Te dure Telenet-tarieven
Re: Te dure Telenet-tarieven
Fredje_76 schreef:Voor die 92,- € op jaarbasis ga je toch niet wakker liggen zeker
Dit is de SPAARgidsFredje_76 schreef:stroomverbruik, wie ligt dààr nu wakker van ?
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
De waarheid is simpel in al haar eenvoud.
Zolang Telenet een monopolie op de kabel heeft, zal het zijn monopolie keihard uitspelen. Wie wil veranderen, en bij de kabel blijven, heeft geen alternatief. Slechts als er verschillende operatoren zich via de kabel 'kunnen' aanbieden, zal de prijs dalen, zoals in al onze buurlanden al is gebleken. Wanneer je even surft zal je merken dat het in onze buurlanden veel goedkoper is.
Wanneer is de GSM markt 'echt' opengebroken ? Op het ogenblik dat je van operator kon switchen, en je telefoonnummer behouden. Zo ook met internet. De operatoren zijn leep, en smeren hun klanten een mail adres aan eindigende op @telenet. be of @skynet.be.
Je mail adres kun je niet mee nemen naar je nieuwe operator. En deze rompslomp houdt mensen 'vast geklikt' bij hun huidige provider.
En ten slotte, ook aan de verkoop en verhuur van digicorders verdienen de operatoren mooi geld. Nochtans kan het anders, in sommige landen is deze standaard in de TV ingebouwd, bij ons niet.
Zolang Telenet een monopolie op de kabel heeft, zal het zijn monopolie keihard uitspelen. Wie wil veranderen, en bij de kabel blijven, heeft geen alternatief. Slechts als er verschillende operatoren zich via de kabel 'kunnen' aanbieden, zal de prijs dalen, zoals in al onze buurlanden al is gebleken. Wanneer je even surft zal je merken dat het in onze buurlanden veel goedkoper is.
Wanneer is de GSM markt 'echt' opengebroken ? Op het ogenblik dat je van operator kon switchen, en je telefoonnummer behouden. Zo ook met internet. De operatoren zijn leep, en smeren hun klanten een mail adres aan eindigende op @telenet. be of @skynet.be.
Je mail adres kun je niet mee nemen naar je nieuwe operator. En deze rompslomp houdt mensen 'vast geklikt' bij hun huidige provider.
En ten slotte, ook aan de verkoop en verhuur van digicorders verdienen de operatoren mooi geld. Nochtans kan het anders, in sommige landen is deze standaard in de TV ingebouwd, bij ons niet.
-
- Full Member
- Contacteer:
1) Tot 3 weken geleden had ik op 't Proximus-netwerk (waar alle operatoren op werken behalve Telenet die een monopolie heeft op de coax-kabel) een downloadsnelsheid van 6 mbps tov 160 mbps nu bij Telenet.Monrose schreef:@AndrewBourgeois
In Netto van november 2014 stonden de downloadsnelheden van alle operatoren en die liggen dicht bij elkaar.
Beste koop is mij Scarlett maar iedereen moet naar z'n eigen producten en eigen verlangens omzien.
Besparingen zijn niet gering volgens de informatie van Netto.
Dus zoals ik in mijn vorig bericht zei; opletten want op de koperkabel hangt de snelheid af van de afstand tot de centrale. Op 't platteland is 't niet rendebel om een ROP (een mini-centrale) te plaatsen om de 500 meter waardoor je gemiddeld verder van de centrale woont dan als je in een stadskern woont.
2) Telenet levert met hun Whoppa overal 160 mbps. Belgacom zit momenteel aan max 70 mbps en dit enkel voor de mensen die de ROP "voor hun deur zien staan". Voor de gemiddelde klant is het volgens wat ik zie 30 mbps ofzo.
Als er een krant schijft dat het allemaal dicht bij elkaar ligt dan is dat fout want 160 mbps is 't dubbele van 70 mbps die Proximus-klanten vaak niet eens halen.
Laatst gewijzigd door AndrewBourgeois op 12 december 2014, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Oh nee, onder SPAARgids begrijp ik: zoeken naar de beste rente op spaarboekjes, zoeken naar de beste voorwaarden voor hypothecaire leningen, ervaringen delen over aandelen, obligaties, fondsen etc...JW1 schreef:Fredje_76 schreef:Voor die 92,- € op jaarbasis ga je toch niet wakker liggen zekerDit is de SPAARgidsFredje_76 schreef:stroomverbruik, wie ligt dààr nu wakker van ?
Op levenskwaliteit wil en kan ik gewoon niet sparen. Waarmee ik niet bedoel dat ik geld door ramen en deuren gooi, maar kwaliteit heeft nu eenmaal zijn prijs en je leeft maar één keer
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Die 92 euro meerverbruik van testaankoop kan gewoon niet, is simpel na te rekenen, ben een veelkijker en als ik mijn verbruik reken a rato van 12 h kijken per dag kom ik op een verbruik van 32 euro per jaar (eenheidstarief ecopower). Zelfs bij constant gebruik 24 uur per dag geraak je nog maar aan 63 euro. Reken een verbruik van 30 W per uur en mijn digicorder zit daar altijd onder en bij slaapstand nog veel minder. Trek trouwens ook geregeld de stekker uit.
Zit ook al meer dan 10 jaar bij Telenet en vind de prijs / kwaliteit prima, zie alvast geen valabel alternatief voor mij in België en Belgacom komt er bij nooit meer binnen, zelfs niet gratis.
Wat ik mij ook afvraag hoe het mogelijk is dat Telenet zou kunnen gedwongen worden om de kabel in de toekomst open te stellen. Telenet is toch een privé bedrijf die destijds veel betaald heeft om de kabel over te nemen, een kabel die toen veel jaren niet onderhouden was. De gemeentes en intercommunales vaarden er toen wel mee. Ze kunnen huiseigenaren toch ook niet verplichten daklozen op te nemen of is er een clausule opgenomen destijds bij de verkoop van de kabel, zeg maar een recht van inwoon.
Zit ook al meer dan 10 jaar bij Telenet en vind de prijs / kwaliteit prima, zie alvast geen valabel alternatief voor mij in België en Belgacom komt er bij nooit meer binnen, zelfs niet gratis.
Wat ik mij ook afvraag hoe het mogelijk is dat Telenet zou kunnen gedwongen worden om de kabel in de toekomst open te stellen. Telenet is toch een privé bedrijf die destijds veel betaald heeft om de kabel over te nemen, een kabel die toen veel jaren niet onderhouden was. De gemeentes en intercommunales vaarden er toen wel mee. Ze kunnen huiseigenaren toch ook niet verplichten daklozen op te nemen of is er een clausule opgenomen destijds bij de verkoop van de kabel, zeg maar een recht van inwoon.
het gras is altijd groener aan de overkant
+1 (en zelfs niet als ze geld bij zouden geven)kweeni schreef:Zit ook al meer dan 10 jaar bij Telenet en vind de prijs / kwaliteit prima, zie alvast geen valabel alternatief voor mij in België en Belgacom komt er bij nooit meer binnen, zelfs niet gratis.
en wat kan je met die extra 90 mbps doen dat je niet kan met 70 of zelfs veel minder?, zit hier zelf met 6 mbps en wat mis ik?AndrewBourgeois schreef:
2) Telenet levert met hun Whoppa overal 160 mbps. Belgacom zit momenteel aan max 70 mbps en dit enkel voor de mensen die de ROP "voor hun deur zien staan". Voor de gemiddelde klant is het volgens wat ik zie 30 mbps ofzo.
Als er een krant schijft dat het allemaal dicht bij elkaar ligt dan is dat fout want 160 mbps is 't dubbele van 70 mbps die Proximus-klanten vaak niet eens halen.
Het is niet die 92 euro van ta, maar van monrose.kweeni schreef:Die 92 euro meerverbruik van testaankoop kan gewoon niet,
http://www.hln.be/hln/nl/929/TV-Gids/ar ... l?show=art" onclick="window.open(this.href);return false;Wat ik mij ook afvraag hoe het mogelijk is dat Telenet zou kunnen gedwongen worden om de kabel in de toekomst open te stellen.
Telenet verkoopt ook een ci+ module. Voor 70 euro werk je dan met je ingebouwde digitale tv ipv de digicorder.patrick1 schreef:
Helaas werkt dat niet voor alle tv's (da's dan ook mijn kritiek op de test-aankoop 'hoera'-berichten daarover).
De 2 jaar oude tv hier heeft enkel CI, geen CI+.
CI+ is zelfs niet voldoende, "Televisies zullen ook 'Telenet gecertificeerd' moeten zijn"
http://www.fwdmagazine.be/fwd/147596/is ... -digibox-/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lijst met geschikte tv-toestellen: http://telenet.be/nl/tv-met-een-kaartje" onclick="window.open(this.href);return false;
CI+ is zelfs niet voldoende, "Televisies zullen ook 'Telenet gecertificeerd' moeten zijn"
http://www.fwdmagazine.be/fwd/147596/is ... -digibox-/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lijst met geschikte tv-toestellen: http://telenet.be/nl/tv-met-een-kaartje" onclick="window.open(this.href);return false;
dat is dan het officiele verhaal.J Lawieck schreef:Helaas werkt dat niet voor alle tv's (da's dan ook mijn kritiek op de test-aankoop 'hoera'-berichten daarover).
er zijn nog alternatieven.
als er een vrij ci slot aanwezig is.
Estate Guru believer.
bij mij werkt dit prima.
Je kan er wel niet alles mee doen zoals met een digicoder. Er is geen interactiviteit. Je kan bvb geen films opvragen of zo.
Alleen heb je de beeldkwaliteit, de extra zenders en de tv gids.
Ik heb al gekeken om van provider te veranderen (proximus, scarlet, tv vlaanderen, ...) maar vindt geen beter alternatief.
Scarlet is goedkoper maar dan verlies ik nat. geografic waar ik wel veel naar kijk.
Proximus is duurder
Je kan er wel niet alles mee doen zoals met een digicoder. Er is geen interactiviteit. Je kan bvb geen films opvragen of zo.
Ik heb al gekeken om van provider te veranderen (proximus, scarlet, tv vlaanderen, ...) maar vindt geen beter alternatief.
Scarlet is goedkoper maar dan verlies ik nat. geografic waar ik wel veel naar kijk.
Proximus is duurder
Als je tv een CI+ slot heeft werkt het volgens mij altijd ook al is het niet door Telenet gecertificeerd.J Lawieck schreef:Helaas werkt dat niet voor alle tv's (da's dan ook mijn kritiek op de test-aankoop 'hoera'-berichten daarover).
Van de niet gecertificeerde tv's staan de zenders wel niet altijd in de Telenet volgorde.
Heeft Scarlet ook een box voor opnames e.d.? Iemand die de vergelijkende tabel met snelheden uit Netto kan posten?
Kan je ook programma's opnemen via een externe harde schijf als je met zo'n CI+ kaartje werkt ??nuyttie schreef:bij mij werkt dit prima.
Proximus is duurder
Mss dat snow een alternatief is, zelfde prijs als scarlet maar dan heb je na geo wel in je aanbod...