Overschrijving van Spaarplusrekening naar Zichtrekening
Overschrijving van Spaarplusrekening naar Zichtrekening
Ik heb 3 of 4 dagen geleden een overschrijving gedaan bij Rabobank , en wel van de Spaarplusrekening naar de Zichtrekening bij Rabo .Ik zie vandaag nog steeds geen geldsom op mijn Zichtrekening ?Duurt dat altijd meer dan 3 dagen ?
Re: Overschrijving van Spaarplusrekening naar Zichtrekening
Wanneer ik in het verleden iets dergelijks uitvoerde, ging dit ogenblikkelijk.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Coike; zie je in de historiek van je spaarplus-rekening dat het bedrag er ook effectief is afgegaan ?
Zoniet, zou ik sterk vermoeden dat er iets fout gegaan is waardoor de transactie niet opgenomen werd. Probeer het nog eens met een kleiner bedrag ?
Carl
Zoniet, zou ik sterk vermoeden dat er iets fout gegaan is waardoor de transactie niet opgenomen werd. Probeer het nog eens met een kleiner bedrag ?
Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Dit is niet normaal.
Bij Rabobank worden overschrijvingen tussen eigen rekeningen onmiddellijk uitgevoerd en dit is ook reeds na een paar ogenblikken zichtbaar.
Als dit niet het geval is, zou ik je aanraden om zo vlug mogelijk contact te nemen met de bank om te zien wat er is misgelopen.
Bij Rabobank worden overschrijvingen tussen eigen rekeningen onmiddellijk uitgevoerd en dit is ook reeds na een paar ogenblikken zichtbaar.
Als dit niet het geval is, zou ik je aanraden om zo vlug mogelijk contact te nemen met de bank om te zien wat er is misgelopen.
Maar alleszins eerst eens kijken of het geld ook wel van de spaarrekening afgegaan is 
Carl

Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Uiteraard eerst goed kijken of alles normaal gegaan is.
Misschien werd de overschrijving niet uitgevoerd omdat de limiet overschreden is?
Deze limiet kan men bij Rabobank gemakkelijk zelf aanpassen alvorens een overschrijving te doen.
Misschien werd de overschrijving niet uitgevoerd omdat de limiet overschreden is?
Deze limiet kan men bij Rabobank gemakkelijk zelf aanpassen alvorens een overschrijving te doen.
Tja , ik wil er alles afhalen . Ik zie dat het nog in ' behandeling ' is ?? Bij Rabobank rekende ze toch geen kosten aan ? Ik weet niet wat de limiet is ??
Ondertussen weet ik wat de limiet is , maar die is nog lang niet overschreden .
Ondertussen weet ik wat de limiet is , maar die is nog lang niet overschreden .
Nog niet van de spaarrekening ....en overschrijving is 3 dagen geleden gedaan ?Boompie schreef:Maar alleszins eerst eens kijken of het geld ook wel van de spaarrekening afgegaan is
Carl
Dan moet ik hetzelfde bedrag nemen , want ik wil alles afhalen .Boompie schreef:Coike; zie je in de historiek van je spaarplus-rekening dat het bedrag er ook effectief is afgegaan ?
Carl
Kan je bij Rabobank rechtstreeks van de spaarplus rekening naar een rekening bij een andere bank storten ? Dat heb ik dus niet gedaan , wou eerst storten op eigen zichtrekening en dan naar rekening bij andere bank .
Neen, altijd eerst naar zichtrekening (dat is bij alle banken zo) en vandaar naar rekening bij andere bank.
Normaal gezien gaat dit bij Rabobank allemaal dezelfde dag door.
https://www.rabobank.be/nl/vragen/hulp- ... ening.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
1. Welke verrichtingen zijn mogelijk? Kan ik geld afhalen?
Met uw zichtrekening kunt u online geld overschrijven naar een rekening bij om het even welke bank in Europa. Dus ook naar uw spaarrekening bij Rabobank.be.
Dat is niet het geval voor de spaarrekening want van deze rekening kunt u enkel overschrijven naar de eigen zichtrekening bij Rabobank.be. Het omgekeerde is natuurlijk wel mogelijk. U kunt dus rechtstreeks van een rekening bij een andere bank overschrijven naar uw spaarrekening bij Rabobank.be.
Het geld op uw spaarrekening is op elk moment beschikbaar. Indien u geld wenst af te halen, schrijft u gewoon het gewenste bedrag over naar uw zichtrekening bij Rabobank.be en vervolgens naar een rekening bij een andere bank. Daar kunt u het geld dan afhalen.
3. Wat is het maximum bedrag per verrichting?
Per dag kunt u maximaal 499.999 euro overschrijven van uw Rabobank-rekeningen naar een rekening bij een andere financiële instelling. A la limite beperkt u dat bedrag misschien liever tot op een zelf bepaald niveau. Dat kan. Onder de rubriek 'Uw instellingen' klikt u op 'Uw limieten'. Daar bepaalt u eenvoudig het 'maximum per verrichting', het 'maximum per dag' en het maximum per transactie'. Zo hebt u altijd een maximale controle op uw verrichtingen.
https://www.rabobank.be/nl/vragen/hulp- ... ening.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
1. Welke verrichtingen zijn mogelijk? Kan ik geld afhalen?
Met uw zichtrekening kunt u online geld overschrijven naar een rekening bij om het even welke bank in Europa. Dus ook naar uw spaarrekening bij Rabobank.be.
Dat is niet het geval voor de spaarrekening want van deze rekening kunt u enkel overschrijven naar de eigen zichtrekening bij Rabobank.be. Het omgekeerde is natuurlijk wel mogelijk. U kunt dus rechtstreeks van een rekening bij een andere bank overschrijven naar uw spaarrekening bij Rabobank.be.
Het geld op uw spaarrekening is op elk moment beschikbaar. Indien u geld wenst af te halen, schrijft u gewoon het gewenste bedrag over naar uw zichtrekening bij Rabobank.be en vervolgens naar een rekening bij een andere bank. Daar kunt u het geld dan afhalen.
3. Wat is het maximum bedrag per verrichting?
Per dag kunt u maximaal 499.999 euro overschrijven van uw Rabobank-rekeningen naar een rekening bij een andere financiële instelling. A la limite beperkt u dat bedrag misschien liever tot op een zelf bepaald niveau. Dat kan. Onder de rubriek 'Uw instellingen' klikt u op 'Uw limieten'. Daar bepaalt u eenvoudig het 'maximum per verrichting', het 'maximum per dag' en het maximum per transactie'. Zo hebt u altijd een maximale controle op uw verrichtingen.
Dus ja , ik heb het eerst naar mijn zichtrekening willen storten , en heb ik deze limiet nog lang niet overschreden .Nefertari schreef:Neen, altijd eerst naar zichtrekening (dat is bij alle banken zo) en vandaar naar rekening bij andere bank.
Per dag kunt u maximaal 499.999 euro overschrijven van uw Rabobank-rekeningen naar een rekening bij een andere financiële instelling. [/i]
Maar ze doen misschien moeilijk omdat ik alles wil afhalen ? Het bedrag staat nog steeds om mijn spaarplus rekening , maar ik zie dat het in 'behandeling' staat . In de linkse kolom staat er onder ' in behandeling' , dan weer niets vermeld .Ik zal maandag eens bellen . De 21ste heb ik die overschrijving reeds gedaan en er is nog niets van mijn spaarplus rekening verdwenen .
Alvorens een rekening te sluiten eerst de fondsen afhalen en pas als de rekening op nul staat en het geld verhuist is aanvraag indienen de rekening te sluiten om de interesten en premies te incasseren.
Heb ik fondsen op mijn spaarplus rekening ?Flytox schreef:Alvorens een rekening te sluiten eerst de fondsen afhalen en pas als de rekening op nul staat en het geld verhuist is aanvraag indienen de rekening te sluiten om de interesten en premies te incasseren.