Vastgoedbevaks
TIP
Re: Vastgoedbevaks
Vandaag in De Tijd (zaterdag 7 februari blz 26) geeft G. De Mesure een overzichtvan de kerncijfers en prestaties van Belgische GVVs en enkele Franse SIICs. Hij wijst op de kwetsbaarheid voor een correctie van deze vennootschappen tengevolge van de rush op hun dividenden, met uitzondering van enkele kleinere SIICs(°) waar hij op korte termijn nog potentieel ziet.
(°) Altaréa, Affine en Foncière des Murs
Die mening volg ik helemaal!Belca2 schreef: Hij wijst op de kwetsbaarheid voor een correctie van deze vennootschappen tengevolge van de rush op hun dividenden
- FinanceGeek
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik zie de correctie toch niet gauw gebeuren. Met het huidige ecb aankoopprogramma is er voor lange tijd niet echt een beter alternatief om rendement te halen.Belca2 schreef:Vandaag in De Tijd (zaterdag 7 februari blz 26) geeft G. De Mesure een overzichtvan de kerncijfers en prestaties van Belgische GVVs en enkele Franse SIICs. Hij wijst op de kwetsbaarheid voor een correctie van deze vennootschappen tengevolge van de rush op hun dividenden, met uitzondering van enkele kleinere SIICs(°) waar hij op korte termijn nog potentieel ziet.
Een leidraad voor beleggers is sinds enkele maanden: de dollarverdieners. Bij voorkeur ook nog de bedrijven die veel naar de US exporteren maar hun kosten hoofdzakelijk maken in euro. Het heeft oa Solvay geen windeireren gelegd. In tweede instantie geeft het ook Delhaize of Inbev een extra duwtje in de rug. Daar staan tegenover $-omzet ook wel meer $-kosten.
De vastgoedbevaks komen in dat hele plaatje niet voor. Ze fietsen dan ook mee in het peleton. Ik beperk mij tot hooguit wat herinvestering van dividenden.
De vastgoedbevaks komen in dat hele plaatje niet voor. Ze fietsen dan ook mee in het peleton. Ik beperk mij tot hooguit wat herinvestering van dividenden.
de laatste tijd fietsen ze wat achteruit, denk dat er winst genomen wordt ...
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Is het interessant om nu nog in vastgoedbevaks te stappen? indien ja, welke zijn momenteel nog koopwaardig volgens jullie?
duur en degelijk: WDP en met een keuzedividend straks,
maw iets goedkoper aandelen inslaan door keuzedividend uitbetaling
maw iets goedkoper aandelen inslaan door keuzedividend uitbetaling
zoals wel meer bij sterk stijgende beurzen blijven de vastgoedbevaks achter.
Zouden beleggers willen springen op sneller rijdende treinen ?
Moment voor de geduldige vissers om iets op te pikken.
Zouden beleggers willen springen op sneller rijdende treinen ?
Moment voor de geduldige vissers om iets op te pikken.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Beursgenoteerd residentieel vastgoed
Beursgenoteerd residentieel vastgoed
In dit artikel worden de drie bevaks Aedifica, Home Invest Belgium en Care Property Invest (Serviceflats) vergeleken. Over de lange termijn (sedert 2007) voor elk een mooier beurstraject dan bvb Cofinimmo... ondanks (of net omwille van ?) een lager couponrendement. Hierna slotcommentaar en link.
In dit artikel worden de drie bevaks Aedifica, Home Invest Belgium en Care Property Invest (Serviceflats) vergeleken. Over de lange termijn (sedert 2007) voor elk een mooier beurstraject dan bvb Cofinimmo... ondanks (of net omwille van ?) een lager couponrendement. Hierna slotcommentaar en link.
http://vastgoedcertificaten.blogspot.be ... tgoed.html" onclick="window.open(this.href);return false;Slotcommentaar
Residentieel vastgoed levert steeds een lager rendement dan winkelpanden, kantoorgebouwen of opslagruimte (logistiek). Daarbij meteen ook de bemerking dat de duurzaamheid van de gebouwen doorgaans omgekeerd evenredig is met het geboden rendement. Kantoorgebouwen vereisen een meer frequente renovatie om verhuurbaar te blijven. Voor handelspanden is locatie doorslaggevend en staat de handelaar doorgaans in voor decoratie en afwerking. Een eigenaar/verhuurder heeft wel een grotere inbreng bij een winkelcentrum/galerij dan bij individuele handelspanden of baanwinkels.
Sedert de liquidatie van het 'gemengd handels/residentieel' vastgoedcertificaat Louvain-La-Neuve, kan je voor genoteerd residentieel vastgoed enkel nog terecht bij de vastgoedbevaks. Voor de conservatieve belegger die een alternatief zoekt voor vastrentend papier waarvan de opbrengst afglijdt naar nul, is dit een welkom alternatief. Langlopende huurcontracten in een sector die geen last heeft van grillige conjunctuurgolven maken de inkomsten erg voorspelbaar.
De klemtoon op een portefeuille van rusthuizen en serviceflats impliceert ook dat je daarmee inspeelt op de veroudering van de bevolking. Demografische trends keren bovendien niet binnen een generatie.
Re: Beursgenoteerd residentieel vastgoed
Ik dacht dat Cofinimmo nu ook sterk inzette op rusthuizen: Rusthuizen dit jaar groter dan kantoren bij Cofinimmo. Alle hoop is dus niet verloren. Misschien wel een goed instapmoment.Zwygymor schreef:...Over de lange termijn (sedert 2007) voor elk een mooier beurstraject dan bvb Cofinimmo... ondanks (of net omwille van ?) een lager couponrendement. Hierna slotcommentaar en link.
Slotcommentaar
...De klemtoon op een portefeuille van rusthuizen en serviceflats impliceert ook dat je daarmee inspeelt op de veroudering van de bevolking. Demografische trends keren bovendien niet binnen een generatie.
Re: Beursgenoteerd residentieel vastgoed
Is mij niet onbekend en het is een trend die zich over de 'observatieperiode' van het artikel geleidelijk aan heeft doorgezet. Het initieel lagere (maar op termijn stabielere) rendement op die rusthuizen opleveren, zet op middellange termijn het dividend van Cofinimmo onder druk. Een hoger deel van de portefeuille in rusthuizen heeft al gezorgd voor een dividendknip. De belegger heeft ruim een jaar nodig gehad om dat te 'verteren'. Nu is er een goede communicatie nodig om het aan de belegger verkocht te krijgen dat de inzet op meer duurzame huurinkomsten tegelijk ook meebrengt dat het enige jaren zal duren vooraleer het dividend opnieuw kan gaan stijgen.Belca2 schreef: Ik dacht dat Cofinimmo nu ook sterk inzette op rusthuizen: Rusthuizen dit jaar groter dan kantoren bij Cofinimmo. Alle hoop is dus niet verloren. Misschien wel een goed instapmoment.
Geplande kapitaalverhoging van €300 miljoen.
Cofinimmo plant een kapitaalverhoging van €300 miljoen, zo werd op Express.be bekendgemaakt. De modaliteiten zijn in een eerste persbericht van Cofinimmo (pdf) nog niet vrijgegeven.
Gwyde geeft al een aantal denkpistes aan op zijn blog.
... en dat 'Cofinimmo topic' staat blijkbaar op een heel rare plaats. Daarom post ik dit hier ook op de algemene bevaks draad.
Cofinimmo plant een kapitaalverhoging van €300 miljoen, zo werd op Express.be bekendgemaakt. De modaliteiten zijn in een eerste persbericht van Cofinimmo (pdf) nog niet vrijgegeven.
Gwyde geeft al een aantal denkpistes aan op zijn blog.
... en dat 'Cofinimmo topic' staat blijkbaar op een heel rare plaats. Daarom post ik dit hier ook op de algemene bevaks draad.
Volgens de belegger is het aandeel immobel nog koopwaardig; Wat denken jullie?
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Dat De Belegger winst wil pakkenjupi schreef:Volgens de belegger is het aandeel immobel nog koopwaardig; Wat denken jullie?
Geen fundamentele analyse op gedaan hoor, ik denk dat gewoon altijd als iemand een aandeel aanraadt. Suspicious mind.
Ze geven oa hun stabiele dividend politiek aan als argument.