Dollar vs Euro
TIP
Re: Dollar vs Euro
Men zegt dat je goede zaken hebt gedaan indien je vorig jaar bvb. voor 10.000€ aan dollars hebt gekocht en als je op vandaag verkoopt. Hoe komt dit dan? Hoe zit dit principe in elkaar?
Kijk gewoon naar de wisselkoers bijvoorbeeld op 1 jaar hier http://finance.yahoo.com/echarts?s=EURU ... teractive#
Wie gisteren dollars kocht heeft zelfs al goede zaken gedaan...
Wie gisteren dollars kocht heeft zelfs al goede zaken gedaan...
Alles heeft een prijs, dus ook een munt. Wanneer bv. de Europese Centrale Bank beslist om "euro's bij te drukken", komen er meer euro's in roulatie, en daalt de waarde van de euro. Dus kan je met één dollar nu méér euro's kopen dan een jaar geleden.
Stel bv. dat je vorig jaar 1000 euro aan dollars heb gekocht, dan zal je daar ongeveer 1.300 dollar voor gekregen hebben.
Stel dat je die dollars nu verkoopt, krijg je daar nu ongeveer 1150 euro voor. Meer euro's dus, want de euro is minder waard geworden.
In euro uitgerekend maak je dus een winst van 15%.
Stel bv. dat je vorig jaar 1000 euro aan dollars heb gekocht, dan zal je daar ongeveer 1.300 dollar voor gekregen hebben.
Stel dat je die dollars nu verkoopt, krijg je daar nu ongeveer 1150 euro voor. Meer euro's dus, want de euro is minder waard geworden.
In euro uitgerekend maak je dus een winst van 15%.
heb twee fondsen in dollar nl. Amundi AM international sicav en Morgan Stanley sicav global brand. Deze hebben de laatste maanden veel opgebracht, niet zozeer maar ook de stijging van het fonds maar vooral de stijging van de dollar. Vandaag staat de dollar 0,89 EUR. Enkele maanden geleden was dat nog 0.74 EUR. Dart is een stijging van +/-20%. Het eerste fonds steeg met 9%. Het tweede met +/- 11%. ( toestand vergeleken met begin juli 2014) M.a.w. op 6/7 maanden tijd een gemiddelde winst van 30%.
Ga nochtans niet verkopen want ik zie geen alternatieven.
Ga nochtans niet verkopen want ik zie geen alternatieven.
Een jaar geleden kreeg je voor 10 000EUR om en bij de $13 600 tegen een koers van 1.36, want 10 000 x 1.36 is 13 600.bertVW schreef:Men zegt dat je goede zaken hebt gedaan indien je vorig jaar bvb. voor 10.000€ aan dollars hebt gekocht en als je op vandaag verkoopt. Hoe komt dit dan? Hoe zit dit principe in elkaar?
Nu staat de koers 1.123 dus bij verkoop krijg je nu 12 110EUR (13 600 / 1.123).
De pond ook niet vergeten
http://www.wisselkoers.nl/pond" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.wisselkoers.nl/pond" onclick="window.open(this.href);return false;
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Nadat de EURO de jongste weken veel terrein moest prijsgeven, herstelt de EURO vandaag. Bijzonder raar allemaal.
-
- Full Member
- Contacteer:
Lijkt mij typisch geval van "buy the rumor, sell the news"
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Herstel? +0.75% ??
Wacht tot N-Y open gaat.
Wacht tot N-Y open gaat.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Hoe lang duurt het nog tot voor de € pariteit van de $ bereikt ?
Het gaat verbazend goed vooruit !!!.
Het gaat verbazend goed vooruit !!!.

- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Tja was het wel de moeite om dollars te kopen; Europese beurs blijkt gewoon evenveel te stijgen als de euro moest prijsgeven afgelopen maanden;
Wie wordt er straks rijker van deze valuta oorlog ?
In USD-genoteerde Europese ETF's of fondsen belegd had je dubbele winstJulusCesar schreef:Tja was het wel de moeite om dollars te kopen; Europese beurs blijkt gewoon evenveel te stijgen als de euro moest prijsgeven afgelopen maanden;

Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Dit kan ik niet echt volgen....ook al stonden die etf's in usd de achterliggende waardes waren euro.
Maar je had er wel USD voor gekocht, die ook in waarde steeg.JulusCesar schreef:Dit kan ik niet echt volgen....ook al stonden die etf's in usd de achterliggende waardes waren euro.
Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Zal wel met de Dollar te maken hebben zeker ? Midden vorig jaar kregen we bij Bangkok bank nog 43,00 Baht voor een Euro , nu bij dezelfde bank gezakt naar 35,36 Baht voor een Euro . Dus verlies je zomaar efkes 189 euro wanneer je 1.000 euro wilt omwisselen naar Thai Baht