Vastgoedbevaks
TIP
Re: Vastgoedbevaks
Zijn er bevaks die jullie nog koopwaardig vinden aan huidige koersen?
Eerlijk gezegd, neen. Ik overweeg de mijne te verkopen, ze noteren allemaal met flinke premies. Maar ik verwacht verdere stijging door nieuwe beleggers die op zoek gaan naar dividendaandelen, dus voorlopig hou ik ze nog even vast.
Ik zou eerder gaan voor vastgoedontwikkelaars zoals Atenor, Banimmo en Immobel dan voor vastgoedbevaks aan deze koersen.
Ik zou eerder gaan voor vastgoedontwikkelaars zoals Atenor, Banimmo en Immobel dan voor vastgoedbevaks aan deze koersen.
Inderdaad Maarten, ik heb banimmo na het positieve advies,gekocht en nog geen spijt van.
Atenor kreeg ik ook in de gaten, maar had toen geen cash om in te stappen.
Nu staat Atenor ook weer een stuk hoger.
Befimmo dochtermaatschappij Fedimmo heeft een nieuwe huurder aangetrokken voor de WTC-III toren. Het agentschap SELOR dat instaat voor recrutering van ambtenaren neemt daar zijn intrek. Vorig jaar werd het huurcontract met economische zaken niet verlengd.
Wereldhave Belgium: kapitaalverhoging met inschrijvingsrecht
Wereldhave Belgium: kapitaalverhoging met inschrijvingsrecht
WEHB heeft gisteren coupon 18 onthecht. Deze is een inschrijvingsrecht voor de op handen zijnde kapitaalverhoging. Vanaf vandaag en tot het einde van de intekenperiode op 10 februari wordt het recht genoteerd en verhandeld op Euronext.
Met 10 inschrijvingsrechten kan u intekenen op één nieuw aandeel (coupon over 2014 onthecht) tegen een intekenkoers van €79.25.
Download de prospectus van de site:
http://www.wereldhavebelgium.com/filead ... _01_26.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
WEHB heeft gisteren coupon 18 onthecht. Deze is een inschrijvingsrecht voor de op handen zijnde kapitaalverhoging. Vanaf vandaag en tot het einde van de intekenperiode op 10 februari wordt het recht genoteerd en verhandeld op Euronext.
Met 10 inschrijvingsrechten kan u intekenen op één nieuw aandeel (coupon over 2014 onthecht) tegen een intekenkoers van €79.25.
http://www.wereldhavebelgium.com/filead ... _01_26.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
@Maarten,Jhn schreef:Inderdaad Maarten, ik heb banimmo na het positieve advies,gekocht en nog geen spijt van.
Atenor staat te duur, maar voor Banimmo liggen nog mooie kansen.
Ben volledig akkoord met Jhn.
banimmo doet solden vandaag
Re: Wereldhave Belgium: kapitaalverhoging met inschrijvingsr
Stel: ik heb 50 aandelen Wereldhave Belgium. Dan kan ik bij de lopende kapitaalsverhoging 5 (5 x 10 voorkeurrechten) nieuwe aandelen aan 79,25€ kopen... Stel dat ik nog meer aandelen wil bijkopen, dan kan ik de sinds gisteren beursgenoteerde 'scripts' (voorkeurrechten) aankopen en deze later omwisselen naar nieuwe aandelen... dit laatste heb ik nog niet gedaan en vandaar mijn volgende vraag: momenteel worden de scripts verhandeld aan een koers van 2 à 2,20€, waardoor ik ervan uitga dat je hier meer dan 10 scripts nodig hebt om één nieuw aandeel te verwerven... Wanneer en hoe wordt bepaald hoeveel scripts je nodig hebt om een nieuw aandeel te kopen?? Dit is nu nog niet bepaald, of wel? Ik vind er alleszinds niets van terug in de volgende informatiebundel omtrent de kapitaalverhoging op de site van Wereldhave...:Zwygymor schreef:Wereldhave Belgium: kapitaalverhoging met inschrijvingsrecht
file:///C:/Users/Projectbegeleiding/Downloads/Kapitaalverhoging%20NL%2026-01-2015%20(2).pdf
Bij het lezen van mijn eigen, vorige post, denk ik dat mijne frank gevallen is... Is het niet zo dat wanneer ik 100 scripts aankoop (voor bv. 200€) dat ik dan hiermee 10 nieuwe aandelen kan kopen (en niet omwisselen, zoals ik eerst dacht en in mijn vorige post stelde...) tegen 79,25€ en ik dus in het totaal 99,25€ (= 79,25€ + (10 x 2 € voor de scripts) per nieuw aandeel zal betalen... Mijn eerste gedachte van x aantal scripts te kopen en deze te kunnen inwisselen tegen een nieuw aandeel, zonder de 79,25€ nog bijkomend te betalen, was fout, denk ik...?
Befimmo-Sicafi 67,63 (+2,98%) 15:40:35
ABN Amro: koopadvies en koersdoel van 74 euro.
De almaar lagere rente zorgt voor lagere financieringlasten, wat de winst ten goede moet komen.
ABN Amro: koopadvies en koersdoel van 74 euro.
De almaar lagere rente zorgt voor lagere financieringlasten, wat de winst ten goede moet komen.
Inderdaad, en bij elke koers van Wereldhave hoort ook een "evenwichtskoers" voor de intekenrechten: (Koers WEHB - €79.25)/10landethk schreef:Bij het lezen van mijn eigen, vorige post, denk ik dat mijne frank gevallen is... Is het niet zo dat wanneer ik 100 scripts aankoop (voor bv. 200€) dat ik dan hiermee 10 nieuwe aandelen kan kopen (en niet omwisselen, zoals ik eerst dacht en in mijn vorige post stelde...) tegen 79,25€ en ik dus in het totaal 99,25€ (= 79,25€ + (10 x 2 € voor de scripts) per nieuw aandeel zal betalen... Mijn eerste gedachte van x aantal scripts te kopen en deze te kunnen inwisselen tegen een nieuw aandeel, zonder de 79,25€ nog bijkomend te betalen, was fout, denk ik...?
Gisteren bij afsluiten was de 'evenwichtskoers' €2.205. Aangezien het intekenrecht vaak hoger noteert, vind ik het nogal prijzig. Ik ben niet meteen geneigd om rechten bij te kopen. Een kapitaalverhoging van 10% is relatief beperkt. Ik denk niet dat de koers van WEHB tijdens de intekenperiode daardoor sterk onder druk zal komen. Rekenen op 'echt goedkope' scrips zou dus wel een illusie kunnen zijn.
Intekenrechten bijkopen ben ik ook niet van plan. Als aandeelhouder ga ik wel mijn toegekende voorkeurrechten gebruiken om nieuwe aandelen bij te kopen. Ik hoop echter dat de komende weken de koers toch wat onder druk komt te staan, want dan zou ik misschien nog een klein pakketje willen bijkopen...
Wereldhave analyse:
http://www.vfb.be/Vfb/Media/Default/ima ... 15_jan.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Mocht ik morgen Wereldhave België' aandelen kopen, heb ik dan nog recht op een dividend van 2014?
http://www.vfb.be/Vfb/Media/Default/ima ... 15_jan.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Mocht ik morgen Wereldhave België' aandelen kopen, heb ik dan nog recht op een dividend van 2014?
Laatst gewijzigd door Jhn op 29 januari 2015, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb Befimmo, Leasinvest en Retail Estates en ik ben daar gelukkig mee!