Pensioensparen Rabobank
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Re: Pensioensparen Rabobank
Als u uw oude pensioenfonds naar Rabobank.be laat overdragen dan neemt dit normaalgezien enkele weken tijd in beslag vooraleer de historiek van uw stortingen bij uw vorige bank aan ons is overgemaakt. Ik vermoed dan ook dat (aangezien u aangaf dat u net uw pensioenspaarrekening bij Rabobank.be hebt geopend) de transfer van uw bestaande pensioenfonds nog niet in orde is. Het is dan ook normaal dat als u nu een automatische pensioenopdracht instelt, er nog geen rekening kan worden gehouden met de storting die u al voor 2015 via uw vorige bank uitvoerde.bertVW schreef:Beste Rabobank,
Vandaag digipass en pincode ontvangen, dus ik kan mijn pensioenspaarfonds openen!
Ik heb voor januari wél al gestort bij mijn oude fonds.
De bedoeling is om voor de volgende 11 maanden te storten bij Rabo en dan een fiscaal attest te ontvangen vr deze 11 stortingen.
Als ik deze optie kies bij Online Banking, dan berekent Rabo voor de volgende 11 maanden een maandelijkse storting van 85,45€, dat is toch teveel, want zo kom ik aan €940 voor 11maanden. Hoe pas ik dit aan?
Bedankt!
Voor de automatische pensioenstortingen wordt maandelijks automatisch het bedrag ingehouden dat aan het begin van het jaar bepaald werd. In uw geval zal ons banksysteem dus maandelijks 1/11de van 940 verwerken. In december echter wordt een controle uitgevoerd op het totaal gestorte bedrag ten opzichte van het fiscaal maximumbedrag. Tegen dan zullen de historische gegevens van uw vorige bank in principe al lang verwerkt zijn en zal bijgevolg bij de laatste maandelijkse storting het al betaalde bedrag verrekend worden, waardoor de storting in december lager zal zijn.
Ideaal is dat niet voor u aangezien u via Rabobank.be niet het volledige fiscale maximumbedrag zal hebben gestort en u slechts één fiscaal attest kan inbrengen via uw belastingaangifte. Als u dat wenst dan kan u alsnog het maximumbedrag via Rabobank.be storten. Ik verwijs hiervoor graag naar één van onze eerdere posts die hierover gaan.
ter info:
op zaterdag 10 januari mijn overdrachtsformulier doorgemaild naar Rabo.
Op 22/01 brief van Argenta dat op 20-01- deze pfrrekening afgesloten werd. (dus goede 6 werkdagen na aanvraag!)
Vandaag, 26/1 zie ik nog niets van overgedragen geld bij Rabo.
Is het geld nu al in jullie bezit, en zijn hier al dividenden mee gekocht?
Op 22/01 brief van Argenta dat op 20-01- deze pfrrekening afgesloten werd. (dus goede 6 werkdagen na aanvraag!)
Bij mij heeft het 3 weken geduurd eer ik de deelbewijzen terug zag verschijnen, geen paniek.
Kan in vanaf elke rekening storten naar mijn pfr, of moet dat vanaf mijn Rabo rekening?
John,
Kijk eens op de vorige pagina:
pensioensparen-rabobank-t10522-420.html#p211391" onclick="window.open(this.href);return false;
Kijk eens op de vorige pagina:
pensioensparen-rabobank-t10522-420.html#p211391" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Het is normaal dat het enige tijd kan duren vooraleer u uw overgedragen stukken op uw pensioenspaarrekening bij Rabobank.be zal zien verschijnen. Bij een overdracht komen vrij veel handelingen kijken die redelijk veel tijd in beslag nemen. Zo moet er onder meer een historiek worden aangemaakt van al uw pensioenstortingen uit het verleden die dan in onze systemen moet worden ingeladen.satsurfer schreef:ter info:
Belangrijk om weten is dat bij een overdracht van deelbewijzen van een pensioenfonds steeds onmiddellijk deelbewijzen voor u worden gereserveerd van zodra wij de tegenwaarde van de andere bank hebben ontvangen. Dat de stukken niet meteen zichtbaar zijn op uw pensioenspaarrekening betekent dus niet dat u daar financieel nadeel van ondervindt.
En nog één ding: van zodra wij uw aanvraag tot overdracht hebben ontvangen voor het einde van de actieperiode (waarbij u 75 euro cadeau krijgt) komt u in aanmerking voor de actie, ongeacht wanneer uw stukken op uw pensioenspaarrekening verschijnen.
Beste RB
kan een pensioenspaarverzekering overgenomen worden van een andere verzekering?
En wat zijn dan de kosten?
mvg
jempi25
kan een pensioenspaarverzekering overgenomen worden van een andere verzekering?
En wat zijn dan de kosten?
mvg
jempi25
Je kan enkel fondsen overdragen naar fondsen en verzekeringen naar verzekeringen.
Daar rabo enkel fondsen aanbiedt...
Daar rabo enkel fondsen aanbiedt...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Maar als ik nu overstap van Pricos naar Rabobank wordt dit dan beschouwd als een nieuwe rekening (met de nieuwe regels) of wordt dit aanzien als een rekening van voor 2015?Rabobank.be schreef:
*) Voor contracten geopend nà 01/01/2015 gelden de voorafbetalingen niet. Deze voorafbetalingen moeten immers gebaseerd zijn op de waarde van uw pensioenspaarrekening op 31/12/2014. Als er op die datum nog geen pensioensspaarrekening was, dan kan er ook geen voorafbetaling voor worden ingehouden. Wie dus pas na 01/01/2015 een pensioensspaarrekening opende, betaalt in principe op zijn/haar 60ste verjaardag de volledige anticipatieve heffing van 8% in één keer.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Bij een overdracht wordt altijd de historiek van alle eerder uitgevoerde pensioenstortingen van de ene pensioenspaarrekening mee overgedragen naar de andere. In dat geval wordt zo'n pensioenspaarrekening dus beschouwd als geopend voor 2015.
Dat zou dan weer niet het geval zijn als u uw Pricos pensioensspaarrekening niet had overgedragen, maar bijvoorbeeld enkel een tweede pensioenspaarrekening had geopend via Rabobank.be voor nieuwe stortingen vanaf 2015.
Dat zou dan weer niet het geval zijn als u uw Pricos pensioensspaarrekening niet had overgedragen, maar bijvoorbeeld enkel een tweede pensioenspaarrekening had geopend via Rabobank.be voor nieuwe stortingen vanaf 2015.
-
- Newbie
- Contacteer:
Hallo
Momenteel ben ik nog geen klant bij Rabobank.be.
Gezien de goede commentaren, ben ik bereid mijn Pricos-fonds over te dragen naar jullie.
Ik heb op de website gezien dat ik hiervoor 75€ krijg.
Gezien we vandaag de 28ste zijn en gezien ik nog een zicht- en spaarrekening moet openen, vraag ik mij af of er nog tijd genoeg rest dit alles in orde te brengen?
Wat gebeurt er bij het overdragen van mijn Pricos-fonds?
Wordt dit geld dan uitgekeerd en herinvesteert in jullie fonds met een belastingsafhouding tot gevolg?
Momenteel ben ik nog geen klant bij Rabobank.be.
Gezien de goede commentaren, ben ik bereid mijn Pricos-fonds over te dragen naar jullie.
Ik heb op de website gezien dat ik hiervoor 75€ krijg.
Gezien we vandaag de 28ste zijn en gezien ik nog een zicht- en spaarrekening moet openen, vraag ik mij af of er nog tijd genoeg rest dit alles in orde te brengen?
Wat gebeurt er bij het overdragen van mijn Pricos-fonds?
Wordt dit geld dan uitgekeerd en herinvesteert in jullie fonds met een belastingsafhouding tot gevolg?
Alexander,
De actie is verlengd tot eind februari. Je hebt dus nog even tijd. En Rabobank is meestal vrij flexibel. Als je hen laat weten dat je je pensioenspaarfonds wil overdragen, maar op de papieren wacht, zullen ze er wel rekening mee houden, neem ik aan.
Zoals de berichten hierboven ook al enkele malen aangehaald hebben, wordt je historiek behouden.
De transfer wordt tussen de verschillende banken geregeld. Je hebt dus geen penalisatie qua belastingen.
Als je momenteel voor 5000 € in je Prico's steken hebt, wordt er 5000€ naar het fonds van rabo overgehaald, die er op ziijn beurt terug fonds-deelbewijzen mee koopt.
De actie is verlengd tot eind februari. Je hebt dus nog even tijd. En Rabobank is meestal vrij flexibel. Als je hen laat weten dat je je pensioenspaarfonds wil overdragen, maar op de papieren wacht, zullen ze er wel rekening mee houden, neem ik aan.
Zoals de berichten hierboven ook al enkele malen aangehaald hebben, wordt je historiek behouden.
De transfer wordt tussen de verschillende banken geregeld. Je hebt dus geen penalisatie qua belastingen.
Als je momenteel voor 5000 € in je Prico's steken hebt, wordt er 5000€ naar het fonds van rabo overgehaald, die er op ziijn beurt terug fonds-deelbewijzen mee koopt.
Gewoon ter informatie gevraagd.
Wordt die 75€ na het einde van de actie op 28/2 gestort voor iedere overstap of wordt het gewoon per dossier in orde gemaakt?
Alvast bedankt voor de informatie.
Mvg,
Dave
Wordt die 75€ na het einde van de actie op 28/2 gestort voor iedere overstap of wordt het gewoon per dossier in orde gemaakt?
Alvast bedankt voor de informatie.
Mvg,
Dave
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
De uitbetaling van de 75 euro premie stond oorspronkelijk gepland voor eind februari. Tegen dan zullen we al zoveel mogelijk uitbetalingen uitvoeren. Nu de actie verlengd is tot eind februari kan het wel zijn dat wie eind februari nog overstapt zijn 75 euro premie pas ontvangt in de loop van de maand maart (we hebben immers wat tijd nodig om de intekeningen te verwerken en de betalingen uit te voeren).
Dank u voor de informatie