Brederode
TIP
Re: Brederode
Tussen 31 december 2013 en 30 juni 2014 is het aandeel van 'Petroleum' in hun portefeuille nog gestegen (nu 22% van het beursgenoteerde deel). Ze hebben 42.7K aandelen van Shell bijgekocht. Weinig kans dat ze die ondertussen verkocht hebben.
Ik heb mij vandaag een pakketje aangeschaft. We zien wel.
Uit de Tussentijdse Verklaring blijkt dat de huidige intrinsieke waarde van Brederode iets hoger is dan €42.05. Ter info: de koers bedraagt ongeveer €29.20 !!
Ook blijkt dat via een filiaal Brederode 2.9% van de eigen aandelen in handen heeft. Brederode heeft een traditie van de eigen aandelen te vernietigen. Hopelijk wordt dit aangekondigd tijdens de volgende JAV 2015.
Ook blijkt dat via een filiaal Brederode 2.9% van de eigen aandelen in handen heeft. Brederode heeft een traditie van de eigen aandelen te vernietigen. Hopelijk wordt dit aangekondigd tijdens de volgende JAV 2015.
Heb gisteren een derde van mijn aandelen Brederode verkocht (zie rubriek holdings).Belca2 schreef:Uit de Tussentijdse Verklaring blijkt dat de huidige intrinsieke waarde van Brederode iets hoger is dan €42.05. Ter info: de koers bedraagt ongeveer €29.20 !!
Reden : veel te veel olie aandelen en slechte resultaten Unilever. Olie aandelen zijn fors afgestraft en dit zal wegen op de komende NAV berekening tenzij ze natuurlijk ze verkocht hebben. Maar... Brederode kennende denk ik niet dat dit het geval is.
@laeka: u handelt wel zeer veel, ik heb de indruk dat u een flink deel van de potentiële winst verkwanselt aan transactie en beurskosten.
Voorbeeld: volgens dit forum stapt u in Brederode op 13 oktober om vervolgens reeds 1/3 te verkopen op 23 oktober. De reden tot verkoop (olie aandelen) was reeds gekend op 13 oktober en dus niet echt een aanleiding tot de verkoop? Holdings zoals Brederode zijn per definitie lange termijn beleggingen.
Voorbeeld: volgens dit forum stapt u in Brederode op 13 oktober om vervolgens reeds 1/3 te verkopen op 23 oktober. De reden tot verkoop (olie aandelen) was reeds gekend op 13 oktober en dus niet echt een aanleiding tot de verkoop? Holdings zoals Brederode zijn per definitie lange termijn beleggingen.
Weet ik wel dat holdings lange termijnbeleggingen zijn maar een snelle winst laat ik niet liggen. Ik heb nog voldoende Brederode in portefeuille. En van winst nemen is nog niemand armer geworden in dit volatiele klimaat!Belca2 schreef:@laeka: u handelt wel zeer veel, ik heb de indruk dat u een flink deel van de potentiële winst verkwanselt aan transactie en beurskosten.
prettig weekend
Nog een pakket Brederode verkocht aan 29.01 euro.
Reden na de daling van de olie aandelen was er recent de teleurstellende resultaten van Rolls Royce, Unilever en als klap op de vuurpijl gisteren de winstwaarschuwing van SANOFI !!! (goed voor 6% van de genoteerde aandelenportefeuille van Brederode).
De decote is met rasse schreden naar beneden aan te gaan.
Voor de zittenblijvers veel succes.
Reden na de daling van de olie aandelen was er recent de teleurstellende resultaten van Rolls Royce, Unilever en als klap op de vuurpijl gisteren de winstwaarschuwing van SANOFI !!! (goed voor 6% van de genoteerde aandelenportefeuille van Brederode).
De decote is met rasse schreden naar beneden aan te gaan.
Voor de zittenblijvers veel succes.
Saipem dondert ook al naar beneden. Het regent daar ok al koersdoel verlagingen.
@Laeka
Een slimme zet van jou! Proficiat!
Merci. Als ik in een holding een paar uitschuivers zie dan druk ik op de verkoopknop. Als je blijft zitten dan zou het wel eens kunnen zijn dat je met dood kapitaal zit en dat wil ik vermijden (tenzij er natuurlijk een bod komt zoals zovele verwachten dan ben ik gezien).Monrose schreef:@Laeka
@Laeka
Idd, teveel aandeelhouders blijven steeds zitten en reageren niet op nieuws.
Idd, teveel aandeelhouders blijven steeds zitten en reageren niet op nieuws.
Brederode heeft via Geyser S. A. op dit ogenblik iets meer dan 900K of 3% van de aandelen in handen. Over Geyser is niet veel geweten, behalve dat ze reeds in 1978 opgericht is en dat de 'usual suspects' AvdMersch, PvdMersch en LSantambrogio "des personnes ayant un lien étroit avec" zijn. Ik denk dat het weinig waarschijnlijk is dat Geyser SA die aandelen zal vernietigen (zoals Brederode dat in het verleden dat wel deed). Waarom zou een aparte maatschappij die aandelen immers vernietigen? (Waarom zou ik mijn aandelen vernietigen?). Het blijft dus mogelijk dat Geyser vroeg of laat zal 'overgenomen' worden door Brederode LU. En dan is de weg voor een beursexit inderdaad wagenwijd open.laeka schreef:Diene Brederode wordt ook elke dag duurder. Komt vnl. door inkoop van eigen aandelen maar is toch vreemd.
Het zou me niet verwonderen dat er een beursexit aankomt.
De hamvraag is dan: worden de beleggers daar beter van? Zal AvdM bereid zijn een substantiële premie op tafel te leggen voor de overblijvende aandelen? Misschien kan hij zich spiegelen aan Henex/Sofina van destijds.
Een flinke premie hoeft niet verwacht te worden denk ik. Maar de holdingkorting zal dan wel wegvallen. Aan Henex heb ik destijds een goeie zaak gedaanBelca2 schreef: Brederode heeft via Geyser S. A. op dit ogenblik iets meer dan 900K of 3% van de aandelen in handen. Over Geyser is niet veel geweten, behalve dat ze reeds in 1978 opgericht is en dat de 'usual suspects' AvdMersch, PvdMersch en LSantambrogio "des personnes ayant un lien étroit avec" zijn. Ik denk dat het weinig waarschijnlijk is dat Geyser SA die aandelen zal vernietigen (zoals Brederode dat in het verleden dat wel deed). Waarom zou een aparte maatschappij die aandelen immers vernietigen? (Waarom zou ik mijn aandelen vernietigen?). Het blijft dus mogelijk dat Geyser vroeg of laat zal 'overgenomen' worden door Brederode LU. En dan is de weg voor een beursexit inderdaad wagenwijd open.
De hamvraag is dan: worden de beleggers daar beter van? Zal AvdM bereid zijn een substantiële premie op tafel te leggen voor de overblijvende aandelen? Misschien kan hij zich spiegelen aan Henex/Sofina van destijds.
Persbericht: Résultats 2014
· Bénéfice net de l’exercice : € 226 millions
· Capitaux propres par action en hausse de 20 % à € 45,80
· Proposition de distribuer € 0,65 par action (paiement 27 mai 2015)
· Bénéfice net de l’exercice : € 226 millions
· Capitaux propres par action en hausse de 20 % à € 45,80
· Proposition de distribuer € 0,65 par action (paiement 27 mai 2015)
In tegenstelling tot wat vroeger beweerd werd, is er voor Belgisch ingezetenen geen Luxemburgse RV. Alleen de Belgische RV (25%) wordt afgehouden door tussenkomst van de banken. Het netto dividend bedraagt dan €0.4875
Persbericht
Persbericht