Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
sipef kan een koopwaardig aandeel zijn maar mooi jaarlijks stijgend is een beetje optimistisch gesteld
laatste drie dividenden sipef 1,27- 1,27 - 0,93
laatste drie dividenden sipef 1,27- 1,27 - 0,93
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
0,024 GBP bruto per aandeel. Dat is het dividend dat Debenhams vandaag heeft uitgekeerd.
De koers van het aandeel steeg de laatste paar maanden met 20%, maar zit nu blijkbaar tegen een zware weerstand aan te boksen. Misschien nog een uitloper van de zwakke resultaten van Sainsbury's alhoewel zij niet echt in hetzelfde segment zitten.
De koers van het aandeel steeg de laatste paar maanden met 20%, maar zit nu blijkbaar tegen een zware weerstand aan te boksen. Misschien nog een uitloper van de zwakke resultaten van Sainsbury's alhoewel zij niet echt in hetzelfde segment zitten.
ivm Debenhams, update vandaag:
Debenhams plc today announces its trading update for the 19 weeks to 10 January 2015.
Highlights
· Strongperformance in the key Christmas period: 4 weeks to 10 January
o LFL sales up 4.9%
o Online sales up 28.9%
· Record Group sales in the 7 days prior to Christmas
· Good performance on Black Friday within an existing Debenhams promotional event with sales in the week up 10.3%. Online orders on the day up 125%
· Good progress on the five priorities laid out at the Interims in April 2014
o 10 fewer days on promotion
o 12.1% increase in own bought full price sell-through
· Stock levels under control with terminal stock forecast at historically low levels
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Helaas, de verbetering van de brutomarge bij Debenhams is veel kleiner dan verhoopt. Vandaar de koersval, en het zal wellicht heel lang duren eer de koers zal herstellen. Niettemin blijft het aandeel zeer ondergewaardeerd en blijft het opwaarts potentieel aantrekkelijk. Bij mij blijven ze in ieder geval in port.
EDIT: op basis van een gelijkaardige vrije kasstroom in het huidige boekjaar ten opzichte van het vorige boekjaar, daalt de faire waarde per aandeel van £1,25 naar £1,17 volgens mijn waarderingsmodel. Dit betekent nog steeds een aantrekkelijk opwaarts koerspotentieel van 69%.
EDIT: op basis van een gelijkaardige vrije kasstroom in het huidige boekjaar ten opzichte van het vorige boekjaar, daalt de faire waarde per aandeel van £1,25 naar £1,17 volgens mijn waarderingsmodel. Dit betekent nog steeds een aantrekkelijk opwaarts koerspotentieel van 69%.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Jammer genoeg vorige maand gekocht en niet vandaag.
Marges gaan inderdaad onderaan de vork uitkomen, die verwachting leek me echter al in de prijs inbegrepen te zijn.
Marges gaan inderdaad onderaan de vork uitkomen, die verwachting leek me echter al in de prijs inbegrepen te zijn.
Voor wie nog een big cap zoekt in de drankenbusiness: Diageo:
Opgelet, is wel een firma met een hoge schuldgraad (weliswaar met zachte rente) en lage VKS marges.
Ook te koop op de Londonse beurs.Historically speaking, investors who bought shares of Diageo (NYSE:DEO) with a 3% starting dividend yield have done quite well with their rate of compounding from that point forward. If you bought shares of Diageo at the 3% yield point in 1996, you went on to compound at 11.3% annually. If you did it in 2003, you went on to compound at 11.5% annually. If you did it in 2006, you went on to compound at 9.5% annually. If you did it in 2010, you went on to compound at 14.3% annually. History is on your side when you initiate a position in Diageo with at least a 3% dividend yield.
At the time of this writing, Diageo trades at $115 per share and pays out a $3.54 annual dividend. That works out to a starting dividend yield of 3.07%. The reason why it is possible to use starting dividend yields as a guide with a company like Diageo is because the company tends to maintain a consistent payout ratio through the years, and earns a reliably predictable return on the retained profits kept by management to grow the business.
People often look for steady returns in their portfolio, and it's hard to think of a stock that is much steadier than Diageo. The payout ratio has been between 40% and 63% for the past twenty years, and currently sits at 54%. With its retained profits, Diageo has earned returns between 17% and 20% annually during each year for the past ten years. This has translated into an ability to grow earnings per share by 9.5% each year for the past ten years, despite paying out roughly half of its profits to shareholders each year.
Opgelet, is wel een firma met een hoge schuldgraad (weliswaar met zachte rente) en lage VKS marges.
Diageo is een van de aandelen die ik volg omdat het een drankenfabrikant is. Volgens mijn waarderingsmodel bedraagt de intrinsieke waarde £13,06 per aandeel (gebaseerd op 21x gemiddelde vks van de voorbije 5 jaar), wat dus ver onder de huidige koers van £18,87 ligt. Persoonlijk (maar dat is dus mijn eigen mening) vind ik het aandeel dus overgewaardeerd en is er dus nul komma nul veiligheidsmarge wanneer je nu zou kopen. Los daarvan kan het natuurlijk zijn dat de koers nog hoger gaat. Persoonlijk zou ik Diageo koopwaardig beginnen vinden aan een koers van max. £8,71 (opwaarts potentieel van 50%). Overigens zijn de vks-marges niet laag maar hoog en is de rentelast toch ook niet van de poes. Hoge schuldgraad idd.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
De verliezen met dit aandeel over de periode dat ik het bezit zijn serieus beperkt gebleven door de daling van de € tov de £.
Volgens uw model is het inderdaad overgewaardeerd gpv1. Bij negatief marktsentiment is het wel een stock die zal 'outperformen' + je kan accumuleren met keuzedividend. Heb wel vertrouwen in de permanente drankzucht van de mens.
Volgens uw model is het inderdaad overgewaardeerd gpv1. Bij negatief marktsentiment is het wel een stock die zal 'outperformen' + je kan accumuleren met keuzedividend. Heb wel vertrouwen in de permanente drankzucht van de mens.
een vriend van mij die zich uitsluitend bezighoudt met Europese biotech aandelen wees mij op Tigenix .... just FYI ....
I don't drink. You know, the routine grind drives me to drink. Tragedy, I take straight.
Zoek koopwaardige aandelen. Iemand tips?
NVAX
DPRX
DPRX
I don't drink. You know, the routine grind drives me to drink. Tragedy, I take straight.
Debenhams herstelt beetje bij beetje van de koersval van 9,4% van 13 januari (van 75.05p naar 68.00p). We zitten nu terug rond het niveau van voor de persmededeling.
Dus als ze straks weer een koersval kennen van >5%, direct bijkopen?
Ik ben erin gestapt aan 63 pence. Een extra pakketje aandelen in pond kan er altijd bij.
Ik ben erin gestapt aan 63 pence. Een extra pakketje aandelen in pond kan er altijd bij.
Koopwaardig is een relatief begrip. Misschien ook ineens een grens aangeven: 4% van de portefeuille? 5%? Ik zie me daar niet direct iemand 20.000€ in steken. Of toch?insider schreef:NVAX
DPRX
Het komt voor dat op de Belgische beurs zaakjes te doen zijn. Maar als je dan 250 stuks van 1.40€ vraagt ontploft de koers al. Dit, naast het extreme koersrisico van die lettersoep natuurlijk.
Ik heb ze al, ook aangeraden door een vriend.insider schreef:een vriend van mij die zich uitsluitend bezighoudt met Europese biotech aandelen wees mij op Tigenix .... just FYI ....
Alleen hoop ik dat het een andere vriend is dan degene die me ooit aangeraden heeft om Thrombogenics te kopen.