Intervest Offices and Warehouses - IO & W
TIP
Re: Intervest Offices and Warehouses - IO & W
Poldermol: juist, ware het niet dat IO&W zelf reeds aangegeven heeft (resultaten Q1) dat de winst dit jaar waarschijnlijk lager zal uitvallen. Vandaar mijn voorzichtige aanpak. Hopelijk onterecht.
Halfjaarlijks financieel verslag 1H2014
Verlenging van huurovereenkomsten voor 16 % van de totale jaarlijkse huurinkomsten van de bevak, waaronder deze met drie belangrijke huurders (HP Belgium, Nike Europe en CEVA Logistics).
Bezettingsgraad: 85 % op 30 juni 2014; de bezettingsgraad van de kantoorportefeuille is in het eerste semester van 2014 toegenomen met 1 % tot 83 %, die van de logistieke portefeuille bedraagt 90 % op 30 juni 2014.
Turn-key solutions: 2.700 m² voor Cochlear in Mechelen Campus in uitvoering.
Verkoop van een niet-strategisch pand (0,5 % van de vastgoedportefeuille).
Daling van de reële waarde van de bestaande vastgoedportefeuille met 0,4%.
Operationeel uitkeerbaar resultaat per aandeel: € 0,78 in het eerste semester van 2014 (€ 0,85 in het eerste semester 20133).
Succesvolle private plaatsing van obligaties voor € 60 miljoen met looptijd van 5 en 7 jaar.
Keuzedividend over boekjaar 2013: 42,75 % van de aandeelhouders kiest voor aandelen.
Schuldgraad: 49,8 %.
Dividend uitkeringspercentage van 90 %.
Verwacht brutodividend 2014 tussen € 1,33 en € 1,42 per aandeel ( € 1,53 voor boekjaar 2013).
Verlenging van huurovereenkomsten voor 16 % van de totale jaarlijkse huurinkomsten van de bevak, waaronder deze met drie belangrijke huurders (HP Belgium, Nike Europe en CEVA Logistics).
Bezettingsgraad: 85 % op 30 juni 2014; de bezettingsgraad van de kantoorportefeuille is in het eerste semester van 2014 toegenomen met 1 % tot 83 %, die van de logistieke portefeuille bedraagt 90 % op 30 juni 2014.
Turn-key solutions: 2.700 m² voor Cochlear in Mechelen Campus in uitvoering.
Verkoop van een niet-strategisch pand (0,5 % van de vastgoedportefeuille).
Daling van de reële waarde van de bestaande vastgoedportefeuille met 0,4%.
Operationeel uitkeerbaar resultaat per aandeel: € 0,78 in het eerste semester van 2014 (€ 0,85 in het eerste semester 20133).
Succesvolle private plaatsing van obligaties voor € 60 miljoen met looptijd van 5 en 7 jaar.
Keuzedividend over boekjaar 2013: 42,75 % van de aandeelhouders kiest voor aandelen.
Schuldgraad: 49,8 %.
Dividend uitkeringspercentage van 90 %.
Verwacht brutodividend 2014 tussen € 1,33 en € 1,42 per aandeel ( € 1,53 voor boekjaar 2013).
Tussentijdse mededeling - resultaten Q3
Merk op dat de ondergrens van het dividend licht opgetrokken is tov de publicatie van de halfjaarresultaten. De bovengrens bleef ongewijzigd. Ten opzichte van deze nieuwe ondergrens (€1.37) en de slotkoers van gisteren (€21.95) betekent dit een netto dividend van 4.68%In het logistiek segment is 7 % van de huurcontracten van de portefeuille vroegtijdig verlengd in het derde kwartaal van 2014 voor een jaarlijks huurvolume van circa € 1,3 miljoen.
Lichte toename van de huurinkomsten met 0,5 % in de eerste negen maanden van 2014 ten opzichte van de eerste negen maanden van 2013.
Quasi stabiele bezettingsgraad: 85 % (86 % op 31 december 2013).
Operationeel uitkeerbaar resultaat per aandeel in de eerste negen maanden van 2014: € 1,15 (€ 1,26 in eerste negen maanden van 2013).
Daling van de reële waarde van de vastgoedportefeuille voor de eerste negen maanden van 2014 met 0,8 %1.
Schuldgraad: 49,0 %.
Optimalisatie van de spreiding van de vervaldagen van de kredietlijnen door herfinanciering van 20 % van de kredietlijnen (€ 59 miljoen).
Verwacht brutodividend voor boekjaar 2014 per aandeel: tussen € 1,37 en € 1,42 (€ 1,53 voor boekjaar 2013) wat neerkomt opeen brutodividendrendement van circa 6,5 % op basis van de slotkoers op 30 september 2014 (€ 21,49).
Omvorming naar het statuut van gereglementeerde vastgoedvennootschap (GVV) is goedgekeurd door de algemene vergadering van aandeelhouders op 27 oktober 2014.
tijdens de dip van de laatste weken dit aandeel opnieuw opgepikt, staat nu ineens wee 10% in de plus.
verkoop order staat op 22,45
kom op INTO
hoop nog een paar schommelbewegingen mee te pikken vooraleer er een dividend aankomt
verkoop order staat op 22,45
kom op INTO
hoop nog een paar schommelbewegingen mee te pikken vooraleer er een dividend aankomt
Intervest Offices zet de transformatie van kantoren naar logistiek ( & Warehouses) verder:
bron: persbericht
De vergoeding voor de inbreng gebeurt wel door de uitgifte van nieuwe aandelen. Even afwachten wat deze kapitaalverhoging zal betekenen voor de koers. In principe is alles afgehandeld tegen een faire waarde, maar als de markt het woord kapitaalsverhoging hoort dan is de reactie meestal negatief (op korte termijn)Intervest Offices & Warehouses verwerft een logistieke site van circa 77.000 m² in Limburg voor € 33 miljoen.
Het aandeel logistiek vastgoed in de portefeuille neemt toe tot 45 %.
...
Deze verwerving geeft Intervest Offices & Warehouses een bruto aanvangsrendement van circa 8,1 %, wat bij volledige verhuring van de site nog kan toenemen tot circa 9 % bruto aanvangsrendement.
bron: persbericht
http://www.intervest.be/k/n75/news/view ... e-uit.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Analist Koen Overlaet van KBC Bolero gaf gisteren een positief advies over de groep. Een aantrekkelijke waardering en het vooruitzicht op een stabiel dividend (mede door de transformatie tot 'Warehouses') waren de redenen. Het resultaat was zichtbaar in de koerssprong: +2.4%
IOW heeft in een BAV vandaag de verwerving van een logistiek goed in Opglabbeek goedgekeurd. De verwerving gebeurt door de uitgifte van 1.366.564 nieuwe aandelen aan €19.16. De huidige koers van het aandeel is €23.25. Deze nieuwe aandelen geven evenwel geen recht op het dividend voor 2014, dat op bruto €1.40 geschat wordt. Deze coupon wordt morgen 23 december onthecht. Uitkijken voor een (forse !) koersreactie morgen.
persbericht
persbericht
Hoeveel zie jij ze zakken Belca?
In normale omstandigheden zouden ze ongeveer zakken met het bruto dividend (€1.40). Diegenen die vandaag het aandeel in port hebben zouden morgen (of toch binnen drie dagen) een lijn in hun port moeten zien die deze coupon voorstelt.
Alles hangt evenwel af van wat de nieuwe eigenaar van die 1.6M aandelen er mee doet. In principe kunnen deze aandelen vanaf 29 december verhandeld worden. Ik denk niet dat de nieuwe eigenaar zo rap zal handelen: hij/zij zal ook wel voor het rendement kiezen.
Maar het is koffiedik kijken naar de reactie van de kleine belegger: hoe zal die reageren op deze onverwachte knip? Zijn er stop losses die zullen springen? Niet te voorspellen.
Ik blijf evenwel mijn aandelen behouden. Risico/div rendement lijkt me aanvaardbaar en management heeft een duidelijke strategie.
Alles hangt evenwel af van wat de nieuwe eigenaar van die 1.6M aandelen er mee doet. In principe kunnen deze aandelen vanaf 29 december verhandeld worden. Ik denk niet dat de nieuwe eigenaar zo rap zal handelen: hij/zij zal ook wel voor het rendement kiezen.
Maar het is koffiedik kijken naar de reactie van de kleine belegger: hoe zal die reageren op deze onverwachte knip? Zijn er stop losses die zullen springen? Niet te voorspellen.
Ik blijf evenwel mijn aandelen behouden. Risico/div rendement lijkt me aanvaardbaar en management heeft een duidelijke strategie.
Dus als ik het goed begrijp wordt de coupon van het dividend 2014 plots morgen geknipt en de juiste waarde van de coupon wordt volgend jaar in april/mei door de algemene vergadering nog bepaald? Gaat er dan voor 2014 geen keuzedividend zijn?
Zo heb ik het ook begrepen.landethk schreef:Dus als ik het goed begrijp wordt de coupon van het dividend 2014 plots morgen geknipt en de juiste waarde van de coupon wordt volgend jaar in april/mei door de algemene vergadering nog bepaald? ...
Het keuzedividend kan nog altijd. De exacte waarde van de coupon wordt idd pas op de algemene vergadering goedgekeurd; Indien het een keuzedividend wordt zoals de voorbije twee jaren, dan wordt ook op die vergadering de omruilcoëfficient vastgelegd. Niet belet je dan om de coupons (die in je port reeds zijn) om te ruilen in nieuwe aandelen (eventueel, en liefst, nog met een korting op de dan geldende prijs)landethk schreef:...Gaat er dan voor 2014 geen keuzedividend zijn?
Ze hebben trouwens een obligatie die in juni 2015 vervalt. Dus zullen ze geld nodig hebben om die terug te betalen. Een keuzedividend wordt dan een van de mogelijke geldbronnen.
Bedankt Belca2, prima info.
We gaan eens een optimistisch aankoopbod lanceren wie weet bijt de vis
We gaan eens een optimistisch aankoopbod lanceren wie weet bijt de vis
Wat betreft die obligatie die vervalt, deze is reeds gedekt door de financieringen die ze dit jaar reeds gedaan hebben om in te spelen op de lagere rentevoeten.
Goed gespot Gerard38. IOW heeft idd op 19 maart €60M opgehaald in een private plaatsing (waardoor ze zelfs gedurende een jaar dubbele interest betalen: op de bestaande en nu ook op de nieuwe). Niettegenstaande ze klaarblijkelijk geld hadden, hebben ze later in mei toch een keuzedividend voor dit jaar (2014) aangekondigd. Afgaande op dit precedent zie ik dan ook geen bedreiging voor de keuze van volgend jaar.