groei en dividend aandelen
TIP
Re: groei en dividend aandelen
Iemand met een mening over BHP Billiton plc?
Koers staat onder druk door dalende grondstoffenprijzen. Dividend yield > 5%, dividend wordt jaarlijks opgetrokken met zo'n 4 à 5% en lijkt veilig gelet op een payout van zo'n 45 à 60%.
Koers staat onder druk door dalende grondstoffenprijzen. Dividend yield > 5%, dividend wordt jaarlijks opgetrokken met zo'n 4 à 5% en lijkt veilig gelet op een payout van zo'n 45 à 60%.
AFBLIJVEN! Alle commodities zakken als nooit te voren.
jeukt om ze te kopen, heb retail estate deels verkocht in mijn "buitenland" portefeuille .
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Ja, daarom kan je ze nu ook goedkoop oppikken, Monrose. Dividend lijkt veilig, stijgt jaarlijks en commodities zullen niet eeuwig goedkoop blijven. BHP is ook zeer gediversifieerd, daarom verkies ik ze boven bv. Shell.
Zeezout,
Ik zie dat RPS serieus is teruggevallen dit jaar. Dividendevolutie nochtans indrukwekkend, zelfs ivm concurrent Arcadis. Ergens wolken aan de horizon?
Zeezout,
Ik zie dat RPS serieus is teruggevallen dit jaar. Dividendevolutie nochtans indrukwekkend, zelfs ivm concurrent Arcadis. Ergens wolken aan de horizon?
RPS haalt ongeveer 50% van zijn winst uit het segment 'Energy', dit is het segment dat actief is in de olie- en gas sector (opsporing, onderzoek en uitbating). Laat dit nu juist de sector zijn die de laatste tijd niet geliefd is op de beurs en je hebt je verklaring voor de daling.jens_dev schreef:...Ik zie dat RPS serieus is teruggevallen dit jaar. Dividendevolutie nochtans indrukwekkend, zelfs ivm concurrent Arcadis. Ergens wolken aan de horizon?
Het management is zich daar bewust maar ziet geen redenen tot paniek:
Merk op: bovenstaande quote dateert van voor de Saoudische interventie op de oliemarkt. Persoonlijk denk ik dat het aandeel nog enige tijd volatiel zal blijven maar dat de dividenden politiek zal standhouden. En op termijn zal de koers wel het dividend volgen.On a constant currency basis we expect to deliver good profit growth for the full year. Currency volatility, as well as the uncertainty affecting the oil and gas sector, make it difficult to anticipate the full year outturn with precision. However, year to date trading suggests we are on track to achieve market expectations
interim management statement 30 october 2014
Misschien zelfs een aankoopmoment? Ook de analisten blijven het aandeel gunstig gezind: Buy below 256 GBp
Beleggen in olie een interessante zaak nu?
Ik zie hier regelmatig aanbevelingen voor buitenlandse dividendaandelen.
Stoort het jullie dan niet dat je daar 2 keer de roerende voorheffing op betaalt?
Op zijn er trucs om dit (legaal) te omzeilen?
Stoort het jullie dan niet dat je daar 2 keer de roerende voorheffing op betaalt?
Natuurlijk stoort het ons enorm. Maar we zijn vooral op zoek naar sterke dividend groeiers. Als het oorspronkelijke netto dividend dan nog redelijk is (2 à 3 %) en de groei ervan is hoog (>8%) dan kan je op termijn sterke resultaten boeken - zeker als je het dividend herbelegd. Daarbij komt dat een sterk stijgend dividend meestal een stijging van de koers tot gevolg heeft.Blackbelt schreef:...Stoort het jullie dan niet dat je daar 2 keer de roerende voorheffing op betaalt?
De binnen- en buitenlandse banken houden de voorheffing in vooraleer u maar een cent ziet. Veel valt daar niet aan te tornen, tenzij u kapitaalkrachtig genoeg bent om een Luxemburgse Ruling af te dwingenBlackbelt schreef:...Op zijn er trucs om dit (legaal) te omzeilen?
Maar er is hoop voor buitenlandse aandelen binnen de EU. Een Belg heeft voor een Franse rechtbank bedongen dat de Franse Voorheffing van 15% onrechtmatig was en kan die in principe terugvorderen (OM gaat wel in beroep).
bron: nieuwe fiscale behandeling van uw dividenden op buitenlandse aandelen?
Er zijn ook landen zonder buitenlandse inhouding zoals het Verenigd Koninkrijk, daar zijn aardig wat dividendaandelen te vinden. Niet alleen 100% Britse bedrijven maar ook "dual-listed" bedrijven zoals Unilever plc (ULVR), Royal Dutch Shell Plc (RDSB) en BHP Billiton plc (BLT). Als je die daar koopt betaal je enkel 25% Belgische RV. Bij aankoop betaal je 0.5% Stamp Duty, een beetje te vergelijken met onze beurstaks maar dan enkel bij aankoop.
In de VS heb je "80/20 bedrijven", al ken ik er persoonlijk maar één: Philip Morris (PM). Bij die bedrijven betaal je enkel 15% bronheffing op het deel van de winst dat binnen de VS gegenereerd werd. In het geval van PM is voor 2014 het dividend voor 98% vrijgesteld van bronheffing.
In de VS heb je "80/20 bedrijven", al ken ik er persoonlijk maar één: Philip Morris (PM). Bij die bedrijven betaal je enkel 15% bronheffing op het deel van de winst dat binnen de VS gegenereerd werd. In het geval van PM is voor 2014 het dividend voor 98% vrijgesteld van bronheffing.
Blackbelt schreef:Ik zie hier regelmatig aanbevelingen voor buitenlandse dividendaandelen.
verdiep je eens in de werking van turbo's vooral turbo's met een zo laag mogelijk financieringsniveau zijn een alternatief voor rechtstreekse aandelen investering buitenlandse aandelen
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
@zeezout: de eindejaarslijstjes en toppicks voor 2015 worden stilaan bekend gemaakt. Ik ben benieuwd naar uw samenstelling en/of aanpassingen mbt zeezout20 voor 2015.
☺
☺
Tijdens dit weekend een paar aandelen na voor schuiven en goed opvolgen.
Laat de tips maar komen.
Ik hoop nog wat Elia op te pikken, maar dan moet het nog wat lager.
Laat de tips maar komen.
Ik hoop nog wat Elia op te pikken, maar dan moet het nog wat lager.
Zouden koerierdiensten geen interessante bedrijven kunnen zijn nu de brandstofprijzen zo fel gezakt zijn en met de verdere groei van e-commerce. Iedereen kijkt naar de vliegfirma's zoals Ryanair, maar voor UPS, DHL, ... is dit toch ook wel interessant?
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Maar dan ga je er van uit dat de daling van lange duur zal zijn.
Dat kan, maar het kan ook van niet.
Dat kan, maar het kan ook van niet.
Waarom kijk je niet eens naar de verpakkingsindustrie? Iedere online aankoop moet verstuurd en dus ook verpakt worden.reteiP schreef:...de verdere groei van e-commerce. Iedereen kijkt naar de vliegfirma's ...
Een voorbeeld is SMDS (GB0008220112) waar ik vroeger al eens een bericht (dividenden groei(°)) over geplaatst heb. Hier hun evolutie over de laatste 5 jaar:
De dip die je ziet in 2014 heeft te maken met de vrees voor vertraging van de Europese (vaste land) economie waar het grootse deel van hun inkomsten liggen. Ondertussen is gebleken dat die vertraging toch niet zo'n invloed had op hun zaken.
(°) Ter herinnering: hun dividenden