Fagron
TIP
Fagron
Aka: Arseus
Dividend met 39% omhoog naar 1 euro!
2014 was een fantastisch jaar volgens de CEO
Ben benieuwd wat dit met de koers gaat doen
Dividend met 39% omhoog naar 1 euro!
2014 was een fantastisch jaar volgens de CEO
Ben benieuwd wat dit met de koers gaat doen
Re: Fagron
Maar wat met die hoop schulden en goodwill.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Vrije kasstroom 2014: €61 mio
Netto financiële schuld: €449 mio
nfs / vks = 7,4 wat al een beetje aan de hoge kant is. Een ratio vanaf 9 is volgens mijn beleggerservaring problematisch en kan leiden tot een kapitaalsverhoging. Het aandeel noteert aan 18,4x de vks van 2014, wat een mooi niveau is. Indien ik aandelen van Fagron zou hebben dan zou ik het zekere voor het onzekere nemen en verkopen.
Netto financiële schuld: €449 mio
nfs / vks = 7,4 wat al een beetje aan de hoge kant is. Een ratio vanaf 9 is volgens mijn beleggerservaring problematisch en kan leiden tot een kapitaalsverhoging. Het aandeel noteert aan 18,4x de vks van 2014, wat een mooi niveau is. Indien ik aandelen van Fagron zou hebben dan zou ik het zekere voor het onzekere nemen en verkopen.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Volgens De Tijd: Fagron nadert schuldlimiet maar CEO van Jeveren is niet ongerust: "...als men de wisselkoersen en Corilio uit de cijfers haalt is er geen probleem...".
Hoeveel zijn er al niet gesneuveld op het veld van "als" en "indien"?
Hoeveel zijn er al niet gesneuveld op het veld van "als" en "indien"?
Wie zal het zeggen ?
Dividendverhoging is opnieuw stevig, een dividendgroei aandeel waardig,
Zien wat AB INBEV zal doen, mss zal ik mijn banner wel moeten aanpassen .
Dividendverhoging is opnieuw stevig, een dividendgroei aandeel waardig,
Zien wat AB INBEV zal doen, mss zal ik mijn banner wel moeten aanpassen .
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Ik lees: de groepwinst bedraagt 0,53 per aandeel en ik lees dat er 1 euro per aandeel bruto dividend betaald wordt.
Vollenbak overnames doen, schulden tot aan de limiet brengen en dan ook nog een dik dividend uitkeren.
Niet mijn stijl, ik zou dan eerder dividend in huis houden en zorgen dat de balans niet te ver de pan uit swingt. Maar bon, zo lang alles blijft gaan zoals het tot nu toe gaat, zullen er zich geen problemen stellen. Maar een kink in de kabel kan wel voor flink wat problemen zorgen.
Vollenbak overnames doen, schulden tot aan de limiet brengen en dan ook nog een dik dividend uitkeren.
Niet mijn stijl, ik zou dan eerder dividend in huis houden en zorgen dat de balans niet te ver de pan uit swingt. Maar bon, zo lang alles blijft gaan zoals het tot nu toe gaat, zullen er zich geen problemen stellen. Maar een kink in de kabel kan wel voor flink wat problemen zorgen.
@Maarten, had Fagron geen 20% omzetstijging? Winst volgt niet?Maarten schreef:Ik lees: de groepwinst bedraagt 0,53 per aandeel en ik lees dat er 1 euro per aandeel bruto dividend betaald wordt.
Zolang ze blijven verkopen aan lager koersen, zullen ze inderdaad dalen.
En er zijn erbij die ze nu aankopen met 1000 en 2000 stukken tegelijk.
Je moet maar eens kijken op Equiduct
https://marketviewer.equiduct.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is zelfs mooi om een tijdje te volgen.
Er zit een bieder op met 1000 stuks en die gaat telkens omhoog met 1 centje tot wanneer hij zijn zin krijgt.
De groten zijn de kleintjes opnieuw aan het pluimen en ze laten het mooi gebeuren.
Die van mij gaan zeker niet buiten onder de 40.
En er zijn erbij die ze nu aankopen met 1000 en 2000 stukken tegelijk.
Je moet maar eens kijken op Equiduct
https://marketviewer.equiduct.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is zelfs mooi om een tijdje te volgen.
Er zit een bieder op met 1000 stuks en die gaat telkens omhoog met 1 centje tot wanneer hij zijn zin krijgt.
De groten zijn de kleintjes opnieuw aan het pluimen en ze laten het mooi gebeuren.
Die van mij gaan zeker niet buiten onder de 40.
Ik citeer enkel uit het artikel van De Tijd. Ik ken de details niet, maar de dochters van Fagron staan nogal positief in de boeken waardoor soms verliezen op de dochters genomen moeten worden bij verkoop. Ik denk dat daardoor de gehele winst eigenlijk nogal mager uitvalt. Hoedanook, de bottom-line is een hoge schuldgraad (die weliswaar zal verbeteren bij verkoop Corilus) en een winst van slechts 0,53 cent per aandeel. Er wordt meer dividend uitgekeerd dan dat er effectief winst was en dat voor een bedrijf met een hele hoge schuldgraad en een sterke overnamehonger.Zeus schreef: @Maarten, had Fagron geen 20% omzetstijging? Winst volgt niet?
Zoals ik eerder zei, zolang alles goed gaat, is er geen vuiltje aan de lucht. Maar als er een kink in de kabel komt, dan ligt Fagron direct plat op de buik met zo'n schulden en goodwill.
Fagron heeft een adviesverlaging tot 'Hold" gekregen bij Jefferies.
-3%. Koopkans? Denk erover na.
Wat vinden jullie?
Wat vinden jullie?
Niemand? 'k Heb gisteren gekocht @ 33 EUR.Zeus schreef:-3%. Koopkans? Denk erover na.
Wat vinden jullie?
Koersdoel KBC Securities 48,5 EUR.
Koersdoel ABN Amro 43 EUR.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Zeus schreef:Niemand? 'k Heb gisteren gekocht @ 33 EUR.Zeus schreef:-3%. Koopkans? Denk erover na.
Wat vinden jullie?
Koersdoel KBC Securities 48,5 EUR.
Koersdoel ABN Amro 43 EUR.
Ikzelf gisteren ook gekocht aan 32.99€
of het een koopkans is weet ik niet
analisten zien dividend blijven stijgen van 1 naar 1,2 en 1,44
Voor mij samen met AB INBEV, AGEAS, Home invest, sioen, vandevelde de belgische top dividendgroeiers.
analisten zien dividend blijven stijgen van 1 naar 1,2 en 1,44
Voor mij samen met AB INBEV, AGEAS, Home invest, sioen, vandevelde de belgische top dividendgroeiers.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Ik heb er ook redelijk wat aangekocht omdat het aandeel veel te veel is afgestraft na de resultaten.
Met een dividend van 1€ en een koersdoel van tussen de 45 en 48,5 gaan we binnenkort zeker weer serieus naar boven.
Momenteel word de koers nogal gedrukt omdat ik vermoed dat er grote spelers zijn , zoals Carmignac die zijn positie vergroot heeft tot 7,84% van het totaal aantal aandelen.
Als zo'n mannen zo'n grote posities innemen, mag je er zeker van zijn dat er veel geld te verdienen is.
Hetzelfde verhaal met Nyrstar , waarvan Trafigura die meer dan 15% aandelen bezit.
Dit kan soms vervelend zijn dat die mannen de koers langer drukken dan we graag hebben, maar op termijn doen we zeker geen slechte zaak, neem dit maar van mij aan.
Met een dividend van 1€ en een koersdoel van tussen de 45 en 48,5 gaan we binnenkort zeker weer serieus naar boven.
Momenteel word de koers nogal gedrukt omdat ik vermoed dat er grote spelers zijn , zoals Carmignac die zijn positie vergroot heeft tot 7,84% van het totaal aantal aandelen.
Als zo'n mannen zo'n grote posities innemen, mag je er zeker van zijn dat er veel geld te verdienen is.
Hetzelfde verhaal met Nyrstar , waarvan Trafigura die meer dan 15% aandelen bezit.
Dit kan soms vervelend zijn dat die mannen de koers langer drukken dan we graag hebben, maar op termijn doen we zeker geen slechte zaak, neem dit maar van mij aan.