Gebruik verzekeringen bij kredietkaarten
Gebruik verzekeringen bij kredietkaarten
Bij sommige kredietkaarten, krijg je er extra's bij, zoals verzekeringen, cash-backs, ...
Ik zou eens willen weten of er hier mensen zijn die reeds gebruik gemaakt hebben van 1 van deze opties.
Dus of je bijvoorbeeld beroep gedaan hebt op een aankoopverzekering, reisverzekering, annullatieverzekering etc die bij je VISA- of Masterkaart inbegrepen zit. En zo ja, wat zijn de ervaringen hiermee?
Ik zou eens willen weten of er hier mensen zijn die reeds gebruik gemaakt hebben van 1 van deze opties.
Dus of je bijvoorbeeld beroep gedaan hebt op een aankoopverzekering, reisverzekering, annullatieverzekering etc die bij je VISA- of Masterkaart inbegrepen zit. En zo ja, wat zijn de ervaringen hiermee?
Re: Gebruik verzekeringen bij kredietkaarten
Interessante vraag, wil ik ook wel eens horen 

vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Wel, met die verzekeringen heb ik geen ervaring maar die cashback bij Beobank vind ik de moeite waard. Deze is wel beperkt tot €200/jaar.
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 18 november 2014, 16:17, 2 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ik hoop dat we nu geen topic gaan krijgen met 100'en replies van mensen die ook een cash-back gebruiken, daar dit waarschijnlijk de meest gebruikte "optie" is.
Maar nog wel even een waarschuwing aan diegene die die Beobank kaarten gebruiken:
Deze kaarten zijn interessant voor gebruik in de eurozone, door die cashback, maar hou rekening ermee dat je véél hogere wisselkoerskosten betaalt bij gebruik buiten de eurozone!
Maar nog wel even een waarschuwing aan diegene die die Beobank kaarten gebruiken:
Deze kaarten zijn interessant voor gebruik in de eurozone, door die cashback, maar hou rekening ermee dat je véél hogere wisselkoerskosten betaalt bij gebruik buiten de eurozone!
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
@anonymous: jij vroeg wel expliciet naar ervaringen met oa cashbacks?
En wat die "véél hogere wisselkoerskosten" betreft: die cashback maakt die veelal goed. BV de Extra World Mastercard rekent 2.39% commissie aan, Argenta 1.5 %, Keytrade & ING 1.4 %. Maar als je je cashback (1%, de eerste 3 maanden zelfs 3%) er bij rekent ben je nog steeds goedkoper af.
En wat die "véél hogere wisselkoerskosten" betreft: die cashback maakt die veelal goed. BV de Extra World Mastercard rekent 2.39% commissie aan, Argenta 1.5 %, Keytrade & ING 1.4 %. Maar als je je cashback (1%, de eerste 3 maanden zelfs 3%) er bij rekent ben je nog steeds goedkoper af.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
CarpeNoctem,
Ik ben benieuwd naar ervaringen met alle opties. Maar uiteraard is die cash-back waarschijnlijk de meest gekende (gebruikte), omdat het rechtstreeks winst oplevert en het automatisch gaat.
Ik heb het idee dat die opties vaak een lokmiddel zijn, maar dat de meesten achteraf niet meer weten dat ze die verzekering hebben.
Dus bijvoorbeeld iemand die een electrisch toestel gekocht heeft met zijn kaart en het gaat stuk na de garantieperiode, maar op die kaart zit er een verlenging van die garantieperiode inbegrepen, dat die mens zich er op dat moment niet meer van bewust is.
Daarom dat ik de vraag stelde of er hier mensen zijn die er ooit al effectief gebruik van gemaakt hebben.
Ik ben benieuwd naar ervaringen met alle opties. Maar uiteraard is die cash-back waarschijnlijk de meest gekende (gebruikte), omdat het rechtstreeks winst oplevert en het automatisch gaat.
Ik heb het idee dat die opties vaak een lokmiddel zijn, maar dat de meesten achteraf niet meer weten dat ze die verzekering hebben.
Dus bijvoorbeeld iemand die een electrisch toestel gekocht heeft met zijn kaart en het gaat stuk na de garantieperiode, maar op die kaart zit er een verlenging van die garantieperiode inbegrepen, dat die mens zich er op dat moment niet meer van bewust is.
Daarom dat ik de vraag stelde of er hier mensen zijn die er ooit al effectief gebruik van gemaakt hebben.
Weinig reacties, dus ik ga ervan uit dat die verzekeringen amper tot niet gebruikt worden.
niet gebruikt wil niet zeggen al nodig gehad.Maarten schreef:Weinig reacties, dus ik ga ervan uit dat die verzekeringen amper tot niet gebruikt worden.
Estate Guru believer.
Ooit bij Argenta een rekening gehad die gekoppeld was aan een gratis hospitalisatieverzekering. Mijn echtgenote had enige tijd later een probleem bij haar zwangerschap en werd 6 weken opgenomen in de kliniek. Alles werd keurig en snel betaald. Ik had een veel betere service dan een later geval bij DKV.
Dit is wel niet echt een koppeling aan een bankkaart. Ben ook benieuwd naar ervaringen. Vandaar mijn reactie om dit item te kunnen opvolgen.
Dit is wel niet echt een koppeling aan een bankkaart. Ben ook benieuwd naar ervaringen. Vandaar mijn reactie om dit item te kunnen opvolgen.
Ik heb eens gebruik gemaakt van "aankoopbescherming" die ik via mijn Mastercard bij Belfius heb.
Had een smartphone gekocht, paar weken later liep iemand tegen mij aan wanneer ik aan het telefoneren was en mijn GSM viel uit mijn handen, scherm gebarsten. Was bij Belfius langsgeweest om te horen of ik hier iets van kon terugkrijgen, medewerkster heeft mij toen netjes geholpen met een schadedossier op te stellen, heb enkel achteraf nog een foto moeten nemen als "bewijsmartiaal". Een goeie maand later stond het volledige aankoopbedrag terug op mijn rekening.
Wat mij betreft dus een zeer positieve ervaring met deze verzekering.
Had een smartphone gekocht, paar weken later liep iemand tegen mij aan wanneer ik aan het telefoneren was en mijn GSM viel uit mijn handen, scherm gebarsten. Was bij Belfius langsgeweest om te horen of ik hier iets van kon terugkrijgen, medewerkster heeft mij toen netjes geholpen met een schadedossier op te stellen, heb enkel achteraf nog een foto moeten nemen als "bewijsmartiaal". Een goeie maand later stond het volledige aankoopbedrag terug op mijn rekening.
Wat mij betreft dus een zeer positieve ervaring met deze verzekering.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
@derocker
telt dit dan ook mee voor de kinderen van de kaarthouder?
bvb gsm van de kinderen die breekt
telt dit dan ook mee voor de kinderen van de kaarthouder?
bvb gsm van de kinderen die breekt
-
- Full Member
- Contacteer:
meestal zijn deze verzekeringen voor alle aankopen met de kaart. Indien je de GSM voor je kind met de kaart hebt betaald, dan geldt de verzekering ook voor deze GSM.
http://dinnovatievebeurs.weebly.com
-
- Full Member
- Contacteer:
Verzekering voor reisannulering gebruikt (vervroegde terugkeer wegens overlijden).
Alles netjes terugbetaald gekregen binnen 2 weken.
Alles netjes terugbetaald gekregen binnen 2 weken.