Vastgoedbevaks
TIP
Re: Vastgoedbevaks
Jhn, neen, coupon nr 18 (die het voorkeurrecht vertegenwoordigt) en coupon nr. 19, die het dividend voor het boekjaar 2014 (01/01/14 tot 31/12/14) vertegenwoordigt, werden vorige maandag, na sluitingstijd, onthecht. Je had dus maandag je aandelen moeten gehad hebben om het dividend 2014 op te strijken... Als je nu koopt of inschrijft op de kapitaalverhoging, dan genieten je (nieuwe) aandelen voor het eerst het dividend 2015, uitbetaald in voorjaar 2016...
OK TK14 copy that
Ik ken de situatie van Wereldhave niet precies, maar het principe is dat van zodra je het aandeel hebt de dag voor het ex dividend, je het dividend zal ontvangen. Winst van 2014 wordt normaal gezien uitgekeerd in 2015, al is het niet altijd zo'n lineaire relatie bij ieder bedrijf.Jhn schreef: Mocht ik morgen Wereldhave België' aandelen kopen, heb ik dan nog recht op een dividend van 2014?
De vastgoedbevak rush heb ik volledig gemist
Diegene die ik had waren eerder in 2014 al de deur uit.
Eentje had ik wel Montea.
Deze week heb ik nog net Befimmo gekocht.
Had graag nog WDP gekocht, maar die bomen zitten bijna in de hemel en blijven maar groeien
Diegene die ik had waren eerder in 2014 al de deur uit.
Eentje had ik wel Montea.
Deze week heb ik nog net Befimmo gekocht.
Had graag nog WDP gekocht, maar die bomen zitten bijna in de hemel en blijven maar groeien
- FinanceGeek
- Jr. Member
- Contacteer:
Prijzen van vastgoedbevaks zouden de komende maanden nog flink de hoogte kunnen ingaan door de aankondigingen van de ECB. Tweemaal prijs voor vastgoedbevaks: hogere aandeelkoersen door overspoeling van geld en goedkopere kredieten voor de bedrijven zelf.Maarten schreef:Eerlijk gezegd, neen. Ik overweeg de mijne te verkopen, ze noteren allemaal met flinke premies. Maar ik verwacht verdere stijging door nieuwe beleggers die op zoek gaan naar dividendaandelen, dus voorlopig hou ik ze nog even vast.
Ik zou eerder gaan voor vastgoedontwikkelaars zoals Atenor, Banimmo en Immobel dan voor vastgoedbevaks aan deze koersen.
@ KKY616: heb jij bevaks?
is er iets wat wij mogen weten over uw bevak kennis/analyse?
is er iets wat wij mogen weten over uw bevak kennis/analyse?
Ik gaf maar de algemene uitleg voor dividenden van aandelen, Wereldhave is blijkbaar een speciaal geval, ik volg het aandeel zoals eerder gezegd niet.KKY616 schreef:
Dit heeft bar weinig met de relatie of het dividendbeleid te maken, maar met het voorkomen van 2 noteringen voor WEH, waardoor de nieuwe aandelen tot medio 2015 slechter te verhandelen zouden zijn. Als een tweede notering, "Wereldhave Belgium dividend 2015". Dat is onaantrekkelijk. Nu worden alle aandelen geleverd met coupon 20, omdat coupon 18 (right) en 19 (dividend 2014, administratief) zijn afgesplitst van de oude aandelen. De relatie is onveranderd, maar alleen de ex-notering is in de effectenadministratie vervroegd.
In vergelijkende koersgrafieken kan dit de komende tijd een vertekenend beeld geven, omdat de koers van WEHB op het gebruikelijke moment niet met ongeveer het dividend daalt. WEHB daalde in januari plots een paar procent (niets aan de hand, ex-dividend 2014) en daalt na de aandeelhoudersvergadering juist niet, omdat WEHB al in januari ex-dividendcoupon 19 werd verhandeld en geleverd.
De rush is precies nog volop bezig... gisteren ging mijn port bevaks met 1% de hoogte in, vandaag al 1,40%... De meeste bevaks noteren nu wel echt aan een hoge koers... maar kan mijn inziens nog wat hoger naar het dividendenseizoen toe...Jhn schreef:De vastgoedbevak rush heb ik volledig gemist
heb vorige week toch nog een bevak gekocht, Befimmo
kon het niet laten ook zij surfen mee op de rijzende golven en met een mooi dividend in het verschiet
wel geen bevak, maar banimmo doet het zalig goed
net op tijd er op gesprongen
kon het niet laten ook zij surfen mee op de rijzende golven en met een mooi dividend in het verschiet
wel geen bevak, maar banimmo doet het zalig goed
net op tijd er op gesprongen
KBC Securities heeft de Belgische vastgoedgroepen onder de loep genomen.
Een overzicht van de wijzigingen:
• Cofinimmo: TP from € 97 to € 116, Rating from Hold to Accumulate
• Befimmo: TP from € 59 to € 67, Rating unchanged at Hold
• WDP: TP from € 58 to € 74, Rating from Hold to Buy
• Aedifica: TP from € 54.5 to € 60, Rating unchanged at Hold
• Retail Estates: TP from € 68 to € 81, Rating from Hold to Buy
• Leasinvest RE: TP from € 88 to € 92, Rating unchanged at Hold
• Intervest O&W: TP from € 24 to € 25, Rating unchanged at Accumulate
• Montea: TP from € 35 to € 36.5, Rating from Accumulate to Hold
• CP Invest: TP from € 14 to € 16.5, Rating unchanged at Hold
• Qrf: TP unchanged at € 27.5, Rating unchanged at Hold
http://www.tijd.be/markten_live/live_bl ... newsteaser" onclick="window.open(this.href);return false;
Een overzicht van de wijzigingen:
• Cofinimmo: TP from € 97 to € 116, Rating from Hold to Accumulate
• Befimmo: TP from € 59 to € 67, Rating unchanged at Hold
• WDP: TP from € 58 to € 74, Rating from Hold to Buy
• Aedifica: TP from € 54.5 to € 60, Rating unchanged at Hold
• Retail Estates: TP from € 68 to € 81, Rating from Hold to Buy
• Leasinvest RE: TP from € 88 to € 92, Rating unchanged at Hold
• Intervest O&W: TP from € 24 to € 25, Rating unchanged at Accumulate
• Montea: TP from € 35 to € 36.5, Rating from Accumulate to Hold
• CP Invest: TP from € 14 to € 16.5, Rating unchanged at Hold
• Qrf: TP unchanged at € 27.5, Rating unchanged at Hold
http://www.tijd.be/markten_live/live_bl ... newsteaser" onclick="window.open(this.href);return false;
- FinanceGeek
- Jr. Member
- Contacteer:
Een exchange trade fund op vastgoed kan ook gekocht worden. Ideaal voor wie niet te veel analyses wil doen en snel en makkelijk zijn risico wil spreiden.
Al die mooie klimmende koersen doen me uitkijken naar de resultaten, bijvoorbeeld van Cofinimmo (morgen bekendmaking, dacht ik). Kwestie van weer wat meer met de voeten op de grond te komen. Met de hoge koersen van de bevaks is het dividendrendement vanzelf al wat afgenomen?
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
Intervest verwerft terug een logistieke site. Vandaar de koersopstoot tot boven de 25 €. Om op te volgen deze bevak!
Met de huidige lage intrest voeten zullen de bevaks in de belangstelling blijven denk ik, zeker als het huidige dividend behouden blijft.fidinda schreef:Al die mooie klimmende koersen doen me uitkijken naar de resultaten, bijvoorbeeld van Cofinimmo (morgen bekendmaking, dacht ik). Kwestie van weer wat meer met de voeten op de grond te komen. Met de hoge koersen van de bevaks is het dividendrendement vanzelf al wat afgenomen?
- FinanceGeek
- Jr. Member
- Contacteer:
Met de huidige lage intrest voeten zullen de bevaks in de belangstelling blijven denk ik, zeker als het huidige dividend behouden blijft.[/quote]
Inderdaad, is is geen alternatief om in aandelen te gaan rekening houdend met het huidige aankoopprogramma van de ECB.
Inderdaad, is is geen alternatief om in aandelen te gaan rekening houdend met het huidige aankoopprogramma van de ECB.