Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Ik heb even nagekeken of Total Produce ook verkrijgbaar is bij Deutsche bank maar ik zie dit enkel staan in Pond. Gezien de Pond nu hoog staat is dit waarschijnlijk geen goede zet?Vandaag een deeltje van mijn Delhaizes verkocht aan €75,49 en ingeruild voor bijkomende aandelen van Total Produce aan €0,995, die naar ik verwacht nog een ferme klim te goed hebben dit jaar (koopwaardige-aandelen-t15086-345.html)
@JanDC
Het sterke £ is idd een risico. Persoonlijk zou ik het, gezien het hoge stijgingspotentieel van Total Produce, nog aanvaardbaar vinden om nu nog in te stappen in de £-versie. Nadeel van de notering in Londen is wel dat het aandeel zo goed als illiquide is. Idealiter is het beter om de aandelen in Dublin te kopen, via bv. BinckBank. BinckBank is trouwens een veel betere broker dan Deutsche Bank.
Het sterke £ is idd een risico. Persoonlijk zou ik het, gezien het hoge stijgingspotentieel van Total Produce, nog aanvaardbaar vinden om nu nog in te stappen in de £-versie. Nadeel van de notering in Londen is wel dat het aandeel zo goed als illiquide is. Idealiter is het beter om de aandelen in Dublin te kopen, via bv. BinckBank. BinckBank is trouwens een veel betere broker dan Deutsche Bank.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Ik zie dat Total Produce zo'n 20% van zijn omzet in het VK draait. Die blootstelling aan de £ heb je sowieso, of je nu koopt in € of £. De munt maakt niet uit. Voor kleine, illiquide aandelen zoals Total Produce kunnen er wel enkele procenten verschil zitten tussen beide noteringen.
Ivm bv Total Produce, wordt er bronheffing van de dividenden afgehouden in Ierland ?
@TigerLB
Ierse bronheffing is 20%
Ierse bronheffing is 20%
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Pfff, ik was zo zeker van een grote correctie dat ik heel wat posities heb verkocht in december 2014.
Inmiddels is het duidelijk dat ik er naast zit, voorlopig althans. :-)
Ben dus heel veel misgelopen.
Nu aankopen is volgens mij helemaal fout, nu alles zo hoog staat.
Dus toch maar wachten dan...
Inmiddels is het duidelijk dat ik er naast zit, voorlopig althans. :-)
Ben dus heel veel misgelopen.
Nu aankopen is volgens mij helemaal fout, nu alles zo hoog staat.
Dus toch maar wachten dan...
als dit u kan helpen
http://www.marketwatch.com/story/7-dang ... MW_popular" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.marketwatch.com/story/7-dang ... MW_popular" onclick="window.open(this.href);return false;
I don't drink. You know, the routine grind drives me to drink. Tragedy, I take straight.
@ insider : dat is niet echt een hulp
Dit artikel zegt gewoon : nu alles verkopen
Volgens mij zegt dit artikel iets heel anders:Boogje schreef:@ insider : dat is niet echt een hulp
"...to slowly take money off the table now...."
Dat betekent dat het een mooie tijd is om wat winst te nemen.
Dat is de kunst van beleggen: in slechte tijden laag inkopen en in goede tijden (zoals nu) een beetje verkopen om de cash positie aan te vullen.
Zolang dergelijke artikelen verschijnen op grote nieuwssites mag je er quasi zeker van zijn dat er geen grote crash zoals in 2007-2008 komt. Dat is ten vroegste voor in 2016, 2017 of nog later. En de mini-crashes, die moet men maar uitzweten, vind ik.insider schreef:als dit u kan helpen
-
- VIP member
- Contacteer:
Pijnlijk maar leerrijk: de houding van de Duitsers tegenover de beurs (vertalen met Bing ?)
Het begin is al goed: de directeur van de Duitse vereniging van aandeelhouders vertelt: als ik in een school na mijn uiteenzetting vraag: 'zijn er nog vragen ?', dan is een typisch antwoord: 'bezit u zelf aandelen ? Op mijn bevestigend antwoord: 'hoeveel hebt u daar reeds mee verloren ?'
http://www.welt.de/finanzen/geldanlage/ ... nlage.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Het begin is al goed: de directeur van de Duitse vereniging van aandeelhouders vertelt: als ik in een school na mijn uiteenzetting vraag: 'zijn er nog vragen ?', dan is een typisch antwoord: 'bezit u zelf aandelen ? Op mijn bevestigend antwoord: 'hoeveel hebt u daar reeds mee verloren ?'
http://www.welt.de/finanzen/geldanlage/ ... nlage.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Leemans-broertje op 14 februari 2015, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
dat denk ik er ook van !Volgens mij zegt dit artikel iets heel anders:
"...to slowly take money off the table now...."
Dat betekent dat het een mooie tijd is om wat winst te nemen.
Dat is de kunst van beleggen: in slechte tijden laag inkopen en in goede tijden (zoals nu) een beetje verkopen om de cash positie aan te vullen.
I don't drink. You know, the routine grind drives me to drink. Tragedy, I take straight.
stalen zenuwen ! dat moet je hebben !"En de mini-crashes, die moet men maar uitzweten, vind ik."
Het is persoonlijkheids veranderend.
Ik ga nog eens voor Umicore, blijft een goed aandeel i.m.h.o.
OPO
OPO