WDP: dividend in aandelen
TIP
WDP: dividend in aandelen
Volgend schrijven ontvangen:
WDP keert een dividend uit van 3,2533 €/aandeel.
Keuze: cash of in (nieuwe) aandelen.
1 nieuw aandeel per 21 aandelen + opleg van € 1,50
Dus ik ging aan het rekenen of dit interessant was:
(21 x 3,2533) + 1,5 = 69,8193 € per aandeel.
WDP staat aan 54,40 € genoteerd, dus ik zou een meerprijs betalen van 15,4193 € per aandeel of 28,3%.
Conclusie: niet interessant.
Maar toen begon ik te denken: op dat dividend betaal ik nog 25% RV, dus eigenlijk betaal ik maar 3,3% méér. Juist?
Anderzijds heb ik dividenden altijd beschouwd als een soort zekerheid bij aandeel-beleggingen. Ik bedoel, ik kan de extra aandelen kiezen, maar als de beurs crasht, dalen die in waarde. Dividend is 'in the pocket'.
Wat doen jullie?
WDP keert een dividend uit van 3,2533 €/aandeel.
Keuze: cash of in (nieuwe) aandelen.
1 nieuw aandeel per 21 aandelen + opleg van € 1,50
Dus ik ging aan het rekenen of dit interessant was:
(21 x 3,2533) + 1,5 = 69,8193 € per aandeel.
WDP staat aan 54,40 € genoteerd, dus ik zou een meerprijs betalen van 15,4193 € per aandeel of 28,3%.
Conclusie: niet interessant.
Maar toen begon ik te denken: op dat dividend betaal ik nog 25% RV, dus eigenlijk betaal ik maar 3,3% méér. Juist?
Anderzijds heb ik dividenden altijd beschouwd als een soort zekerheid bij aandeel-beleggingen. Ik bedoel, ik kan de extra aandelen kiezen, maar als de beurs crasht, dalen die in waarde. Dividend is 'in the pocket'.
Wat doen jullie?
Re: WDP: dividend in aandelen
21 netto dividenden aan 2,44+ je krijgt
1,5 cash dus koop je wdp aan 49,74
Als je gelooft in WDP kun je dus best meedoen, als je wdp niet interessant vind aan 49,74 kun je beter al je wdps verkopen nu ze 55 staan.
Zelf doe ik altijd mee met keuzedividenden levert een extraatje op. Anders moet ik met de ontvangen dividenden iets anders zoeken om te kopen. kosten betalen enz...
Als je positie na aantal jaren keuzedividenden te groot wordt verkoop je een deel van je positie.
Als je positie groot genoeg is kun je de te ontvangen extra aandelen nu al verkopen van je bestaande positie.
heb ze al 1O jaar of zo en altijd meegedaan met keuzedividend WDP. Blijft voor mij één van de betere bevaks

Als je gelooft in WDP kun je dus best meedoen, als je wdp niet interessant vind aan 49,74 kun je beter al je wdps verkopen nu ze 55 staan.
Zelf doe ik altijd mee met keuzedividenden levert een extraatje op. Anders moet ik met de ontvangen dividenden iets anders zoeken om te kopen. kosten betalen enz...
Als je positie na aantal jaren keuzedividenden te groot wordt verkoop je een deel van je positie.
Als je positie groot genoeg is kun je de te ontvangen extra aandelen nu al verkopen van je bestaande positie.
heb ze al 1O jaar of zo en altijd meegedaan met keuzedividend WDP. Blijft voor mij één van de betere bevaks
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
WDP is na de resultaten aankondiging sterk gestegen.
Krijg wat hoogtevrees. zouden ze niet wat overgewaardeerd zijn nu?
Krijg wat hoogtevrees. zouden ze niet wat overgewaardeerd zijn nu?
ik ga alvast meedoen, dit wordt mijn eerste keuzedividend 

Op basis van de gemiddelde vrije kasstroom van de laatste 5 jaar x 18 kom ik op een faire waarde van rond de 71€, dus idd lichtjes overgewaardeerd. Anderszijds is hun vrije kasstroom sterk en consistent gestegen de laatste 5 jaar. Als je de faire waarde zou berekenen enkel op basis van de laatste 2 jaar kom je bijvoorbeeld op een faire waarde rond de 85 €, dus dan zou er zelfs nog groeipotentieel zijn.
kan er iemand dit topic samenvoegen met: wdp-t16857.html" onclick="window.open(this.href);return false;
meer als 1 WDP topic is niet echt nodig, slecht om later nog iets terug te vinden.
meer als 1 WDP topic is niet echt nodig, slecht om later nog iets terug te vinden.