EVS
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: EVS
Uitkering interim dividend 1,00 EUR bruto, 0,75 euro netto, betaaldatum 26 november 2014.
Courage. Bijna 30 EUR. Zit nog op aanzienlijk verlies, maar 't gaat de goeie kant op.
ik ben blij dat ik na de crash ben ingestapt, ik zit nu vandaag op 14 % winst
@monrose : had het hier inderdaad niet vermeld, maar ben op 17/10/14 ingestapt aan 24.6
Achteraf gezien zeer dicht tegen laagste punt dat ergens rond de 24 lag.
Achteraf gezien zeer dicht tegen laagste punt dat ergens rond de 24 lag.
Guy sips komt op een w/A van 1.65 voor 2015, een schatting. Dat geeft toch wel een iets andere KW. Sta zelf aan de verkoperszijde sinds enige tijd. Belofte (?) van overname, moeilijke markt, niet mijn type aandeel. Had dat natuurlijk beter een jaar vroeger ingezien.Monrose schreef:Bijgekocht @ 29 EURO. Kwestie van m'n gemiddelde te verlagen. Dieptepunt ligt achter ons.
K/W slechts 11 en dat voor een wereldleider.
Sips was positief toen EVS 47 EURO stond. Nu EVS < 30 EURO staat, is hij negatief.
Analisten, een raar ras, die met de kudde mee huppelt.
M'n investering in EVS zie ik op twee jaar en zie koers anticiperen in 2015 op sterk 2016.
Analisten, een raar ras, die met de kudde mee huppelt.
M'n investering in EVS zie ik op twee jaar en zie koers anticiperen in 2015 op sterk 2016.
Op analysten schieten, daar ben ik mee gestopt. Hij geeft een winstvoorspelling, en iedereen trekt zijn conclusies zelf maar.
Toch nog één valabel argument: kwakkelend management. Houd ik ook niet van. Pay-outs à 100% of zelfs meer. Ook niet goed. Return afgezet tegen risico. Maar zoals gezegd, mijn inzicht komt redelijk laat.
Oké, beleggen moet op een behoorlijke termijn zijn, binnen 2 jaar, of zelfs langer, dan bekijken we het nog eens.
Toch nog één valabel argument: kwakkelend management. Houd ik ook niet van. Pay-outs à 100% of zelfs meer. Ook niet goed. Return afgezet tegen risico. Maar zoals gezegd, mijn inzicht komt redelijk laat.
Oké, beleggen moet op een behoorlijke termijn zijn, binnen 2 jaar, of zelfs langer, dan bekijken we het nog eens.
@Fientje,
Kwakkelend management was correct, maar Ceo staat op de keien.
EVS kopen wanneer het laag staat en EVS vervolgens lang laten liggen. Zeker twee jaar want winst '16 zal fors hoger liggen dan winst '15. Ook de stijgende USD is goed nieuws voor EVS. Een van de meest interessante aandelen voor '15 en '16 op Euronext Brussel.
Kwakkelend management was correct, maar Ceo staat op de keien.
EVS kopen wanneer het laag staat en EVS vervolgens lang laten liggen. Zeker twee jaar want winst '16 zal fors hoger liggen dan winst '15. Ook de stijgende USD is goed nieuws voor EVS. Een van de meest interessante aandelen voor '15 en '16 op Euronext Brussel.
-
- VIP member
- Contacteer:
Heb zopas een genoeglijk half uur doorgebracht met het lezen van de reacties op dit aandeel (vanaf mei 2014), dit na het bekijken van het 'webinar' van Bolero over beleggen (het aandeel is hun favoriet). De reacties lezen als een spannend dagboek van avonturiers op zoek naar een goudschat, heen en weer geslingerd tussen hoop en vertwijfeling. Ze vormen een prachtige mini cursus voor beleggers, het publiceren waard. Heb een diepe bewondering opgevat voor Zeezout.
Ik heb uit mijn EVS-avontuur inderdaad veel geleerd! Wat geld mee verloren, dat ook, maar vooral veel uit geleerd. En dan is het niet voor niets geweest
Een van de favoriete aandelen voor 2015 in KBC Webseminar.
De omzetcijfers die EVS deze morgen rapporteerde zijn in lijn met de verwachtingen, maar op het niveau van de operationele
resultaten en het orderboek doet de groep beter dan verwacht. De groep blijft wel voorzichtig in zijn vooruitzichten voor 2015.
Voor 2016 en daarna tekende EVS al voor 2,6 miljoen euro bestellingen op.
Over het hele jaar 2014 tekent EVS een omzetstijging op met 1,8% tot 131,4 miljoen euro. Uitgezuiverd voor het effect van wisselkoersen, de verzwakkende euro, zou er evenwel een daling met 8,9% geweest zijn. De bedrijfwinst komt uit op 46,1 miljoen euro en de nettowinst op 35,5 miljoen euro, of 2,63 euro per aandeel (+4,2%). Op basis van de slotkoers van woensdag geeft dat een koerswinstverhouding van 12.
http://www.evs.com/sites/default/files/ ... _final.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
resultaten en het orderboek doet de groep beter dan verwacht. De groep blijft wel voorzichtig in zijn vooruitzichten voor 2015.
Voor 2016 en daarna tekende EVS al voor 2,6 miljoen euro bestellingen op.
Over het hele jaar 2014 tekent EVS een omzetstijging op met 1,8% tot 131,4 miljoen euro. Uitgezuiverd voor het effect van wisselkoersen, de verzwakkende euro, zou er evenwel een daling met 8,9% geweest zijn. De bedrijfwinst komt uit op 46,1 miljoen euro en de nettowinst op 35,5 miljoen euro, of 2,63 euro per aandeel (+4,2%). Op basis van de slotkoers van woensdag geeft dat een koerswinstverhouding van 12.
http://www.evs.com/sites/default/files/ ... _final.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Zeus op 19 februari 2015, 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.