto aankoopbedrag
Hoofdreden bij mij is ook de overdreven kosten (aankoop en verkoop) die men bij Binckbank sinds december vorig jaar nodig vindt om aan te rekenen. Ik heb sowieso de gewoonte om m'n fondsenportefeuille na een jaar te verversen, en dat is nu weer zover. Ik heb nog slechts enkele fondsen die bij Binckbank staan. Ik koop bij Deutsche Bank enkel fondsen zonder kosten (dus geen Carmignac, Petercam en dergelijke in mijn portefeuille), dus aantal deelbewijzen x NIW = bruto aankoopbedrag
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Tegen mij zieden ze dat ik een uitzondering was die wegtrok met mijn fondsen bij binckbank...en dat de kernselectie misschien nog wel terug komt.
van Binckbank naar de Deutsche Bank.... zoiets noemt men van de regen in de drup gaan staan. Lees effe het boek van Ivan Van De Cloot en je weet wat ik hiermee bedoel ....fradaems schreef:Ben ik ook aan het doen (over gaan naar een andere bank). Bij mij is dit Deutsche Bank geworden. Gezien de actie van 1% van het belegde bedrag betaalt Deutsche Bank eigenlijk zelf de bewaarkosten à max 80 EUR per jaar, en dit voor meerdere jaren.
I don't drink. You know, the routine grind drives me to drink. Tragedy, I take straight.
en de link met de inkrimping van het fondsenaanbod van Binckbank en de hoge kosten bij Binckbank is ... ?
dat het beiden instabiele banken zijn !
I don't drink. You know, the routine grind drives me to drink. Tragedy, I take straight.
2008 heeft ons geleerd dat er wel meer zulke banken zijn
-
- VIP member
- Contacteer:
Een bank mag enkel maar voor eigen rekening gebruik maken van de effecten van haar cliënten indien de cliënt hier uitdrukkelijk zijn toestemming voor heeft gegeven. Als de cliënt geen instemming daartoe verleent mogen de effecten niet worden uitgeleend of als onderpand gebruikt.paul schreef:Ik dacht zelfs dat het uitlenen van effecten in belgie verboden is, in bepaalde andere landen is dit wel degelijk toegelaten
(antwoord van FSMA op mijn vraag hierover, zie ook mijn bericht van 11/9/14 in Update online broker)
De problematiek van het bewaren van effecten is sedert de dematerialisatie van de effecten echter ondoorzichtig geworden.
-
- VIP member
- Contacteer:
We zitten in de dodenmaand.moneygirl schreef:Met wat gevoel voor dramatiek bedenk je dan de titel van dit topicDiViAn schreef:Tijdens het weekend heeft Binckbank blijkbaar besloten zijn aanbod aan fondsen drastisch terug te schroeven.
-
- VIP member
- Contacteer:
Heb dat al eens meegemaakt bij Rabo: plotsklaps kon je er het sterfonds van Degroof (Degroof Eqs Belgium Active Acc) niet meer kopen.
Dacht toen dat Degroof dat wou voorbehouden voor zijn eigen klanten, maar neen, andere online brokers bleven het aanbieden.
Kwestie van commissies ?
Dacht toen dat Degroof dat wou voorbehouden voor zijn eigen klanten, maar neen, andere online brokers bleven het aanbieden.
Kwestie van commissies ?
Binckbank was dit weekend tot zondag avond offline, en zie de aangeboden fondsen zijn uitgebreid van 31 naar 41. Aan die snelheid ...
Geen idee op welke basis ze de 10 extra fondsen hebben geselecteerd.
Geen idee op welke basis ze de 10 extra fondsen hebben geselecteerd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Voeg mij ook maar toe aan dat lijstje.
Na hun kostenverhoging ben ik direct weggegaan.
De overzetting was een ramp.
Dat heeft maanden geduurd.
Nu alleen nog aandelen
BB is ook, goede site, snel ook
Ik denk dat ze de gebruikers die telkens met kleine bedragen aankopen deden, weg wilden.
Dat is precies ook gelukt.
Na hun kostenverhoging ben ik direct weggegaan.
De overzetting was een ramp.
Dat heeft maanden geduurd.
Nu alleen nog aandelen
BB is ook, goede site, snel ook
Ik denk dat ze de gebruikers die telkens met kleine bedragen aankopen deden, weg wilden.
Dat is precies ook gelukt.