Lotus Bakeries
TIP
Re: Lotus Bakeries
De Tijd is nu ook overtuigd dat Lotus naar 1000 EURO gaat.Monrose schreef:Effekes wachten op 1000 EURO per aandeel.
Dat wist ik reeds lang.
Is Lotus volgens jullie nog koopwaardig?
Ah ja ? Het is al een jaar aan een stuk net NIET.Monrose schreef:De Tijd is nu ook overtuigd dat Lotus naar 1000 EURO gaat.Monrose schreef:Effekes wachten op 1000 EURO per aandeel.
Dat wist ik reeds lang.
Als "analisten" het beginnen aanprijzen let dan heel goed op wat je doet.
Maar het is een schitterend aandeel.
@Zeus
LB is altijd koopwaardig, want enorme groeiratio in België, in EU, in US, in Zuid-Amerika, in Asia ...
LB reeds jaren in portefeuille en zolang dergelijke groeitempo's aanhoudt, zal ik LB graag houden.
LB klopt ook elk jaar de beurs en dat zal ook in de volgende jaren blijven.
LB is altijd koopwaardig, want enorme groeiratio in België, in EU, in US, in Zuid-Amerika, in Asia ...
LB reeds jaren in portefeuille en zolang dergelijke groeitempo's aanhoudt, zal ik LB graag houden.
LB klopt ook elk jaar de beurs en dat zal ook in de volgende jaren blijven.
2012 en 2013 werden gekenmerkt door hoge investeringsuitgaven. Laten we nu even van een optimistisch scenario uitgaan: Stel dat Lotus zijn omzet de komende 5 jaar (2014-2018) telkens met 5% kan doen groeien en dat we daar telkens een vrije kasstroom-marge van 8% op toepassen, dan komen we uit op een gemiddelde vrije kasstroom van €30,8 miljoen over die 5 jaar. Vermenigvuldigd met een multiple van 21 komen we dan uit op een faire marktkapitalisatie van €646,8 miljoen. Dat is een stuk minder dan de huidige marktkapitalisatie van €778 miljoen. Wanneer je aan de huidige koers koopt betaal je m.i. dus 1) te duur, en 2) je hebt dus geen enkele veiligheidsmarge. Mijn conclusie is dan ook: afblijven van dit aandeel. Er zijn veel andere aandelen waar je enorm veel meer waar voor je geld krijgt.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
@GPV
Debenham?????
We zullen zien. LB zal enkel stijgen op lange termijn.
Debenham?????
We zullen zien. LB zal enkel stijgen op lange termijn.
@Monrose
Wat zou er mis zijn met Debenhams ? Dat aandeel is sterk ondergewaardeerd en vroeg of laat zal dit gecorrigeerd worden (dat kan snel gaan of dat kan jaren duren). Bovendien heb ik een schitterend track record (jij ook?), dus ik heb er alle vertrouwen in.
Wat zou er mis zijn met Debenhams ? Dat aandeel is sterk ondergewaardeerd en vroeg of laat zal dit gecorrigeerd worden (dat kan snel gaan of dat kan jaren duren). Bovendien heb ik een schitterend track record (jij ook?), dus ik heb er alle vertrouwen in.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
@GPV
Ik twijfel niet aan GPV en aan z'n kennis, maar Debenham onderging een forse klap. Kan gebeuren op de beurs. Heb ik ook reeds meegemaakt en wachten is dan idd. de boodschap, maar LB is reeds jaren m'n alltime favorite op de beurs. Ook toen analisten opriepen om te verkopen, heb ik dat niet gedaan. Gelukkig maar!
Ik twijfel niet aan GPV en aan z'n kennis, maar Debenham onderging een forse klap. Kan gebeuren op de beurs. Heb ik ook reeds meegemaakt en wachten is dan idd. de boodschap, maar LB is reeds jaren m'n alltime favorite op de beurs. Ook toen analisten opriepen om te verkopen, heb ik dat niet gedaan. Gelukkig maar!
1000 EURO is voor één dezer dagen. Deze psychologische grens zal zeker doorbroken worden.Monrose schreef:LB is op weg naar 1000 EURO!
Wie koopt nu nog Lotus aan zulke koersen.
Vandaag voor de eerste keer 1000 euro !
Vandaag voor de eerste keer 1000 euro !
En dat moet een aandeelhouder van Kinepolis zeggen?jens_dev schreef:Wie koopt nu nog Lotus aan zulke koersen.
Kinepolis is veel duurder dan LB.
LB heeft een schitterende groeiratio en Kinepolis niet.
Veel beleggers kopen LB, want koers LB stijgt fors. Zowel gisteren als vandaag.
De psychologische weerstand van 1000 EURO werd zeer gemakkelijk genomen.
Lotus heeft blijkbaar LU opgekocht.
Nu ook al LU koekjes te krijgen met speculaaspasta
@ Jhn,Jhn schreef:Lotus heeft blijkbaar LU opgekocht.
Dat klopt niet. Lu stopt met z'n alternatief op de Dinosauruskoeken van Lotus.
De weg voor LB naar verdere groei is "wide open".