groei en dividend aandelen
TIP
Re: groei en dividend aandelen
@Zeezout, ziet er een solide lijstje aandelen uit. Een paar van de aandelen zitten ook in mijn portofolio. Bedankt om een deel van uw huiswerk te delen
Een goed 2015 toegewenst met hopelijk veel dividendjes

Een goed 2015 toegewenst met hopelijk veel dividendjes

Mooi lijstje zeezout. Je hebt toch ook buitenlandse aandelen of niet?
http://www.iexprofs.nl/Column/Opinie/14 ... 1420558193" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben u gevolgd met Bpost, was al lang aan het twijfelen.zeezout schreef:met klassieke muziek op achtergrond even kijken wat de zeezoutjes vorig jaar gedaan hebben.
Gemiddeld stijging van 15,21 % wat beter is dan de Bel20 die "maar" 12,4 % hoger ging
sinds ze hier staan(1/8/2013) zitten we aan 29,7 % tegen 19,0 % voor de Bel 20
Dit is zonder dividendjes en kosten en in de veronderstelling dat je van ieder aandeel precies evenveel koopt.
wat ik voor alle duidelijkheid niet doe of aanraad, Heb veel meer AB INBEV dan Texaf of Pairi Daiza
Mijn werkelijk resultaat ligt nog wat hoger, ben nu 20 jaar bezig en het actuarieel rendement is nu 9,8 % over 20 Y
over de laatste 10 jaar 8,3 % en over de laatste 5 jaar 13,5 %
Geen mega winsten maar toont wel aan dat je met dit soort gewone Belgische aandelen op langere termijn wel vrij stabiele resultaten kunt halen.halen.
Wat brengt 2015 ? Geen idee , de leukste periode met de jaar resultaten breekt nu aan.
De zeezoutjes starten met volgende ploeg met hoogste score eerst
AB INBEV, Home invest, Arseus, Warehouse Estates, Ageas, WDP, Pairi Daiza (kleine positie in werkelijkheid niet het aandeel om heel je fortuin in te steken) Nationale bank kinepolis sioen vandevelde lease invest (andere bevaks kunnen ook, ik neem er max 4 op owv spreiding) melexis, bpost (nieuw) Econocom gbl
voor de laatste plaatsjes komen er meerdere in aanmerking deze zijn dan ook de kandidaten om verkocht te worden als er een niet zeezoutje positief uit de hoek komt bij het jaar resultaat (atenor, gimv, terbeke,umicore, resilux,sofina,...)
exmar (dividendgroei onzeker), solvac, texaf ( kleine positie dividendgroei zou wel eens lagere versnelling kunnen gaan) en zetes (eigenlijk wat duur maar zou wel eens een dividend sprong kunne maken)
Elia valt dus uit de Zeezoutjes ten voordelen van bpost.
in bijlage het rekenwerk achter de zeezoutjes hopelijk zonder fout
PS : Heb al de zeezoutjes zelf in portefeuille, doe zelf je huiswerk en beschouw dit niet als een aankooplijstje
veel succes aan iedereen in 2015
2 weken geleden Bpost gekocht, al zeker geen spijt van.
Zeezout: wat vind jij van banimmo?
ik volg banimmo niet (geen groeiende dividenden) heb er geen mening over.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
zeezout schreef:ik volg banimmo niet (geen groeiende dividenden) heb er geen mening over.
@Zeezout,
Analisten spreken van dividend van 10% over 2015.
http://www.tijd.be/markten_live/nieuws_ ... 5-3453.art" onclick="window.open(this.href);return false;
prima voor de banimmo aandeelhouders en analisten.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
@Zeezout,
Misschien jouw duur geworden aandelen als Bpost, Kinepolis, Van de Velde ruilen voor Banimmo?
Misschien jouw duur geworden aandelen als Bpost, Kinepolis, Van de Velde ruilen voor Banimmo?
zal volgend jaar na de jaar resultaten er eens over nadenken 

zeezout schreef:zal volgend jaar na de jaar resultaten er eens over nadenken
@Zeezout,
Met alle respect, maar dan vrees ik dat jij te laat zal zijn en Banimmo 9 EURO zal staan. Koers klimt nog altijd hoger en hoger na het heugelijke nieuws van vorige week. Volkomen terecht en ik verwacht koersen van 9 EURO. 'k Denk vooral dat beleggers er snel moeten bij zijn.
Banimmo is denk ik geen aandeel voor Zeezout. Zijn systeem is gebaseerd op stijgende dividenden en niet fluctuerende dividenden zoals bij Banimmo. If you have a system that works, stick to it!
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Heeft er iemand tips voor aandelen te kopen ?
Die een mooi dividend geven..
Die een mooi dividend geven..
Lees dit topic door...
De eerste dividendaankondigingen van de zeezoutjes waren allen meevallers.
Iedereen verhoogd zijn dividend. Lease Invest hint erop dat volgend jaar dividend status quo zal blijven. Mogelijk vervang ik ze door een andere bevak. Wereldhave ? Care Property ?
Buiten de zeezoutjes viel Barco op. Barco verhoogde zijn dividend maar groeivoet &vooruitzichten zijn niet zodanig om opgenomen te worden.
Dividendvrhogingen van Fagron en Ageas zorgen ervoor dat ze over AB INBEV springen in de zeezout score, AB INBEV zal sterke cijfers moeten tonen om eerste plaats te behouden.
Ook even nagegaan hoe de zeezoutjes het er dit jaar van af brengen.
Ze kloppen de Bel20 nipt met 1%. Meestal kan ik de beurs niet kloppen als het stijl omhoog gaat.
Melexis econocom kinepolis texaf (dividend opnieuw +20% ) , nieuwkomer bpost en sioen maken het mooie weer.
Exmar, NBB en Fagron zijn de kneusjes, de eerste twee moeten dividend nog bekendmaken en komen in aanmerking om de lijst te verlaten. Fagron verhoogt dividend meeer dan verwacht. Koers reageert eerder negatief. Aandeel zit in een controverse met believers en disbelievers (net als ageas). Simpel voor zeezout, hij kijkt enkel naar dividendgroei en laat al de rest aan zicht voorbij gaan.
Volgende week drukste week van jaar , heel wat dividendaankondigen te verwachten,
Iedereen verhoogd zijn dividend. Lease Invest hint erop dat volgend jaar dividend status quo zal blijven. Mogelijk vervang ik ze door een andere bevak. Wereldhave ? Care Property ?
Buiten de zeezoutjes viel Barco op. Barco verhoogde zijn dividend maar groeivoet &vooruitzichten zijn niet zodanig om opgenomen te worden.
Dividendvrhogingen van Fagron en Ageas zorgen ervoor dat ze over AB INBEV springen in de zeezout score, AB INBEV zal sterke cijfers moeten tonen om eerste plaats te behouden.
Ook even nagegaan hoe de zeezoutjes het er dit jaar van af brengen.
Ze kloppen de Bel20 nipt met 1%. Meestal kan ik de beurs niet kloppen als het stijl omhoog gaat.
Melexis econocom kinepolis texaf (dividend opnieuw +20% ) , nieuwkomer bpost en sioen maken het mooie weer.
Exmar, NBB en Fagron zijn de kneusjes, de eerste twee moeten dividend nog bekendmaken en komen in aanmerking om de lijst te verlaten. Fagron verhoogt dividend meeer dan verwacht. Koers reageert eerder negatief. Aandeel zit in een controverse met believers en disbelievers (net als ageas). Simpel voor zeezout, hij kijkt enkel naar dividendgroei en laat al de rest aan zicht voorbij gaan.
Volgende week drukste week van jaar , heel wat dividendaankondigen te verwachten,
-
- VIP member
- Contacteer:
Zoals steeds mijn oprechte dank Zeezout !zeezout schreef:De eerste dividendaankondigingen van de zeezoutjes waren allen meevallers.
Jouw bijdragen zijn voor deze webstek het Zout der aarde. Zij alleen al maken het volgen ervan waard. En je lijst heeft me nog geen windeieren gelegd ! héhé